לקראת חצי הגמר: מיכאל בן דוד, נציג ישראל לאירוויזיון סיים הערב (ד') את החזרה הגנרלית החשובה על הבמה של פאלאולימפיקו בטורינו, והתקבל בתשואות ועם דגלי ישראל מתנופפים ביציעים.
בהודעה לתקשורת אמר בן דוד בסיום הביצוע: "אני לא יכול לנבא מה יהיו התוצאות מחר, אבל אני אופטימי כי אנחנו מאוד גאים במה שיצרנו ועובדים סביב השעון. התגובות שאנחנו מקבלים הן מטורפות וזה מדהים ומרגש וממש לא מובן לי מאליו".
קודם לכן היום ערך בן דוד חזרה נוספת שאחריה טען לבעיות סאונד, אולם אלה לטענת המשלחת הישראלית טופלו. במהלך אותה חזרה בן דוד הרשים בביצוע של I.M, על אף שביצע אותה בהילוך נמוך כדי לשמור על האנרגיות לקראת החזרה הגנרלית, ששודרה בלייב לשופטים של כל מדינה, והן אלו שיקבעו 50 אחוז מתוצאות התחרות.
2 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד מתוך חזרת השופטים באירוויזיון 2022
מיכאל בן דוד מתוך חזרת השופטים באירוויזיון 2022
מיכאל בן דוד מתוך החזרות לאירוויזיון 2022
(צילום: רועי אלמן)
בן דוד נראה ונשמע מאוד קליל על הבמה, לא ניכרו סימני התרגשות והוא היה מדויק מאוד לכל אורך השיר, כולל בחלקים הגבוהים עד הגבוהים מאוד. גם להקת הרקדנים נראתה נפלא והשלימה תמונה אופטימית מאוד במחנה הישראלי לקראת הערב. הקהל באולם קיבל את השיר בתשואות ובן דוד יכול להרגיש נינוח לקראת רגעי האמת.
"הייתה חזרה מהממת. הרקדנים ואני הרגשנו מצוין על הבמה ונתנו את כל מה שצריך לחזרה כזו", אמר בן דוד מוקדם יותר ל-ynet. "אני מבטיח שבערב ומחר נהיה הכי מהממים ונעשה את המיטב שלנו כדי שישראל תעלה לגמר. אני רק מקווה שלא יהיו בעיות כלשהן הקשורות לציוד ולא תלויות בנו".
עם כל השמחה וההתרגשות על הקאמבק של האירוויזיון (בשנה שעברה ברוטרדם הקורונה עדיין שלטה בתחרות) הארגון האיטלקי נע בין מחפיר לחלש מאוד. לא מדובר רק במחסור בשלטי הכוונה או בשיווק מביך של התחרות בעיר שחלק מתושביה כלל לא שמע עליה - לפחות משיחות רבות עם בעלי מסעדות וחנויות - אלא כשלים לכל אורך הדרך, מאנשי שירות שאינם דוברים אנגלית, דרך תורי ענק בבדיקות לקורונה בכניסה למתחם התקשורת, ועד שלל תקלות טכניות.
2 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון 2022
מיכאל בן דוד בחזרות לאירוויזיון 2022
מיכאל בן דוד מתוך החזרות לאירוויזיון
(צילום: EBU / NATHAN REINDS)
אנשי המשלחות של חצי הגמר הראשון זעמו על תקלות הסאונד ונשמעו טענות שהגדירו את האירוע עד כה כאחד הגרועים בהיסטוריה. גם בחזרות לקראת חצי הגמר השני נרשמו תקלות סאונד שעשו עוול למספר משלחות, בעיקר לרומניה שנקראה שוב לבמה.
הזעם מגיע לאנשי איגוד השידור האירופי, שנראים ונשמעים נבוכים נוכח הצטברות התלונות. אולם לפחות בכל הקשור לרייטינג, האיטלקים יכולים להיות מרוצים. חצי הגמר הראשון רשם 26 אחוזי צפייה, יותר מ-5.5 מיליון צופים. לשם השוואה - הרייטינג של גמר האירוויזיון רשם באיטליה 25 אחוז בשנה שעברה.
כזכור, אמש התקיים חצי הגמר הראשון, שלאחריו הבטיחו את מקומן בגמר התחרות המדינות שווייץ, ארמניה, איסלנד, ליטא, פורטוגל, נורווגיה, יוון, מולדובה, הולנד ואוקראינה, המיוצגת על ידי הרכב הפולק-ראפ קאלוש אורכסטרה, שנחשב למועמד מוביל לניצחון.
פורסם לראשונה: 18:26, 11.05.22