האמנית מיכל רובנר הוכרזה היום (ב') כזוכה בפרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית, כך הודיע שר החינוך יואב קיש. ועדת הפרס התכנסה בראשותה של ד"ר דליה מנור ובהשתתפותם של החברים ד"ר איה לוריא, יובל ביטון וסרג' תירוש.
2 צפייה בגלריה
מיכל רובנר
מיכל רובנר
מיכל רובנר
(צילום: אבי מוסל)
רובנר (65) נמנית על המייסדות של בית הספר לאמנות ולצילום "קמרה אובסקורה" בתל אביב. יצירתה "מקום 1", מבנה העשוי מאבני בתים הרוסים של פלסטינים וישראלים כאחד, ונבנה בשיתוף בנאים יהודים ופלסטינים, נמכרה ב-2006 ומוכרת כיצירה היקרה ביותר שנמכרה אי פעם מאת אמן ישראלי. עבודותיה, המשלבות צילום, וידיאו ורישום, הוצגו במוזיאונים מרכזיים בעולם, בהם הלובר, MoMA ומוזיאון וויטני בניו יורק. נושא השואה מעסיק אותה לא אחת, ויצירותיה בנושא מוצגות דרך קבע במוזיאון "יד ושם" וכן במוזיאון באושוויץ בירקנאו.
בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי: "מיכל רובנר היא מבכירות האמניות הישראליות. יצירתה האמנותית מתייחדת בשפה מקורית ופורצת דרך בתחום הצילום, הווידאו והמיצב האדריכלי. רובנר זכתה להכרה משמעותית והצלחה בארץ ובעולם על ידי המוזיאונים החשובים וקהל שוחרי האמנות".
2 צפייה בגלריה
יצירה של מיכל רובנר מוצגת במוסקבה
יצירה של מיכל רובנר מוצגת במוסקבה
יצירה של מיכל רובנר מוצגת בביאנלה במוסקבה
(צילום: shuttertstock)
עוד ציינה הועדה בנימוקיה לבחירה כי "יצירתה של מיכל אוניברסלית, במובן העמוק ביותר של המילה, נוגעת בכל אדם, בכל מקום, אולם בה בעת, ניכרים בה המיתרים המתוחים, הקשורים בקצותיהם ליתדות הנעוצים כאן".