השחקנית היהודייה זוכת האוסקר נטלי פורטמן פרסמה היום (א') את תגובתה לאנטישמיות שמציפה את ארצות הברית באמצעות פוסט שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, בו התייחסה לפרסומים האנטישמיים והביעה את תמיכתה ב"אחיה היהודים".
1 צפייה בגלריה
נטלי פורטמן
נטלי פורטמן
"צריך להילחם בשנאה הזו באמצעות אהבה חסרת גבולות". נטלי פורטמן
(צילום: EPA)
"האנטישמיות הגואה גורמת לי כאב לב", כתבה פורטמן. "צריך להילחם בשנאה הזו באמצעות אהבה חסרת גבולות שנפגין זה כלפי זה. היום אני שולחת את אהבתי לכל אחיי היהודים, ושולחת את אהבתי גם למי שתומך בנו אל מול המילים והפעולות האלימות האלה. זה מפחיד וכואב להקשיב להן, ואני אסירת תודה עבור כל מי שממשיך לגנות את האנטישמיות וגזענות מכל סוג".
הפוסט של השחקנית שנולדה בישראל ועזבה לארצות הברית זכה לתמיכה נרחבת מעשרות אלפים ממעריציה ברשת, וכן מהשחקניות ג'וליאן מור, קאט דנינגס ואיילה פישר, שהביעו את אהבתן, בעוד הקומיקאית איימי שומר הודתה לפורטמן על מילותיה בתגובתה.
גינוייה של פורטמן מגיעים בעקבות הסערה שעורר קניה ווסט בחודשים האחרונים כשהשמיע שלל אמירות אנטישמיות בהזדמנויות שונות. בשבוע שעבר התארח בפודקאסט של המנחה השנוי במחלוקת וחובב הקונספירציות אלכס ג'ונס וטען כי ה"עונש" שהוא מקבל על דבריו "לא תואם את הפשע" שעשה. ג'ונס הסכים ואמר לו: "נכון, אתה לא היטלר, אתה לא נאצי ולא מגיע לך שיקראו לך ככה". ווסט השיב: "ובכן, אני מוצא דברים טובים גם בהיטלר. אני אוהב את כולם, לכל אדם יש ערך כלשהו שהוא הביא איתו, במיוחד להיטלר".
המנחה ג'ונס ניסה בהמשך לגנות את הנאצים, אבל ווסט הוסיף לדבר בזכותם: "הם עשו גם דברים טובים, אנחנו צריכים להפסיק להשמיץ את הנאצים. אני מחבב את היטלר". ווסט גם השווה את עצמו ליהודים בשואה ואמר: "יש יהודים שמחביאים אותי כרגע מתחת למרצפות. זה כמו גרסה הפוכה של השואה".
במהלך סוף השבוע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תקף את דבריו של הראפר באמצעות ציוץ בחשבון הטוויטר שלו שבו כתב, בעודו פונה גם להנהגה הפוליטית בארה"ב: "אני רוצה להבהיר כמה דברים. השואה קרתה, היטלר היה דמות שטנית. במקום לתת לאנטישמיות במה, המנהיגים הפוליטיים צריכים לזעוק נגדה ולדחות אותה - בכל מקום שבו היא מתחבאת. שתיקה היא שותפות לפשע". גל גדות שיתפה את דבריו של ביידן בחשבון האינסטגרם שלה, וכתבה לצידם "גנו את האנטישמיות".