מרווח נשימה נוסף לאנשי עולם התרבות והספורט: בתום דיונים ארוכים בין גורמים במשרד התרבות והספורט לבין משרד הבריאות, שר הבריאות אישר מתווה שיגדיל את תפוסת הקהל באולמות התרבות ובמגרשי הספורט - כך מפורסם הערב (ה'). עם זאת, יש לציין כי הסיכום מותנה באישור הממשלה.
1 צפייה בגלריה
עצרת ההזדהות בצ'ארלס קלור
עצרת ההזדהות בצ'ארלס קלור
עצרת ההזדהות בצ'ארלס קלור
(צילום: רז גרוס)
הסיכום, שמטרתו להמשיך בהרחבת תפוסת הקהל באולמות ובמגרשים בהמשך, מגיע כשבוע לאחר הפעימה הראשונה של חזרת מופעי התרבות, הספריות והמוזיאונים בהתאם להנחיות התו הירוק, הרלוונטי למחוסנים עם תעודת מחוסן ולמחלימי קורונה בלבד.
"כשבועיים לאחר הפתיחה הראשונה, אנו ממשיכים בפתיחתנו הבטוחה ומרחיבים את כניסת הקהל לאולמות התרבות ולמגרשי הספורט", מסר בהצהרה שר התרבות והספורט, חילי טרופר. "יש לי אחריות ומחויבות עמוקה לעולם התרבות והספורט. זהו צעד נוסף במאבק שעוד ימשיך עד שנגיע למספרים הרצויים. נמשיך לפעול במטרה להגדיל את תפוסת הקהל בפעימות הבאות".
על פי המתווה החדש, אולמות בחלל סגור המכילים עד 10,000 מקומות יותרו להכניס קהל עד למספר מקסימלי של 500 צופים. באולמות גדולים יותר יותרו להכניס עד 1,000 צופים.
לעומת זאת, באצטדיונים ובמתחמי הופעות בחלל פתוח המכילים עד 10,000 מקומות, יאפשרו להכניס עד 750 צופים. במתחמים פתוחים המכילים מעל ל-10,000 מקומות, יאפשרו להכניס עד 1,500 צופים.
הסיכום הטרי כולל היתר "הופעות עמידה", בסמוך למקום המסומן אליו הצרכן קנה את הכרטיס, ובאולמות התרבות תותר הגשה של אוכל למקומות הישיבה של הקהל על ידי המלצרים.