הזמר, היוצר והגיטריסט האגדי אריק קלפטון חבר לזמר ויוצר אגדי לא פחות, ואן מוריסון, לשיר מחאה חדש נגד מדיניות הסגרים שנועדה למגר את נגיף הקורונה. השיר החדש והבלוזי, Stand and Deliver, יוצא במקביל להכרזתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לפיה סגר הדוק יוטל על לונדון וחלקים נרחבים של אנגליה לתקופת החגים, בשל עלייה תלולה במספר מקרי הקורונה, וגילויה של מוטציה מדבקת ב-70 אחוזים יותר מהנגיף הקיים. האזינו לשיר:
(Stand and Deliver, אריק קלפטון ו-ואן מוריסון)
"אל תיתן להם להחדיר בך פחד", שרים קלפטון ומוריסון, שניהם בני 75 ולפיכך בקבוצת סיכון גבוהה, "אף מילה ששמעת איננה נכונה... האם זוהי מדינה ריבונית, או מדינת משטרה?". עבור מוריסון האירי, שכתב את מילות השיר, Stand and deliver הוא שיר נוסף בשרשרת שירי מחאה כנגד המדיניות הממשלתית, אותם החל לשחרר בספטמבר האחרון. קודמיו היו: Born to be free, As I walked out, ו-No more lockdown.
2 צפייה בגלריה
ואן מוריסון
ואן מוריסון
ואן מוריסון
(AP)
באופן טבעי, רבים ביקרו את מוריסון בשל כך, כולל שר הבריאות של אירלנד רובין סוואן, אשר כינה את השירים "מסוכנים", והוסיף כי "המילים של מוריסון יעניקו נחמה לתומכי תיאוריות הקונספירציה". על פי הצהרותיו של מוריסון, הוא יעביר את כל המכירות משיריו לקרן שהקים המיועדת לעזור למוזיקאים שנפגעו בתקופת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
אריק קלפטון
אריק קלפטון
אריק קלפטון
(צילום: gettyimages)
קלפטון, מצדו, חש שמוריסון מהווה השראה. "ישנם רבים מאיתנו שתומכים בואן ובמאמציו להציל את המוזיקה החיה", צוטט במגזין רולינג סטון, "אנחנו צריכים להתייצב ולהילקח בחשבון כי אנחנו צריכים למצוא את הדרך החוצה מהבלגן הזה. לא ראוי לחשוב על האלטרנטיבה. המוזיקה החיה עלולה שלא להתאושש לעולם".