השחקנית לורי לוקלין ובעלה מעצב האופנה מסימו ג'יאנולי הודו היום (ה') כי הם אשמים בהונאה, במסגרת פרשת השוחד לאוניברסיטאות שהסעירה בשנים האחרונות את התקשורת האמריקנית. במסגרת עסקת טיעון שנרקחה בבית המשפט בבוסטון, השניים אישרו כי נתנו שוחד על מנת שבנותיהם יתקבלו לאוניברסיטת דרום קליפורניה. על פי התביעה, הסכום ששילמו עמד על כ-500 אלף דולר.
1 צפייה בגלריה
לורי לוקלין ומסימו ג'יאנולי
לורי לוקלין ומסימו ג'יאנולי
לורי לוקלין ומסימו ג'יאנולי
(צילום: AP)
במשך חודשים ארוכים לוקלין וג'יאנולי נלחמו על חפותם, אך בקרוב הם צפויים למצוא את עצמם במדי אסירים. במסגרת הפשרה המשפטית, שעל פי ה"ניו יורק טיימס" עוד דורשת את אישור השופטים, לוקלין בת ה-55 תרצה חודשיים מאסר, תשלם קנס של 150 אלף דולר ותבצע מאה שעות של עבודה למען הקהילה. ג'יאנולי בן ה-56 ירצה חמישה חודשי מאסר, ישלם קנס של 250 אלף דולר ויבצע 250 שעות עבודת שירות.
בני הזוג נמנים עם 50 בעלי הון הנאשמים כי שילמו סכומי עתק כדי לאפשר לילדיהם להתקבל במרמה לאוניברסיטאות מובילות בארצות הברית, בהן ייל, סטנפורד, ג'ורג'טאון ואוניברסיטת דרום קליפורניה. לפי כתבי האישום, ההורים העבירו מיליוני דולרים לוויליאם סינגר, שניהל קרן צדקה פיקטיבית. הוא הפעיל אנשים ש"יסדרו" את הציונים במבחני הפסיכומטרי, ויעבירו שוחד לעובדים באוניברסיטאות. לאחר שהתגלתה מעורבותה של לוקלין בפרשה, היא פוטרה מצילומי הסדרה "צער גידול בנות - הדור הבא" ומפרויקטים טלוויזיוניים נוספים.
הרשעתם של לוקלין וג'יאנולי אינה הראשונה בפרשה. בחודש אוקטובר האחרון נשלחה למאסר השחקנית פליסיטי הופמן, כוכבת "עקרות בית נואשות", שהשתחררה בתום שבועיים בלבד. הופמן הורשעה על כך ששילמה שוחד של 15 אלף דולר כדי להעלות את ציוני ה-SAT (המקבילה האמריקנית לפסיכומטרי) של בתה. מלבד המעצר, בית המשפט הפדרלי גזר עליה גם שנה על תנאי. בנוסף הוחלט כי היא תיאלץ לתרום לקהילה 250 שעות של עבודות שירות ולשלם קנס של 30 אלף דולר.