את העונה ה-16 של סדרת הלהיט "האנטומיה של גריי" נאלצה שונדה ריימס לסיים מוקדם מהצפוי, עקב ההתפרצות הפתאומית של מגפת הקורונה ברחבי העולם. את הסיום הם נאלצו לשנות לחלוטין, וכמוהו גם את קו העלילה שכלל את הריגתה של דמות ותיקה ואהובה.
עם זאת, פרק הבכורה הכפול של העונה ה-17 ששודר אמש (ה') בארצות הברית (ויעלה בישראל ביום שני, yes ו-STINGTV) הכין הפתעה מרגשת במיוחד עבור המעריצים כשבאחת הסצנות חוזרת דמות אהובה במיוחד מהעבר.
על מנת שלא להרוס יתר על המידה, נספר רק שמרדית חולמת שהיא מטיילת על חוף יפהפה, ובו היא פוגשת במפתיע את בעלה המנוח דרק שפרד, הידוע גם בכינוי "מקדרימי", שהלך כזכור לעולמו בטוויסט מאוד לא צפוי בעונה ה-11.
2 צפייה בגלריה
האנטומיה של גריי
האנטומיה של גריי
האיחוד המרגש
(צילום: אינסטגרם)
מי שעוקב אחר הסדרה, יודע כי עזיבתו של פטריק דמפסי, המגלם את הדמות, נבעה עקב תלונות על התנהגותו על הסט ושמועות על כך שבגד באשתו - שני דברים שחיממו מספיק את יוצרת הסדרה, שונדה ריימס, שהחליטה להעזיב אותו.
פרק הפתיחה הכפול נפתח בשבועיים הראשונים של התפרצות נגיף הקורונה, ובזמן שרופאי בית החולים גריי-סלואן ממוריאל מתמודדים עם ההשלכות הקשות - מחסור בציוד רפואי, בדידות וגם זעם - אנו מקבלים פלאשבקים לסיום העונה הקודמת, שחושפים בין היתר תשובות לשאלות חשובות שנותרו פתוחות.
כשנשאלה על הרעיון, השואוראנרית של הסדרה, קריסטה ורנוף, הסבירה שהוא נוצר ברגע שהם החליטו להתייחס למגפה. "הבנתי שזו העבודה שלי לחשוב על דרך לגרום לאנשים אושר, כיף ואסקפיזם . אנחנו נותנים לצופים רומנטיקה, הומור וגם שמחה - הדבר שהכי חסר כרגע בקהילה הרפואית. אז הלכתי יום אחד על החוף וחשבתי לעצמי - מה אם למרדית יהיו סצנות חלום?
"יש מחקרים בנוגע לכמה אינטנסיביים הפכו החלומות שלנו בגלל הסגר. אז ככה זה התחיל, אנחנו מספקים לאנשים בריחה מהמציאות. אז התקשרתי לאלן ואמרתי 'מה אם נחזיר בחזרה, לא יודעת, קצת דמויות שמתו? זה יכול להיות כיף עבור המעריצים'. והיא אמרה, 'בואי נחזיר את פטריק'. אפילו בחלומות הכי גדולים שלי זה לא עלה על דעתי כאפשרות, והנה זה קרה".
אלן סיפרה גם: "פטריק ואני גרים במאליבו ויום אחד יצאנו להליכה. ידעתי שקריסטה רוצה לעשות את סצנת החוף, ומהמקום שצעדנו בו יכולנו לראות את החוף - והרעיון פשוט הכה בי. אמרתי לו, 'תשקול בכלל לחזור כדי לקחת חלק בקו העלילה הזה?'. אני יודעת שלפטריק יש קרן שבה הוא עוזר לחולי סרטן וניצולי המחלה, ויודעת שהוא רוצה לתת לאנשים תקווה ואושר. אז הוא אהב את הרעיון ופשוט היינו כל כך נרגשים, נהנינו ממש לצלם את זה".
גם דמפסי הצטרף ואמר: "לא דיברנו או נפגשנו במשך תקופה. זאת הייתה הזדמנות מצוינת להשלים פערים ולומר, אוקיי, מה אפשר לעשות כדי לעזור לכוחות ההצלה? עקבתי אחרי מה שההפקה של 'גריי' עשתה - חילקה מסכות וציוד רפואי, וזה גרם לי לחשוב - מה אפשר לעשות כדי לגרום לאנשים להרגיש טוב יותר? לתת להם קצת נחת בתקופה הזאת של חוסר הוודאות - וככה זה התחיל. זאת הייתה חוויה נהדרת לחזור ולעבוד איתם".