לכל דור יש את המוזיקה שהוא התבגר איתה, איומה ככל שתהיה, שהפכה להיות הפסקול הנצחי של נעוריו ולנצח תחזיר אותו אחורה בזמן. עבור מתבגרי סוף שנות ה-90, חלק בלתי נפרד מהפלייליסט הזה הוא הסאונד של מודם שמתחבר לאינטרנט. צליל שהוא שער לעולם מקביל, מסעיר ואינסופי, הרבה לפני שהתחלנו להשתעמם מהעולם שמונח בכף היד שלנו. את הגעגוע הזה ארזה לכם מיס נטפליקס בקומדיה רומנטית חמודה תוצרת איטליה, שתעביר לכם אחר צהריים בינג'י בכיף, ברגע שתתגברו על ההכרה ב-20 השנים שעברו מאז.
3 צפייה בגלריה
מתוך "דור המודם"
מתוך "דור המודם"
מתוך "דור המודם"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
דניאל הוא ממציא אפליקציות שמבלה את זמנו באפליקציית דייטים. אני לא יודעת איך זה בישראל אבל באיטליה אנשים שנפגשים לדייט כנראה חותמים אותו בסקס מתוך נימוס, למרות שברור לשני הצדדים שהדייט הזה לא הולך לקבל פרק שני. אי אז, רגע לפני שהאלף התחלף, דניאל המתבגר היה מאוהב באינס, ילדה מבית הספר שלו, בזמן שהחברה הכי טובה של אינס, מטילדה, היתה מאוהבת בדניאל.
3 צפייה בגלריה
מתוך "דור המודם"
מתוך "דור המודם"
מתוך "דור המודם"
(באדיבות נטפליקס)
עברו השנים ובאחת היציאות של דניאל הוא פוגש את מטילדה, לא מזהה אותה וסבור בטעות שמדובר בדייט שלו. רצה הגורל והוא גם מתאהב במטילדה הבוגרת ומכאן מתחיל מסע רומנטי להגשמת אהבתם הצעירה והפוטוגנית של מטילדה (המאורסת) ודניאל, מסע שמדלג בענווה בין תקופת ההתבגרות של הגיבורים (שנת 1998, ליתר דיוק) וימינו אנו, ובין נקודות המבט של שניהם.
"דור המודם" (או בשמו המקורי - generation 56K, על שם מהירות החיבור של מודם אנלוגי על תשתית קווי טלפון) היא הפנים היפות של המוצר הקרוי קומדיה רומנטית. היא בדיוק מה שתרצו לצרוך כשיתחשק לכם סיפור אהבה מקסים עם סוף צ'יזי - אבל לא צ'יזי מדי, כזה שלא אכפת לכם שהוא נוסחתי משום שהוא גם מצחיק, כובש ומעורר חיבה לגיבורים שלו. היא משלבת קריצה עמוקה מאוד לקולנוע אמריקני עם סקס אפיל איטלקי ופנורמות שובות לב של נאפולי, עניין אטרקטיבי למדי בימים שבהם רוח הקורונה שוב נושבת סביב נתב"ג.
3 צפייה בגלריה
מתוך "דור המודם"
מתוך "דור המודם"
מתוך "דור המודם"
(באדיבות נטפליקס)
אם "דור המודם" (שמאכלסת שמונה פרקים קצרצרים של 25 דקות כל אחד) הייתה קומדיה רומנטית קולנועית, היא הייתה נפרשת על פני שלוש שעות וקצת, אבל גם אם תצרכו את הגרסה הסדרתית שלה בשלוק אחד, לא באמת תרגישו כבדים או עמוסים. וגם אם היא גולשת לעיתים, בעלילה המוקדמת, לפריטה מעט מוגזמת על הנוסטלגיה (הנערים שומרים תמונות פורנו על דיסקט פלופי. לא נראה לי שמישהו עוד השתמש בפלופי בסוף שנות ה-90), זה לא מפריע לסיפור הבנוי היטב למשוך את הצופה פנימה. כמו כן, לא מזיקה העובדה שדניאל (אנג'לו ספניולטי) ומטילדה (כריסטינה קאפלי) הם שני אנשים מושכים להפליא בדרכם השקטה וקלים מאוד לחיבוב. לו הייתי נטפליקס, העונה השנייה כבר הייתה על האש.