המחאה נגד תוכניות שר התקשורת לסגירת התאגיד מצאה זירה חדשה: עולם המוזיקה הישראלית. הערב (ה') התפרסם מכתב תחת הכותרת "מוזיקאים למען דמוקרטיה", עליו חתומים כמה מהמוזיקאים הבולטים בארץ.
3 צפייה בגלריה
שלום חנוך
שלום חנוך
שלום חנוך
(צילום: מוטי קמחי)
להתארגנות אחראי הבסיסט ספי אפרתי, חבר להקת "התעויוט" בעבר, ובשנים האחרונות הבסיסט של להקת מוניקה סקס. במכתב מבקשים המוזיקאים לתמוך בעובדי תאגיד השידור, אחרי ששר התקשורת שלמה קרעי הכריז על כוונתו לקצץ סכום נכבד מתקציב התאגיד. אתמול, כזכור, מחו כנגד המהלך השחקנים, היוצרים ואנשי תרבות אחרים.
"אנחנו, 'מוזיקאים למען דמוקרטיה', עומדים ביחד ומביעים תמיכה בעובדי תאגיד השידור הציבורי", כך נאמר במכתב. "באנו להגיד 'עד כאן'! תקשורת חופשית ושידור ציבורי הם מאבני היסוד של הדמוקרטיה, ולא במקרה מי שמנסה לחולל הפיכה משטרית ולרוקן את הדמוקרטיה הישראלית מתוכן בחר לו את חיסול השידור הציבורי כאחת ממטרותיו הראשונות.
3 צפייה בגלריה
ריטה
ריטה
ריטה
(צילום: דנה קופל)
"תאגיד השידור הציבורי הוא מהדברים הטובים והחשובים שקרו בתרבות הישראלית בעשור האחרון. הוא מביא מגוון של קולות, סיפורים, ניגונים ושירים, מכל קצווי ורבדי החברה הישראלית. יש חשיבות עצומה להמשך עבודתו המבורכת. סגירת התאגיד היא השתקה של אלפי קולות שלעולם לא ימצאו את מקומם בגופי השידור המסחריים, קולות שיוצרים את המורכבות והיופי האמיתי של החברה הישראלית. נפעל ביחד עם חברינו בתאגיד עד לביטול התוכנית הזאת".
המכתב מסתיים בקריאה לצאת ולהפגין: "במוצ"ש הקרוב יגיעו רבים מאיתנו להפגנת הענק ברחוב קפלן בתל אביב, ונעמוד יחד עם כלל אזרחי ישראל כדי לשמור על הדמוקרטיה היקרה ללב כולנו".
3 צפייה בגלריה
מכתב המחאה של המוזיקאים
מכתב המחאה של המוזיקאים
מכתב המחאה של המוזיקאים
בין החתומים על המכתב נמנים שלום חנוך, נינט טייב, ריטה, אלון אולארצ'יק, חמי רודנר, ארקדי דוכין, אסף אבידן, שלומי שבן, מירי מסיקה, מרגלית צנעני, אבי אוחיון, דאנה איבגי, דני סנדרסון, ברי סחרוף, לאה שבת, מאור כהן, בלקן ביט בוקס, הדג נחש, משי קליינשטיין, יהודה פוליקר, אורית שחף, רמי פורטיס, מירה עווד, יובל מנדלסון, דייויד ברוזה, יזהר אשדות, מוקי, זאב נחמה ועוד רבים אחרים.