טקס הבאפט"א, פרס האקדמיה הבריטית לקולנוע, נערך אמש (א') והביא כוכבים רבים לרויאל פסטיבל הול שבלונדון. אולם בעוד ש"אופנהיימר" הוכתר כזוכה הבלתי מעורער של הערב עם שבעה פרסים, מי שגנב את ההצגה וריגש את הקהל היה דווקא זה שהעניק לו את הפרס הגדול: מייקל ג'יי פוקס.
@bbc Michael J. Fox gets a standing ovation for presenting the award for Best Film 👏 ❤️ #BAFTA #iPlayer ♬ original sound - BBC
ברגע השיא של הערב, עם ההכרזה על פרס הסרט הטוב ביותר - מנחה הערב, השחקן דייויד טננט ("דוקטור הו"), הזמין את פוקס לבמה: "הוא אגדת קולנוע אמיתית. הוא היה כוכב הסרטים של שנות ה-80, קרנות הצדקה שלו אספו תרומות בסך יותר משני מיליארד דולר, הוא היה מרטי מקפליי בסרטי 'בחזרה לעתיד' - קבלו את מייקל ג'יי פוקס!".
הופעתו של פוקס בן ה-62 בטקס הבריטי היוותה הפתעה עבור רבים, שכן שמו לא הוכרז מראש כאחד ממגישי הפרסים. עם עלייתו לבמה כשהוא נעזר בכיסא גלגלים בשל מחלת הפרקינסון, זכה השחקן למחיאות כפיים סוערות מצד הקהל הנרגש. "יש סיבה לכך שאומרים שסרטים הם כמו קסם", אמר רגע לפני ההכרזה, "כי סרטים יכולים לשנות את יומך. הם יכולים לשנות את התפיסה שלך, ולפעמים הם יכולים אפילו לשנות את חייך".
2 צפייה בגלריה
מייקל ג'יי פוקס ואשתו טרייסי פולן בטקס פרסי הבאפטה
מייקל ג'יי פוקס ואשתו טרייסי פולן בטקס פרסי הבאפטה
מייקל ג'יי פוקס ואשתו טרייסי פולן בטקס פרסי הבאטפ"א
(צילום: EPA)
את הפרס, כאמור, לקח "אופנהיימר" - מהסרטים המובילים של עונת הטקסים הנוכחית, שבטקס הנוכחי גרף שישה פרסים נוספים, בהם גם את פרס הבמאי לכריסטופר נולאן, את פרס השחקן הראשי לקיליאן מרפי ואת פרס שחקן המשנה לרוברט דאוני ג'וניור.
פוקס עצמו היה מועמד השנה לפרס באפט"א על סרט הדוקו הטוב ביותר עבור Still: A Michael J Fox Story, שבו שיתף בחייו לצד מחלת הפרקינסון, שעימה הוא אובחן בשנת 1991. הסרט מלווה את פוקס מילדותו באדמונטון שבקנדה, דרך הפריצה ההוליוודית שהביאה אותו למעמד של כוכב-על בשנות ה-80, ועד הבשורה על הפרקינסון וההסתגלות לחיים איתה החל משנות ה-90 ועד היום.
2 צפייה בגלריה
קיליאן מרפי בטקס פרסי הבאפט"א
קיליאן מרפי בטקס פרסי הבאפט"א
קיליאן מרפי בטקס פרסי הבאפט"א
(צילום: EPA)
עם זאת, סרטו הפסיד את פרס הבאפט"א לדוקו המדובר "20 ימים במריופול", שעוסק בעיתונאי האוקראיני מטיסלב צ'רנוב, ובסיקורו את תחילת המלחמה מול רוסיה בעיר הנצורה והמופצצת מריופול - שדרכן נחשף העולם לראשונה לתמונות הקשות מהמערכה.