הבמאי המוערך והשערורייתי לארס פון טרייר ("רוקדת בחשכה", "דוגוויל") אובחן כחולה בפרקינסון, כך הודיעה חברת ההפקה שלו הערב (ב').
2 צפייה בגלריה
לארס פון טרייר
לארס פון טרייר
לארס פון טרייר
(צילום: AP)
ההודעה יצאה לאחר מספר דיווחים על מצבו הרפואי של פון טרייר, ובין היתר נכתב שהוא "במצב רוח טוב והוא מקבל טיפול בעקבות הסימפטומים שפיתח".
עוד נכתב כי הדני בן ה-66 מתכוון להשלים את העונה השלישית והאחרונה של סדרת האימה שלו "הממלכה", שנמצאת כרגע בשלבי ההפקה האחרונים שלה, במטרה שתוקרן בפסטיבל ונציה שייפתח בסוף החודש.
עקב מצבו הרפואי, פון טרייר אמור להפחית בכמות הריאיונות שייתן לתקשורת במסגרת קידום הסדרה. מעבר לכך, הבמאי הוותיק גם כך הוריד באופן משמעותי את נוכחותו התקשורתית מאז מסיבת העיתונאים השערורייתית בפסטיבל קאן ב-2011, אז התלוצץ ואמר בין היתר שהוא "נאצי ומזדהה עם היטלר". הדברים הללו גרמו לכך שהוא גורש מקאן למשך שבע שנים ואף נפתחה חקירה במשטרה בגין ביזוי השואה, מה שנחשב פשע בצרפת. כתב אישום לא הוגש בסופו של דבר.
2 צפייה בגלריה
לארס פון טרייר
לארס פון טרייר
לארס פון טרייר בקאן לאחר שהשעייתו הסתיימה
(צילום: AP)
פון טרייר צילם את שתי העונות הראשונות של "הממלכה" אי שם ב-1994 ו-1997. הסדרה היא שילוב בין מלודרמת בית חולים ואימה גרוטסקית, ועוקבת אחר הצוות והמטופלים בבית חולים פורץ דרך, אך רדוף רוחות בקופנהגן.