מכתב הענק של הכוכבים בהוליווד שניצבו לטובת ישראל ושחרור בני הערובה - מאחורי הקלעים.
2 צפייה בגלריה
גל גדות ונועה תשבי
גל גדות ונועה תשבי
גל גדות ונועה תשבי
(צילום: Gettyimages / דנה קופל)
מאות שחקנים, קומיקאים ובכירים בתעשיית הבידור ההוליוודית חתמו אתמול (ב') על מכתב פתוח לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שמודה לו על העזרה בשחרור ארבע החטופות, אולם מפציר בו לעזור בשחרור כל החטופים המוחזקים על ידי הטרוריסטים של החמאס בעזה: "אנו מפצירים בכולם לא לנוח עד שכל בני הערובה משוחררים". "הייתה הרבה מאוד עבודה מאחורי הקלעים והרבה מחשבה על הניסוח", מספר גורם שהיה מעורב בארגון המכתב.
הרשימה, שמכילה למעלה מ-200 שמות בולטים כדוגמת מדונה, ג'סטין טימברלייק, אדם סנדלר, בן סטילר, קייטי פרי, כריס רוק, קורטני קוקס, סשה ברון כהן, בראדלי קופר, גווינת' פאלטרו, גל גדות ועוד - נבנתה במשך ימים ארוכים על ידי קבוצת מארגנים שאותה "לא ניתן לספור על כף יד אחת ולא שתיים", לפי המארגנים.
"מדובר פה בקריירה של אנשים, כל מילה יכולה להוות בעיה לכל אחד מהם", מוסיף גורם, "הוקמו קבוצות ווטסאפ ותתי-קבוצות כדי לטפל בנושא הזה באופן הרגיש והיעיל ביותר". כך לדוגמה המארגנים מספרים בגאווה כי הצליחו להכניס מילים דרמטיות לטובת ישראל במלחמה: "הצלחנו לשים בניסוח את הטבח של חמאס - והשארנו בחוץ את המונח 'הפסקת אש' - זה הישג".
לפי הגורמים שמעורבים בארגון המכתב - נדרש אישור פרסונלי של כל אדם שחתום על המכתב הזה, ולא כפי שנהוג בהוליווד לעבור דרך סוכנים. "זה היה פרסונלי לחלוטין. כל מי שחתום למיטב הבנתי אישר זאת בעצמו". אלו גם מוסיפים כי לא היו בקשות לשינוי הניסוח מכוכבי הוליווד - וכי מי שחתם - "חתם על הנוסח שנשלח אליו".
2 צפייה בגלריה
ג'סטין טימברלייק, גווינת' פאלטרו וברדלי קופר
ג'סטין טימברלייק, גווינת' פאלטרו וברדלי קופר
מחותמי המכתב: ג'סטין טימברלייק, גווינת' פאלטרו וברדלי קופר
(צילום: Nathan Howard/AP)
אישיות בולטת מוכרת מאוד לקהל הישראלי וגם להוליוודי, שהייתה ממארגני המכתב, היא לא אחרת מאשר גל גדות. "היא עבדה בזה בלי הפסקה", אמרו הגורמים.
מלבד הכוכבים הגדולים שחתומים על המכתב - ישנם גם כוכבים ישראלים ששמם נמנה עם החותמים; נועה קירל, ענבר לביא, מיכאל אלוני, שירה האס - וגם נועה תשבי שעושה מסע הסברה לא רשמי לישראל ללא הפסקה בימים באחרונים.
"אני מאוד מתרגשת ומאושרת לראות שגם אנשים בתעשיית הבידור האמריקנית מבינים את הטרגדיה הישראלית ומוכנים לשים את השם שלהם באופן פומבי וחד משמעי לצד ישראל", אמרה תשבי בשיחה עם ynet. "הקבוצה הזאת מייצגת חתך אוכלוסייה רחב מאוד של קהילת הבידור הבינלאומית וכולם מחויבים באופן בולט לשלומה ולביטחונה של ישראל, ולהחזרת השבויים הביתה".
המכתב שזכה לסיקור נרחב מעבר לים, פורסם בשעות הערב של ארצות הברית, אך המארגנים מספרים שלמרות זאת "התקבלו הרבה פניות להצטרף אליו אחרי הפרסום, אנחנו נוסיף את השמות בשעות הקרובות", אמרו.