עולם התקשורת והרשתות החברתיות סוערים סביב הפרסום אמש (ב') בכתבים מצייצים על ההחלטה להוריד את תוכניתם של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד מלוח השידורים של כאן. בראש ובראשונה, הפרסום עורר בקרב הגולשים דיון בשאלה אם ההחלטה להוריד את התוכנית נבעה משיקולים פוליטיים, וזאת לאחר שבעבר סג"ל הושעה לאחר שניגן ושר עם ראש הממשלה נתניהו בתקופת הבחירות. מנגד, בתאגיד שוללים את הטענה הזו.
2 צפייה בגלריה
אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד
אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד
לא יצרו מספיק שיח. אראל סג"ל (מימין) וקלמן ליבסקינד
(צילום מסך, כאן 11)
מועצת התאגיד, שפוזרה (וטרם מונתה חדשה במקומה), הוציאה הודעה חריגה, הקוראת למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לשקול שוב את החלטתו להוריד את התוכנית. ל-ynet נודע כי לפני כחודש קובלנץ כינס את צוות התוכנית, ובראשו המגישים ליבסקינד וסג"ל, והביע חוסר שביעות רצון ממנה. השניים, יחד עם הצוות, גיבשו הצעות לשיפור, והגישו למנכ"ל מסמך. קובלנץ לא השתכנע והודיע אתמול כי התוכנית תרד מלוח השידורים.
ההחלטה של קובלנץ נתקלה בהתנגדות גם מקרב אנשי הנהלת התאגיד, שסברו כי לא ניתן לשני המגישים מספיק זמן לשיפור, אולם קובלנץ היה איתן בדעתו. "התוכנית פשוט לא מספיק טובה", אמרו גורמים בתאגיד.
2 צפייה בגלריה
אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ
לא השתכנע מהמאמצים לשיפור. אלדד קובלנץ
(צילום: דנה קופל)
בעבר, סמוך לעלייתה, קובלנץ הביע חוסר שביעות רצון מהתוכנית ומהעובדה שהיא לא יוצרת מספיק שיח. אחת הטענות המרכזיות של קובלנץ הייתה כי שני המגישים שמים את כובד משקלם על תוכניות הרדיו שהם מובילים ולא על תוכנית הטלוויזיה.
מבחינת המנכ"ל, הנקודה הבעייתית כעת היא דווקא ההודעה החריגה של המועצה. "למועצה אין סמכות להתערב בתוכן, אלא במדיניות", אמרו גורמים בתאגיד, "והשאלה שישנה כאן היא אם הורדת תוכנית יומית היא בגדר לוח שידורים בלבד - שאינו בסמכות המועצה - או מדובר בהחלטה שקשורה במדיניות, ואז למועצה כן יש סמכות. על זה יקום ויפול דבר, על השאלה המשפטית הזאת".
קובלנץ לא שלח את קלמן וסג"ל בידיים ריקות, והציע להם לשבת במהדורת החדשות ולהגיש במסגרתה פינה. אולם נכון לכתיבת שורות אלה, השניים סירבו.
בפרסום אמש ב-ynet נחשף כי גאולה אבן-סער תקבל תוכנית במקום השניים. "למה לא מדברים על כך ששיבצנו אישה?" אומרים גורמים בתאגיד, "למה השיח רק על ימין או שמאל?". הגורמים הוסיפו כי מי שמונתה למגישה נוספת בלוח השידורים היא מיכל רשף, שתשובץ במקומו של דובי גילהר.
גם יו"ר אגודת העיתונאים הביע תרעומת על הורדת התוכנית, וטען כי עיתוי הפרסום מעלה חשש למחטף. קובלנץ מצדו השיב כי מהמכתב עולה שיו"ר הארגון כלל לא מבין את תפקידו, שלא כולל התערבות בתכנים.