השחקנית הצרפתייה עמנואל דבוור, המתלוננת הראשונה על ז'ראר דפרדייה בגין תקיפה מינית, שמה קץ לחייה והיא בת 60 - כך נודע היום (ה'). על פי הדיווחים, דבוור מצאה את מותה כשקפצה מגשר לנהר הסיין בפריז. מותה הוכרז בצרפת ב-7 בדצמבר - יום שידור תחקיר בטלוויזיה הצרפתית אודות דפרדייה, שלטענת דבוור תקף אותה מינית במהלך צילומי סרט ב-1982. דבוור גם התראיינה לתחקיר, אשר שודר בערוץ France 2.
2 צפייה בגלריה
עמנואל דבוור מתוך הסרט A Brutal Game
עמנואל דבוור מתוך הסרט A Brutal Game
עמנואל דבוור מתוך הסרט A Brutal Game
(צילום מסך)
לפי הודעת משרד התובע הכללי בפריז, נפתחה חקירה באשר לנסיבות המקרה. על פי פרסום באתר "וראייטי", נאמר כי "דבוור הוכרזה כנעדרת על ידי בן זוגה ב-29 בנובמבר, לאחר שעזבה את ביתם והשאירה אחריה מכתב מדאיג. מאוחר יותר דווח למשטרה כי אישה קפצה מגשר לסיין. היא נמצאת על ידי פרמדיקים, שלאחר מכן החיו אותה והביאו אותה לבית החולים. התאריך המדויק של מותה לא פורסם, אולם התובעים טוענים כי הוא פורסם לראשונה באמצעי התקשורת ב-7 בדצמבר". עוד הם הוסיפו כי "לאור העובדה שהשחקנית התלוננה בנוגע להתנהגות מינית לא הולמת בידי ז'ראר דפרדייה, במיוחד בפוסט בפייסבוק ב-2019, חקירה נפתחה באשר לנסיבות מותה. החקירה תאסוף ותאמת את הראיות שהוזכרו על ידי כלי התקשורת ותבחן את הנסיבות שהובילו למוות הזה".
בפוסט בפייסבוק, כמו גם בתחקיר הטלוויזיוני, טענה דבוור כי דפרדייה תקף אותה בעת צילומי הסרט "דנטון" ב-1982. לדבריה, דפרדייה "הרשה לעצמו לעשות דברים רבים במהלך הצילומים...הוא ניצל את האינטימיות בתוך כרכרה, הכניס את כפתו השמנה תחת החצאית שלי כדי למשש אותי. לא נתתי לזה לקרות".
2 צפייה בגלריה
ז'ראר דפרדייה
ז'ראר דפרדייה
ז'ראר דפרדייה
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
טענותיה של דבוור, ושל מתלוננות נוספות שהופיעו בתחקיר, הן חלק משלל טענות דומות שעלו במהלך השנים האחרונות נגד השחקן בן ה-74. ב-2021 הואשם דפרדייה באונס על ידי שחקנית צעירה שהזמין לביתו בפריז, ובחודש אפריל האחרון התפרסם תחקיר באתר "מדיה-פארט" שבו 13 נשים שונות המאשימות את דפרדייה בהטרדה מינית. ב-2017, בתוכנית "שי בשידור", סיפרה גם השחקנית הישראלית ימית סול כי בעת צילומים משותפים לסרט, דפרדייה תקף אותה מינית כאשר הכניס את ידו למכנסיה.