בספטמבר 2020, כחצי שנה לאחר שהקורונה פרצה לחיינו, הצופים הישראליים כבר סימנו וי על רוב התכנים הקיימים בפלטפורמות השונות. הנשמה המדוכאת, שנעה בין הכנה לסגר נוסף לתהיות בנוגע לחיסונים העתידיים, רק ייחלה לקצת נחת. או במונחים טלוויזיוניים: לגילטי פלז'ר טוב שיסיח את דעתה. ואז הגיעה "עושות כותרות". קצת יותר משלוש שנים אחרי שהושקה בערוץ Freeform האמריקני, הדרמה הקומית עשתה עלייה ל-yes (ובהמשך גם לנטפליקס) והכירה לצופיה את נשות המגזין הפיקטיבי "סקרלט" - בראשן העובדות המילניאליות ג'יין, קאט וסאטון, שמנסות למצוא את דרכן בתחום העיתונות והאופנה, ומנווטות בין הנושאים שמעסיקים נשים רבות - דימוי גוף, זהות מינית, אפליה, הטרדות מיניות, מערכות יחסים ועוד.
8 צפייה בגלריה
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
(צילום: Freeform/Jonathan Wenk)
עם הגעת ארבע עונותיה לשווקים בינלאומיים מחוץ לארצות הברית, הסדרה חוותה נסיקה מחודשת ותוך חודשי בינג' ספורים בישראל היא הפכה לאחת מחמש סדרות הרכש הנצפות ביותר של yes לשנת 2020, וגם עוררה שיח ברשתות החברתיות - ממכתבי הערצה לבוסית החלומות ג'קלין ועד דיונים על האג'נדה הפוליטיקלי-קורקטית שהסדרה מובילה. השחקן סם פייג', שמגלם בה את ריצ'רד, דווקא לא הופתע מההייפ. "זה מצחיק, כי אמרתי את זה ממש מההתחלה למייגן (פייהי, המגלמת את בת זוגו, סאטון. נ"ב)", הוא מספר בריאיון ל-ynet. "צילמתי הרבה פרקי פיילוט בחיי, ואני פשוט זוכר שאמרתי לה: 'כן, ייקחו את הסדרה שלנו אחרי הפיילוט, ויהיו לנו לפחות 5-4 עונות'. הייתי מאוד בטוח בזה. בעבר תמיד היססתי לומר דברים כאלה בביטחון, ונזהרתי עם האופטימיות, אבל הפעם הייתי משוכנע ללא ספק שאנחנו הולכים להצליח. ידעתי שאם הם ישווקו אותה נכון - התוכנית תהיה ענקית".
דמיינת שתהיו כל כך פופולריים במקום כמו ישראל? אם מישהו מכם יגיע בקרוב לביקור, יעצרו אתכם לא מעט ברחוב לסלפי. "אני לא יודע אם היא זכתה לחשיפה בארצות הברית כמו שהיא קיבלה בשווקים אחרים - באירופה, בישראל ובמקומות הנוספים שהיא יצאה בהם לאחרונה, אבל אני יכול לומר שקיבלתי יותר בקשות לראיונות בחצי השנה האחרונה ממה שקיבלתי בכל ארבע העונות האחרונות", הוא צוחק. "אני גם ממש אשמח להגיע לישראל. יש שם הרבה אנשים שאני מכיר, ויש לי גם חברים עם משפחות בישראל. הם תמיד אומרים 'חייבים לעשות חופשה בישראל!', ואף פעם לא הייתה לי ההזדמנות, אבל האופן שבו הם תיארו אותה - זה פשוט נשמע כמו גן עדן".
8 צפייה בגלריה
סם פייג'
סם פייג'
סם פייג'
(צילום: AP)
אם הייבוא של ארבע העונות הראשונות הפך לבינג' משמח, החדשות הרעות הן שהעונה החמישית - המשודרת בימים אלה בצמוד לשידורה בארצות הברית (ימי א', yes VOD) - תהיה גם האחרונה, ואם לשפוט על פי שלושת הפרקים ששודרו עד כה, המצב בין ריצ'רד לסאטון לא מזהיר. הזוג, שהתאהב כשהוא היה עורך דין בכיר וחבר דירקטוריון בהוצאה לאור של "סקרלט" והיא אסיסטנטית מתחילה ושאפתנית במחלקת האופנה, עבר יחד הרבה - עד לסיום המפתיע של העונה הרביעית: חודשים בודדים לאחר נישואיהם, ריצ'רד נפרד מסאטון כשזו החליטה כי היא לא מעוניינת להביא ילדים לעולם. בתחילת העונה החמישית, המצב מתדרדר כשסאטון מגלה כי ריצ'רד רוצה להתגרש.
עם שלושה פרקים לסוף הסדרה, איזו תקווה נותרה לגבי ריצ'רד וסאטון? "התקווה מבחינתי תלויה בכך שהקשר שלהם מושתת על אהבה מאוד אמיתית. הם תמיד תומכים ומכבדים זה את זה, גם ברגעי מחלוקת, וכשהם לא דיברו אחד עם השני מכל סיבה שהיא - זה מעולם לא היה בגלל חוסר אהבה וכבוד. הרצון שלהם להיות ביחד הוא אמיתי. עם זאת, אני חייב להודות שכשהמפיקים אמרו לי שהם הולכים להיפרד שוב בעונה הרביעית, אחרי החתונה, וסיפרו איך העלילה תמשיך משם - אני מודה שלא השתגעתי על הרעיון. הרגשתי שזה לא אמין שהם יגיעו לצומת דרכים כזה - שיח על הבאת ילדים - בשלב כל כך מאוחר של הקשר מבלי לדבר על זה קודם. אבל עדיין יש לי תקווה שנזכה לסוף מצוין. אני לא רומז כמובן מה זה אומר לגביו, אלא רק אומר שכך או כך זה סוף מיוחד".
8 צפייה בגלריה
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
(צילום: Freeform/Jonathan Wenk)

"הקדמנו את תנועת MeToo"

פייג' בן ה-44, שלוקח חלק מרכזי בסדרה מאז 2017, ציפה ככל הנראה לחגיגת סיום מעט יותר מרגשת, אלא שהקורונה שיבשה גם את זה. המגפה פרצה לקראת סיום צילומי העונה הרביעית, ובשל אילוצי לו"ז ותחושת חוסר ודאות כללית בנוגע להמשך הסדרה ומצב העולם כולו, פייג' מצא את עצמו מצלם את פרקיו האחרונים בסדרה בזמן ששאר הקאסט רק החל לצלם את העונה החמישית. "התחלתי בדיוק לצלם סרט, אז ההפקה שינתה בשבילי תאריכים במיוחד כדי שאצטלם לסצנות שלי עם מייגן, ובגלל שהם עוד היו בשלב די מוקדם של הצילומים - הם עוד לא היו שם מבחינה רגשית, בעזיבה. בשלב הזה כולם עדיין היו בהכחשה שזה נגמר ונהנו כמה שאפשר".
בריאיון שערכתי לפני כחצי שנה עם קייטי סטיבנס, שמגלמת את ג'יין, היא סיפרה שגם העלילה השתנתה בגלל התפרצות הקורונה. "כן. בעיקר היה לי עצוב שהם לא הספיקו לצלם את שני הפרקים האחרונים של העונה הקודמת, כי הם נאלצו לסגור את ההפקה. אלה היו אמורים להיות שני פרקים משמעותיים במיוחד עבור הדמות של סאטון. ממה שהבנתי, אחרי שהיא וריצ'רד נפרדו, הם תכננו להראות את סאטון מאבדת שליטה, עד למקום שבו היא מבינה שהיא זקוקה לעזרה. ונראה לי שעבור שחקן, ובמיוחד עבור שחקנית עם כישרון כמו של מייגן, זאת באמת הזדמנות שפוספסה".
8 צפייה בגלריה
מתוך "עושות כותרות" - עונה 5
מתוך "עושות כותרות" - עונה 5
מתוך "עושות כותרות" - עונה 5
(באדיבות yes)
לאורך הריאיון כולו, הוא לא מפסיק להרעיף מחמאות על זוגתו הטלוויזיונית, מייגן פייהי בת ה-31. פייג', שבשבע השנים האחרונות נשוי באושר לקסידי, מורה במקצועה, ומגדל עימה את שלושת ילדיהם - לוגאן והתאומות אנאבל ואיבי, מעריך במיוחד את האופן שבו פייהי התמודדה עם צילומי הסצנה שבה סאטון עוברת הפלה טבעית. "אני לא יכול לדמיין את זה אפילו. זאת תחושה נוראית שאתה מיד רוצה להעיף מהראש ולומר תודה לאל, כי המשפחה שלי והילדים שלי תמיד היו בקו הבריאות. לא סבלנו מחששות בריאותיים, למעט הריונות או לידות. אני לא יכול לדמיין דבר יותר מחריד מזה. הפחד הזה שטמון בך לילדים שלך גם ככה קיים בכל פעם שהם יוצאים מהבית או עוזבים את טווח הראייה שלך. אז אני רק יכול לדמיין כמה זה מפחיד, ובייחוד כשמדובר בסיטואציה הרבה יותר שכיחה משאנחנו יודעים ושמדברים עליה. אחוז לא מבוטל של נשים עוברות את זה, ואני שמח שזכינו לעורר מודעות בנושא. עבורי זה היה ממש שובר לב לראות את מייגן מגלמת את סאטון כשהיא עוברת את זה".
הסדרה מקפידה לעורר מודעות לגבי הרבה נושאים חברתיים - זכויות להט"ב, מדיניות מהגרים, גזענות, תקיפות מיניות. אתה מרגיש שההשתתפות בה גרמה לך להסתכל על דברים אחרת? "לחלוטין. אם את זוכרת את הפרק על ההטרדות המיניות, של האישה שכסמל למחאה מחזיקה משקל (כסמל ל-Carry The Weight, נשיאה בנטל. נ"ב), ונפגשת עם ג'קלין בפארק - הוא שודר חודש לפני שהתפוצצה פרשת הארווי ויינשטיין. בעצם יצא שהתוכנית שלנו אפילו הקדימה את תנועת MeToo. כך שזה היה מאוד פוקח עיניים עבורי, ולא רק זה - יש הרבה נושאים נוספים שהתסריטאים שלנו שאבו מחדשות שעוד לא הגיעו לכלי התקשורת המיינסטרימית, והביאו אותם לפרונט כדי לעורר דיון".
8 צפייה בגלריה
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
(צילום: Freeform/Jonathan Wenk)
זה פוגש אותך גם מחוץ לסט? אתה מודע יותר לחוויה הנשית בתחום? "יצא לי לעבוד על סרט עם חברה מאוד טובה, במאית, והייתי המום לראות כמה קשה יותר היא נאלצה לעבוד כדי לקדם את הרעיונות שלה ולנתב את הסרט באופן שהיא רצתה. כל אספקט של העבודה שלה היה קשה יותר רק בגלל שהיא הייתה אישה, וזה היה מכאיב לצפייה, וגם מכעיס. אתה יושב שם וחושב לעצמך 'האם היא מתישהו תקבל הזדמנות ליצור את הסרט הכי טוב שהיא יכולה? או שהיא תיאלץ להיאבק כל הזמן על דברים ולהפסיד בכמה מהקרבות בלי סיבה אמיתית?'. זה היה מאוד מתסכל, גם אם למרבה הצער זה הופך אותה לבמאית הרבה יותר טובה מגברים שלא נאלצו לעבור את זה".

"הסדרות שמגיעות מישראל ממש מצוינות"

זה כבר שני עשורים שפייג' מככב על המסכים, אך התפרנסות ממשחק לא תמיד הייתה בתוכניות שלו. פייג', שנולד בוויסקונסין 1976 כסמואל אליוט, התקבל לאוניברסיטת פרינסטון - הנמנית בין אוניברסיטאות האייבי ליג היוקרתיות - ושם עשה תואר ראשון באקולוגיה וביולוגיה אבולוציונית. אלא שב-1998, לקראת סיום התואר, פייג' הגיע הביתה והודיע להוריו כי הוא עובר להוליווד במטרה להפוך לשחקן, על אף שהרזומה שלו היה ריק מניסיון.
שנה לאחר מכן הוא כבר לוהק לעונה השלישית של Undressed, אנתולוגיה מבית MTV שעסקה במערכות יחסים רומנטיות ומיניות של צעירים, ושבה כיכבה גם כריסטינה הנדריקס. השניים אומנם השתתפו בעונות שונות, אך עוד ייפגשו בעתיד. מאז הוא שיחק בסדרות נוספות כמו "צעירים לנצח" (Popular), "חלומות אמריקאיים", אופרת הסבון "כל ילדיי", "עקרות בית נואשות", "גוסיפ גירל" (שבה גילם את מושא אהבתה של סרינה ואן דר וודסן) ו"בית הקלפים". אך יותר מכל, הוא כנראה זכור מ"מד מן" כגרג האריס, בעלה לשעבר של ג'ואן האלוויי - בגילומה של לא אחרת מאותה הנדריקס. פייג' גם השתתף בסרטים, בעיקר מהזן הרומנטי-קיטשי של ערוץ הולמרק, עד שלוהק ל"עושות כותרות", וכפי שחזה - היא אכן הצליחה ונמשכה חמש עונות.
8 צפייה בגלריה
סם פייג'
סם פייג'
סם פייג' מתוך "מד מן"
(צילום: AMC)
כעת הוא כבר עם הפנים קדימה לפרויקט הבא - מותחן קולנועי חדש שבו הוא מגלם שוטר, חוקר במחלקת הרצח. "זאת פעם ראשונה שלי בז'אנר כזה", הוא משתף. "לא גילמתי קודם לכן שוטר או חייל, אז פתאום שיהיה לך רובה ומטרה - לחקור משהו, להגן על אנשים, לאכוף את החוק - זה מאוד שונה עבורי וכיפי. זאת הייתה הפעם הראשונה גם עבור הבחור שגילם את הפרטנר שלי, אז יום אחד בצילומים רדפנו אחרי רוצח סדרתי, שמנו עלינו את השכפ"צים וכל הציוד, והתכוננו לצלם סצנה שבה אנחנו אמורים לרוץ לבית ולבעוט בדלת, לשלוף אקדח והכל, וחשבתי לעצמי, 'אלוהים! זה כל כך כיף, כמו להיות ילד קטן שוב!'. זה אדיר. והוא, שלדעתי חגג בדיוק באותו יום 50, אמר, 'זאת מתנת יום ההולדת הכי טובה שאי פעם קיבלתי!'. היה כיף להתנסות בז'אנר הזה, אבל גם השתדלנו להקליל את האווירה, לספר בדיחות קטנות אפילו שזה סרט די קודר".
אז הכיוון החדש שלך הוא אקשן? "הייתי רוצה לעשות קומדיית שוטרים, או פשוט לעשות סדרה - כי עברתי מ'עושות כותרות' לסרט הזה, וצילמנו במשך שבעה שבועות, ובדיוק בזמן שבו אתה אומר 'אני סוף סוף מכיר את כולם בצוות!' וכולם הופכים למלוכדים - כבר ממשיכים הלאה לפרויקט הבא. חשבתי לעצמי כמה חבל שזאת לא סדרה, כי הייתי ממש שמח לעבוד עם האנשים האלה עוד שישה חודשים, ולא שישה ימים. אז אפשר לומר שהייתי שמח לעבוד על קומדיית שוטרים שנמשכת שבע, שמונה, עשר עונות", הוא צוחק.
8 צפייה בגלריה
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
סם פייג' ב"עושות כותרות"
(צילום: Freeform/Jonathan Wenk)
אם תגיע בסוף לביקור בישראל אולי יארגנו לך תפקיד אורח בעונה הבאה של "פאודה". "לגמרי. כל כך הרבה סדרות ישראליות מגיעות לטלוויזיה האמריקנית בימים אלה. סדרות זרות לא תמיד עוברות טוב בתרגום או בעיבוד, כי הן כל כך מיוחדות - חלק כן, בייחוד הקומדיות והסיטקומים. אבל מה שמגיע מישראל ממש מצוין".
ומה עם ספין-אוף לריצ'רד וסאטון, בהנחה שבסיום הסדרה הכל יסתדר ביניהם? היית מסכים? "מבלי להסגיר שום דבר - ואני חצי מתבדח על זה עם המפיקים שלנו - אני אגיד שתמיד חשבתי שלפי איך שהקהל מגיב באהבה לקו העלילה שלנו, אנחנו צריכים לקבל תוכנית משלנו. באופן ריאלי יותר, חשבתי שברגע שיצאנו לדרך עם מערכת היחסים שלהם והם הפכו לזוג רשמי בהסכמת מחלקת משאבי האנוש, קיבלנו הזדמנות ייחודית. קו העלילה של סאטון, למשל, יכול להיות דבר מאוד מעניין לחקור. למה נשים לא יכולות לקבל הכל? למה אי אפשר שיהיו להן גם קריירה מוצלחת, גם חיי משפחה מאושרים וגם מערכת יחסים יציבה, בזמן שלגברים זאת אופציה זמינה תמיד רק מהיותם גברים?
"אז אמרתי להם, 'תראו, אם אנחנו מתקרבים לסוף הסדרה כשסאטון ממש על סף הפריצה בכל התחומים האלה - למה לא לעשות מזה תוכנית ספין-אוף שבה ריצ'רד וסאטון גרים בקליפורניה? תהיה לה חברת אופנה ענקית, היא תהיה הבוסית, ובמקביל יהיה לה את ריצ'רד, שיתחזק את החיים המקצועיים שלו, ואולי אפילו יוכל לעבוד עם סאטון, לעשות למענה את מה שהוא עשה בשביל המגזין, כדי שהיא תקבל את כל מה שהיא חלמה עליו'. אני חושב שזה רעיון מדהים ושיש עניין בסיפור הזה, ואז גם יהיו דמויות חדשות, ודמויות מ'עושות כותרות' שיקפצו לבקר. אני חושב שזה יהיה ממש מעניין. אבל... את יודעת".
8 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
מתוך "עושות כותרות"
(צילום מסך)
המעריצים כנראה יסכימו איתך. "הלוואי! אולי מישהו ביוניברסל (חברת ההפקה של הסדרה, נ"ב) או Freeform יקרא את הכתבה הזאת. אם כן, נדאג להביא אותך לסט".
בשמחה, אני אפילו מחוסנת כבר. "נכון! ישראל היו מאלה שהביאו חיסונים ממש מהר. אני והמשפחה שלי התחסנו גם. קליפורניה מתחילה עכשיו לעבוד על זה, לא בזריזות כמו ישראל אבל בדרך לשם".