בדרך לפתיחת עולם התרבות? קבינט הקורונה הסמיך היום (א') את משרדי התרבות והבריאות לאשר הופעות חריגות בכפוף להגבלות משרד הבריאות. לפי ההחלטה, שהתקבלה היום, ההגבלות הנוכחיות - המאפשרות התקהלות של 10 אנשים במבנה סגור ו-20 בשטח פתוח - ימשיכו לחול על הופעות תרבות, אולם המשרדים המדוברים יהיו רשאים לאשר את קיומן של הופעות גדולות יותר, כאשר הדיון על כל הופעה יתנהל לגופה.
4 צפייה בגלריה
הופעה של ברי סחרוף בצל הקורונה
הופעה של ברי סחרוף בצל הקורונה
הופעה של ברי סחרוף בצל הקורונה
(צילום: מוטי קמחי)
עם זאת, גם ההנחיה הזו עלולה להשתנות בכל רגע נתון, שכן בשעה זו אמורה להתקיים פגישה בין ראש הממשלה נתניהו, שר התרבות חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין עם נציגי עולם התרבות. אנשי התרבות צפויים לדרוש מראש הממשלה להורות באופן מיידי על פתיחת תעשיית התרבות במקומות פתוחים וסגורים לתפוסה של 75 אחוז, בהתאם לאחוזי התחלואה, עם כניסות נפרדות ותוך הקפדה על קפסולות ישיבה. עם האמנים שייקחו חלק בפגישה נמנים יהורם גאון, זהבה בן, עברי לידר ועידן עמדי. עוד ינכחו בה מנהלי מוסדות תרבות כמו מנכ"ל תיאטרון באר שבע, שמוליק יפרח, ומנכ"ל תיאטרון הבימה, נעם סמל, ומפיקים כמו יוני פיינגולד וגיא בסר.
4 צפייה בגלריה
חילי טררופר בפתיחת זאפה באר שבע
חילי טררופר בפתיחת זאפה באר שבע
שר התרבות חילי טרופר
(צילום: הרצל יוסף)
לפגישה היום קדמו פגישות בין יועצי ראש הממשלה לאנשי התרבות, במטרה למצוא מתווה לפתיחת עולם התרבות. נציגים מהתעשייה טוענים כי בממשלה מדברים על פתרון זמני בין החודשים אוגוסט לאוקטובר ועל פתיחה במרחבים פתוחים עם הגבלות מחמירות, כגון תפוסה של עד 250 איש. אולם נציגי עולם התרבות מסרבים לכך, בטענה כי מדובר בפתרון לא כלכלי.
4 צפייה בגלריה
ישתתף בפגישה. עברי לידר
ישתתף בפגישה. עברי לידר
ישתתף בפגישה. עברי לידר
(צילום: אלי סגל )
אחת האפשרויות שעלתה היא שימוש בכסף קיים שכבר תוקצב על ידי הממשלה כדי לקיים הופעות שיממנו ראשי הרשויות המקומיות - ובכך להניע את עולם התרבות. על פי היוזמה הזאת, ההופעות יתקיימו בערים "ירוקות", עליהן ייגבה תשלום מינימלי מהתושבים, כ-20 שקלים לכרטיס.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: רויטרס)
ליוזמה הזאת צפויים להתנגד המפיקים, שמעוניינים לפתוח את עולם ההופעות לגמרי, כך שגם הציבור הרחב יוכל לרכוש כרטיסים. אולם גם דרישה זו לא צפויה לעבור בשקט, שכן רוכשי כרטיסים רבים עדיין לא קיבלו את כספיהם מהופעות שכבר בוטלו, והדבר עלול לפגוע ביחסי האמון בין הרוכשים למפיקים.
"קשה לדעת האם תצא בשורה היום - אבל לא נופתע אם כן", אמרו גורמים המעורים בפרטים, "רוצים להאמין שהפגישה הזאת לא נעשתה לצרכים פוליטיים, אלא כדי למצוא פתרון של ממש. אנחנו נבקש מנתניהו - פתח מיידית את עולם התרבות. אי אפשר יותר. לא נקבל פתרונות של 250 איש בהופעה, זה לא כלכלי".