אנשים שבאו להשתתף בתור קהל בעונה החדשה של תוכנית הטלוויזיה "הזמר במסכה" מספרים על חוויה קשה, שכוללת איסור שימוש בטלפונים, איומים בקנסות גבוהים והמתנה של שעות ארוכות. "זה היה סיוט", אומר אחד האנשים שנכח במקום.
4 צפייה בגלריה
הזמר במסכה
הזמר במסכה
הזמר במסכה
לפי העדויות שהגיעו לידי ynet מאנשים שנכחו ביום הצילומים שנערך אתמול (ב') בפתח תקווה, נאסר עליהם להשתמש בטלפונים הניידים במשך יום הצילומים שנמשך 12 שעות, ומי שיעשה כן - מסתכן בקנס של 150 אלף שקל בשל הפרת סודיות.
"נרשמנו דרך חברה שראתה את הפרסום באינסטגרם", סיפרה מ' שנכחה ביום הצילומים. "הגענו לפתח תקווה בשעה שנתבקשנו, תשע בבוקר, ונאלצנו להמתין שלוש שעות עד שהתחילו הצילומים. ביקשו מאיתנו להיות במין האנגר כזה מגודר, שלא היו בו מספיק כיסאות, עטיית המסכות לא נאכפו והיו שם משהו כמו שני מאווררים בלבד. היה חם וצפוף".
מ' מוסיפה ומספרת כי הגיעה במטרה לחוות השתתפות בתוכנית טלוויזיה, בייחוד כשהבינה שתקבל על כך שכר של 220 שקלים ליום צילום בן 10 שעות. "הכסף לא היה העיקר. באנו בשביל החוויה, אבל דבר כזה לא עברתי בחיים שלי".
4 צפייה בגלריה
מתוך "הזמר במסכה"
מתוך "הזמר במסכה"
מתוך "הזמר במסכה"
(צילום מסך)
מ', שהגיעה עם חברותיה, מספרת כי נדרשה כבר בהתחלה להפקיד את הטלפון הנייד שלה אצל אנשי ההפקה בשל חשש להפרת סודיות. "אף אחד לא אמר לי את זה בעל פה לפני זה", היא מספרת, "וכשהגענו לשם ביקשו שנחתום על חוזה. אז קראנו אבל פתאום באותיות הקטנות ראינו שיום הצילומים יכול להמשיך עד מעבר לעשר שעות. אולי עניין הטלפון היה כתוב שם אבל אני לא זוכרת וזה לא שינה הרבה כי כבר הייתי במקום".
מ' מוסיפה כי בתום המתנה של כשלוש שעות הן נכנסו לאולפן בפתח תקווה, וכעבור כשעתיים יצאו להפסקה. ״אמרו שיש הפסקה של שעה ונתנו לנו סנדוויצ'ים. מי שרצה יכול היה לגשת לקחת את הטלפון שלו מאנשי ההפקה אבל היה תור ארוך, והיה חם. החלטנו לוותר על הטלפון בשלב הזה אבל ההפסקה התארכה ושוב נאלצנו להמתין זמן רב. בשלב הזה רציתי לגשת לטלפון להודיע להורים שלי שאתעכב ובהפקה התחילו לתחקר אותי למה אני צריכה את הטלפון שלי. אמרתי לה 'את רוצה לראות מה אני כותבת גם?'. לא ידעתי שאני אהיה בלי טלפון כל היום. גם למה שאהיה מחוץ לאולם בלי טלפון? לא היה שם שום דבר מסווג".
4 צפייה בגלריה
מתוך "הזמר במסכה"
מתוך "הזמר במסכה"
מתוך "הזמר במסכה"
(צילום מסך)
מ׳ מוסיפה כי הקהל כלל לא נחשף לפרצופים של העומדים מאחורי המסכות בתוכנית, וכי כשהיו "חשיפות" של המפורסמים מבעד למסכה - הקהל כבר לא היה באולפנים, כך שלא היה חשש מהותי שידלוף משהו שעלול לגרום נזק להפקת התוכנית.
לדברי מ', במהלך ההפסקה, שנמשכה כאמור זמן רב מהמתוכנן, "אנשים התייבשו והיה חם בטירוף. הם נתנו לנו מים שכבר התחממו ובזמן הזה ראינו אנשי הפקה יוצאים לסיגריות, מקבלים מים קרים וארטיקים, ואצלנו חלק מהאנשים ישבו על הרצפה".
לשאלה מדוע לא עזבה את המקום כשהבינה שזו ההתנהלות, השיבה מ' כי הפקידה את רישיון הנהיגה שלה בידי ההפקה, כמו גם את הטלפון הנייד שלה, ובנוסף - עזיבה מוקדמת מחייבת בקנס של 600 שקלים: "זה היה סיוט שלא נגמר. לא היה לי דבר כזה בחיים שלי".
4 צפייה בגלריה
מתוך "הזמר במסכה"
מתוך "הזמר במסכה"
מתוך "הזמר במסכה"
(צילום מסך)
אל דבריה של מ' מצטרפת גם ש' שהייתה במקום. "באתי לחוויה בצילומים של 'הזמר במסכה' והרגשתי בסיוט", היא מספרת. "לא אמרו לי שצריך לקחת את הטלפונים לפני שהגענו. לא נתנו לנו שתייה קרה. היו שם שני מאווררים והיה חם מאוד. תבין שאם הייתי פותחת את הטלפון שלי הייתי מסתכנת בקנס של 150 אלף שקל. המתנו המון זמן בין הצילומים. אנשים ממש התעצבנו, היה חם בטירוף וכולנו הזענו. זה היה מנוהל ממש גרוע. סיוט. זה משהו שאני לא אחזור אליו. מזעזע ממש".
גם מ' מתייחסת לאי אכיפת עטיית המסכות בשטח ההמתנה. "פחדתי שאני ממש נדבקת בקורונה. כשנכנסו לאולפנים ביקשו מאיתנו לשים מסכה כי פתאום אכפת להם שהקורונה חזרה, אבל כשהתחילו הצילומים ביקשו מאיתנו להוריד אותן. לא יכולתי לצאת כי פחדתי מקנס. הרגשתי כלואה בתוך הסיטואציה".
מקשת נמסר בתגובה: "תיאום הקהל והדאגה לרווחתו במהלך ימי הצילום נעשה ע"י חברת 'קהל TV', המקבלת תשלום לכל אדם. לצערנו, הטענות המובאות בכתבה לא הגיעו אלינו בזמן אמת. אנו רואים בחומרה את הדברים ונחקור את הנושא לעומקו".