"אל האינסוף ומעבר לו!". האם אתם מניפים יד לשחקים כשאתם שומעים את המשפט הנ"ל? אם כן, אז סביר להניח שתיהנו מ"שנות אור" - הספין-אוף הקולנועי החדש של פיקסאר לסדרת סרטי "צעצוע של סיפור" המופתיים, וספציפית לדמותו של מגן-החלל הנועז באז שנות אור. ליתר דיוק, מדובר על ספין-אוף לדמותו ה"אמיתית" של באז, זו שביקום של סרטי "צעצוע של סיפור", העניקה השראה לצעצוע עצמו. עזבו, זה מסובך. תוכלו לקרוא על זה כאן, אם תרצו.
בכל מקרה, לסרט החדש - שצפוי להפוך ללהיט, כמעט כמו כל סרטי פיקסאר עד כה - אחראי הבמאי אנגוס מקליין, שהצטרף לפיקסאר עוד ב-1997, ומאז השתתף כאנימטור ברוב סרטי האולפן. "שנות אור" הוא סרטו הראשון כבמאי יחיד עבור פיקסאר ובכלל, אחרי שנטל על עצמו חלק ממלאכת הבימוי של "מוצאים את דורי" לצד אנדרו סטנטון. והאתגר העיקרי שעמד בפניו ב"שנות אור", היה להעניק לבאז (שמדובב עתה בידי כריס אוונס, על חשבון המדבב המקורי טים אלן) מעט יותר תוכן מאשר בסרטי "צעצוע של סיפור".
1 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
דמות שונה מזו שב"צעצוע של סיפור". מתוך "שנות אור"
(צילום מסך)
"זה היה אתגר כי בהרבה מ'צעצוע של סיפור' הוא סוג של אידיוט עם כוונות טובות", מספר מקליין בריאיון ל-ynet, אליו התייצב יחד עם מפיקת הסרט גאלין סאסמן, "אז כדי להפוך אותו לדמות הראשית צריך להעניק קצת יותר נוכחות רגשית וצריך שהוא יהיה יותר פגיע ויותר תלת-ממדי, שזה היה דבר מאתגר לעשות".
אתה הזכרת נוכחות, ואני חושבת על כריס אוונס... השינוי מטים אלן לכריס אוונס, אתה יכול לדבר מעט על זה ומה כריס הביא לתפקיד? "אני ראיתי אותם כשני סרטים נפרדים, שני כיוונים שונים. הדמות מ'צעצוע של סיפור' שונה מדמות כוכב האקשן וכריס מביא איתו סוג של נוכחות, כמו שאמרתי, כגיבור פעולה. אבל הוא מסוגל להיות מצחיק בלי לצאת מטופש מדי - וזה היה האלמנט ההכרחי, שיש מישהו שיכול לשחק דמות הירואית ובמקביל להיות קליל יותר ומעט מטופש או קורע מצחוק".