בחירה יוקרתית: סדרת הטלוויזיה הישראלית "חטופים", מבית היוצר של קשת, נבחרה על ידי מבקר הטלוויזיה של ניו יורק טיימס לסדרה הזרה הטובה ביותר בעשור החולף. נציגה ישראלית נוספת, "פאודה" של yes, הגיעה גם היא להישג מכובד והתברגה במקום השמיני.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חטופים"
מתוך "חטופים"
מתוך "חטופים"
בנימוקים לבחירה כתב המבקר של העיתון, מייק הייל, כי "חטופים" היא סדרה "מתוחה אך שקטה, נינוחה ומציאותית. מותחן פוליטי ואינטליגנטי, שהוא יותר מהכול מחקר שובר לב על חיילים ומשפחותיהם, שנפגעו מהמלחמה".
לסדרה "חטופים", שיצר גידי רף ועלתה לשידור בשנת 2010, ישנן רק שתי עונות. כיכבו בה אסי כהן, יעל אבקסיס, יורם טולדנו, ישי גולן, מילי אביטל ואחרים. הסדרה הישראלית הצליחה לעורר עניין גדול ברחבי העולם, לאחר שבארצות הברית רכשו אותה והפיקו סדרה אמריקנית שמתבססת על הרעיון - "הומלנד", שהייתה הצלחה מסחררת וזכתה בפרסים רבים, בין היתר בגלובוס הזהב ובאמי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "פאודה" עונה 3
מתוך "פאודה" עונה 3
מתוך "פאודה", עונה 3
(צילום: אליה ספינופולוס, באדיבות yes)
כאמור, סדרה ישראלית נוספת שמדורגת ברשימה היוקרתית של העיתון הנחשב היא "פאודה" של yes, שיצרו ליאור רז ואבי יששכרוף. בניגוד ל"חטופים", פאודה עדיין משודרת ועונתה השלישית אמורה לעלות לשידור ב-26 בדצמבר.
פאודה עלתה לשידור ב-2015, וזאת לאחר שהיוצרים ניסו את מזלם בכמה ערוצי שידור ונדחו - עד שהגיעו ל-yes. בסדרה מככבים בין היתר רז בעצמו, איציק כהן, עידן עמדי, רונה לי שמעון ועוד.
ברשימה מופיעות סדרות מהודו, נורבגיה, צרפת, איטליה, אוסטרליה וגרמניה. הסדרות הישראליות גברו על הלהיט הספרדי "בית הנייר" שנמצא רק במקום ה-21 ועל הסדרה הדנית והשבדית "הגשר", שהגיעה למקום ה-14. בצמרת הרשימה מופיעות בעיקר סדרות בריטיות, כמו "הכתר" במקום השישי, "עמק האושר" במקום הרביעי ו"שרלוק" במקום השני.