עם הפנים לשנה הבאה, תיאטרון הקאמרי חושף היום (ד') את הרפרטואר שלו ל-2023-2024. יניב ביטון, עוז זהבי, משי קליינשטיין ואפרת בן צור יהיו בין השחקנים שיצטרפו לעונה הקרובה בתיאטרון ויככבו בהפקותיו השונות.
5 צפייה בגלריה
מתוך "מלצרית" בתיאטרון הקאמרי
מתוך "מלצרית" בתיאטרון הקאמרי
מתוך "מלצרית" בתיאטרון הקאמרי
(צילום: אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ)
בגזרת מחזות הזמר, בקאמרי עובדים כעת על שתי הפקות שהציגו על הבמות הגדולות בעולם בברודווי ובווסט אנד. משי קליינשטיין תגלם את התפקיד הראשי במחזמר "מלצרית" שמספר את הסיפור של מלצרית צעירה המתמחה בהכנת פאי בעיירה קטנה ונידחת עם חיים צפויים ורפטטיביים. היא כבר מזמן ויתרה על כל החלומות שלה עם בעל שהיא לא אוהבת והריון לא רצוי. אבל אז, רופא צעיר מגיע לעיירה ומתבל את החיים שלה ושל שתי חברותיה. את ההפקה הזאת יביים עידו רוזנברג, ולצידה של קליינשטיין ישחקו גם טלי אורן, נוי הלפרין, עופרי ביטרמן, אלי גורנשטיין ואחרים.
מחזמר נוסף שנמצא בקנה הוא "אוון הנסן היקר", שזכה בשישה פרסי טוני, על תלמיד תיכון שסובל מנידוי חברתי. לאחר שנער מכיתתו מתאבד, הוריו חושבים בטעות שאוון היה חברו הקרוב, ומנסים דרכו להכיר את עולמו של בנם. את המחזה, בו ישחק אלון סנדלר, כתב סטיבן לבנסון, המוזיקה והמילים הם של בנג' פאסק וג'סטין פול, והבימוי יהיה של עמית אפטה.
במקביל, לאור ההצלחה הגדולה של המחזמר "החבדניקים", הקאמרי ישיק גם פרויקט חדש: "המחזמר הבא שלנו" - קול קורא ליוצרי מחזות זמר לשנת 2024, שבו יעניק התיאטרון תקציב פיתוח וליווי מקצועי למחזמר חדש.
כתבות נוספות במדור במה:
מחזה מבטיח נוסף הוא "כאפות", דרמה קומית שכתבו גיתית פישר ושיר ראובן, על התבגרות, חברות ואהבה, ועל איך שהרגש היפה ביותר עלול לגרום לנו לעשות את המעשים המכוערים ביותר. המחזה הוא סיפורה של לילך, תלמידה מופרעת שמתאהבת בגל, נערה שקדנית ומרצה. לילך משכנעת את גל להצטרף למסע לפולין, בתקווה ששם גל תתאהב בה. המוזיקאית נונו כתבה יצרה את המוזיקה למחזמר שיעלה ב-2024.
5 צפייה בגלריה
נונו, טקס הענקת פרסי אקו"ם
נונו, טקס הענקת פרסי אקו"ם
נונו
(צילום: מוטי קמחי)
מלבד אלו, יניב ביטון יגלם את התפקיד הראשי במחזה "כוח עליון" המבוסס על סרטו של הבמאי השוודי רובן אוסטלונד, על משפחה שיוצאת לחופשה בהרי האלפים. עוז זהבי ישחק בהצגה "להעיר אריות", עיבוד של יואב שוטן גושן לספרה של אשתו איילת גונדר גושן, על רופא בכיר שהיה מעורב בתאונת פגע וברח בה פגע בעובד זר. אפרת בן צור, שחקנית תיאטרון גשר, תגלם את מדיאה בעיבוד חדשני של שחר פנקס ליצירתו של אוריפידס. הסיפור הקלאסי יעובד לכדי סיפורם של אלה וג'ייסון, זוג מוצלח שנראה כאילו חייהם מושלמים כשהסטארט-אפ האקולוגי שלהם הולך לשנות את העולם. אבל יום בהיר אחד ג'ייסון מודיע לאלה שהוא עוזב את הבית לטובת אישה צעירה, אותה הכניס להריון. כך, בדומה למדיאה הקלאסית, הזעם הופך ליצר נקמה שאין ממנה דרך חזור.
אחרי שמועות רבות בנושא, הקאמרי הודיעו רשמית כי לקראת סוף 2023 - ולראשונה בישראל - יעלה חלקו השני של המחזה "מלאכים באמריקה", המתרחש בשיאה של מגפת האיידס בניו יורק בסוף שנות ה-80. חלקו הראשון של המחזה עלה בקאמרי לפני חודשים אחדים וזוכה להצלחה לביקורות מפרגנות במיוחד. בכך יוצגו בקאמרי שני חלקיו של האפוס החשוב הזה, זוכה פרסי הפוליצר והטוני, ואף יהיו ערבים שבהם שני החלקים יוצגו יחד, כשמונה שעות הצגה.
5 צפייה בגלריה
מתוך "מלאכים באמריקה"
מתוך "מלאכים באמריקה"
מתוך החלק הראשון של "מלאכים באמריקה"
(צילום: עודד אנטמן)
באגף הקלאסיקות בולט "המלך עומד למות" מאת אז'ן יונסקו, בתרגומם של עירד רובינשטיין (שגם יביים) ותום חודורוב. במרכז המחזה, בו ישתתפו בין השאר רמי ברוך, קרן מור, נטע גרטי, מיכה סלקטר, איה גרניט שבא, ומתן און ימי, עומד מלך שאיבד מגדולתו, ממלכתו קורסת, נתיניו ברחו והצבא כבר לא מציית לו. מחזה מסקרן נוסף הוא "יוליוס קיסר", עיבוד חדש לטרגדיה מאת וויליאם שייקספיר. ההצגה מבוססת על פרשת ההתנקשות בחייו של השליט, אותו יגלם עמוס תמם.
5 צפייה בגלריה
מתוך "המלך עומד למות" בתיאטרון הקאמרי
מתוך "המלך עומד למות" בתיאטרון הקאמרי
מתוך "המלך עומד למות" בתיאטרון הקאמרי
(צילום: אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ)
בין מחזאות המקור הנוספים שיעלו נמנים: "זרים", עיבוד חדש למחזהו של יהושע סובול, שבמרכזו עומד אדם בשל גצל שהיה פעם "משהו" במפעל לביסקוויטים, והיום חי בדירה קטנה בקריות יחד עם המטפלת המסורה שלו, עובדת זרה ממולדובה. עד שאורח לא צפוי מפר את שלוותם ומשפיע על מערכת היחסים שלהם; הקומדיה "שלום בית", שכתב גלעד שמואלי, על הבדידות בגיל השלישי; "עכשיו באים", שכתבו תמר קינן ובעלה איתן ענר, על זוג שמנהלים יזיזות מופלאה במשך כעשור; "מה קרה לעולם" שעלתה בשבוע שעבר פרי עטו של גור קורן, על מושבניקית (אודיה קורן), שתעשה הכול כדי להציל את חיי הנישואים של בנה (ישי גולן), שנפרד מאשתו. כמו כן, הקאמרי יעלה את "ספר האקסיות", מאת קרן חובב, על פי ספרו של יאיר אגמון המתאר חמישה סיפורי אהבה שקרו באמת, על גברים ונשים, רווקים ונשואים, דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, שמנסים כנגד כל הסיכויים להתאהב ולחיות באושר.
עוד באגף המחזאות הבינלאומית יועלה "לחסל את הגברת הזקנה", מאת גרהאם לינהאן ועל פי התסריט של וויליאם רוס, שבמרכז עלילתו כנופיית עבריינים ששוכרת חדר בביתה של קשישה. זאת לצד עיבוד ל"איש הגשם" מאת דן גורדון, שהגרסה הקולנועית שלו בכיכובם של טום קרוז ודסטין הופמן זכתה להצלחה גדולה. בדומה לסרט, המחזה עוסק בסיפורו של צ'רלי שאביו מת ובזכות הירושה שלו הוא מגלה שיש לו אח גדול על הספקטרום האוטיסטי בשם ריימונד. את האחים יגלמו דביר בנדק ודן שפירא.
5 צפייה בגלריה
מתוך "איש הגשם" בתיאטרון הקאמרי
מתוך "איש הגשם" בתיאטרון הקאמרי
מתוך "איש הגשם" בתיאטרון הקאמרי
(צילום: אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ)
קבוצת הצעירים של הקאמרי, שאחראית על הצלחות כמו "רינגו" ו"שלום לך ארץ", תעלה את ההצגה "מיקי מציל" על סוכן מוסד צעיר ופטריוט, שנשלח למשימה חשאית במיוחד: לחזור במכונת זמן לנובמבר 1995 כדי להציל את חייו של ראש הממשלה, יצחק רבין. למרבה ההפתעה מיקי פוגש את הוריו ומנסה להציל גם אותם מבגידה שהרסה את נישואיהם.
"אני שמח להגיד שאחרי ארבע שנים כמנהל אמנותי, כולל שנתיים של קורונה, אנחנו מתחילים לקצור את הפירות", אמר המנהל האמנותי של הקאמרי, גלעד קמחי. "אבל המציאות לא מאפשרת לנו לנוח על זרי דפנה. אנחנו נמצאים בתקופה שבה קצב האירועים במדינה כל כך מהיר - בחירות, הפגנות, מבצע צבאי - הדמויות מוגזמות מדי, העלילה מפותלת, ממש לא אמין, כמעט מופרך. אבל דבר אחד ברור, אנחנו כתיאטרון חייבים לשאול שאלות, להציף בעיות ואי-הסכמות בתוכנו, להאיר בזרקור על הפינות הנסתרות שלנו כחברה - לא להפסיק. אין לנו ברירה אחרת, במיוחד היום כשאנחנו חווים את השסע החברתי ועדים לתהליכים שעלולים לסכם את המדמוקרטיה".
"התיאטרון לא מפחד לגעת בנושאים מורכבים ולנהל דיאלוג כן וקשוב עם הקהל, והקהל שלנו מוכיח שהוא לא מפחד מאתגרים וסומך על הבחירות האמנותיות שלנו", מסרה מנכ"לית התיאטרון החדשה יפעת צחי-קיראל. "הרלוונטיות והעומק שהעונה הבאה מתעסקת בהם, הם ביטוי לביטחון ולאמון שהקהל נותן בנו".