מספר שנים לאחר שסיפרה כי חוותה התעללות גופנית, פיזית ופסיכולוגית בעברה על ידי בן זוג לשעבר, השחקנית אוון רייצ'ל ווד ("ווסטוורלד") חשפה היום (ב') בפוסט שפרסמה בעמוד האינסטגרם שלה כי אותו מתעלל הוא המוזיקאי מרילין מנסון, ארוסה לשעבר.
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל אוון ווד, מרילין מנסון
רייצ'ל אוון ווד, מרילין מנסון
רייצ'ל אוון ווד, מרילין מנסון
(צילום: AP)
"שם המתעלל שלי הוא בריאן וורנר, שידוע ברחבי העולם גם כמרילין מנסון. הוא התחיל לטפח אותי כשהייתי נערה מתבגרת והתעלל בי בצורה נוראית במשך שנים. עברתי שטיפת מוח ומניפולציות כדי לציית לו", כתבה. "סיימתי לחיות בפחד מנקמה, מלשון הרע או מסחיטה. אני כאן כדי לחשוף את הגבר המסוכן הזה בפני התעשיות הרבות שנתנו לו מקום, לפני שהוא יהרוס חיים נוספים. אני עומדת עם הקורבנות הרבים שלא יושתקו עוד".
במקביל לפוסט של ווד (33), ארבע נשים נוספות פרסמו פוסטים נפרדים עם האשמותיהן נגד מנסון, בהן פרטו את החוויות הקשות שעברו, ולטענתן כוללות תקיפות מיניות, התעללויות פסיכולוגיות וצורות שונות של כפייה, אלימות והפחדות. אישה בשם אשלי וולטרס טוענת כי היא סובלת מפוסט טראומה ומדיכאון, וכי בזמן שנאבקה להמשיך בחייה, גילתה כי הוא ממשיך להתעלל באחרות ועל כן היא מסרבת להמשיך לשתוק ודורשת שייעשה צדק. שרה מקנילי, מתלוננת נוספת, סיפרה כי היא חששה לספר את סיפורה כיוון שהעדיפה לא לעסוק בו שוב, אך כתוצאה ממעשיו היא סובלת מפוסט טראומה ומבעיות נפשיות, שהשפיעו על חייה האישיים והמקצועיים. לדבריה, מנסון נהנה להרוס לאנשים חיים, ולכן היא מדברת בכל זאת - בתקווה לראות את הצדק נעשה.
3 צפייה בגלריה
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
(צילום: Eric Charbonneau/Wireimage/GettyimagesIL)
עם פרסום הטענות החדשות, מגזין "ואניטי פייר" פנה אליו לתגובה, אולם נציגיו לא היו זמינים לתגובה. עם זאת, בעבר מנסון הכחיש טענות והאשמות דומות.
ווד, כיום בת 33, סיפרה כי פגשה את המוזיקאי כשהייתה בת 18 והוא בן 36 - כפול מגילה. כשהעידה ב-2018 בפני ועדת משנה של בית המשפט כחלק מהמאמץ לאשר חוק זכויות למען ניצולי תקיפה מינית, היא סיפרה כי עברה "התעללות נפשית, פיזית ומינית שהסלימה עם הזמן וכללה איומים על חיי, גזלייטינג (התעללות רגשית שגורמת לקורבן לפקפק בהבנתו את המציאות) ושטיפת מוח, וגם התעוררות בזמן שהגבר שטוען שהוא אוהב אותי אונס את מה שהוא מאמין שהוא גופי חסר ההכרה".
בתגובה לדבריה, נציגיו של מנסון אמרו ש"אוון רייצ'ל ווד יצאה עם מספר רחב של אנשים במקביל למנסון. חיפוש בסיסי באינטרנט יגלה שמות נוספים שיכולים להתאים לתיאורים שלה". עוד הוסיפו ואמרו כי "במהלך השנים ווד התבטאה בחיוביות בנוגע למערכת היחסים שלה עם מנסון, ואמרה כי היא 'לא הייתה מחליפה את הקשר שלהם בשום דבר אחר, וכי היא מודה על כל מה שהוא לימד אותה, אך היא פשוט לא חושבת שהם מתאים זה לזו'".
3 צפייה בגלריה
מרילין מנסון
מרילין מנסון
מרילין מנסון
(צילום: AP)
השניים נראו לראשונה בפומבי בינואר 2007, כשווד הייתה בת 19. הם התארסו בינואר 2010, אולם מערכת היחסים נגמרה שבעה חודשים לאחר מכן. בכתבה שפורסמה במגזין "ספין" ב-2009, מנסון אמר על השחקנית, אז ארוסתו: "יש לי פנטזיות בכל יום שבהן אני מנתץ את הגולגולת שלה עם פטיש". כשהתגובה הזו הוצפה מחדש לפני שנה, נציג מטעמו אמר שאמירתו היא "ללא ספק חלק מריאיון של כוכב רוק תיאטרלי שקידם אלבום חדש, ולא ציון עובדה".
על פי "הוליווד ריפורטר", במאי 2018 - עם עליית תנועת MeToo - הוגשה תלונה במשטרה נגד מנסון על פשעי מין שלכאורה התרחשו ב-2011. באוגוסט 2018 נודע כי התיק נסגר מחוסר ראיות, ועורך דינו של מנסון אמר כי "ההאשמות שהוגשו למשטרה הוכחשו על ידי מר וורנר והן או מומצאות לחלוטין או חלק מניסיון מחושב לזכות בפרסום… כל הטענות הן כוזבות".