אנשי האפקטים הממוחשבים נגד מארוול: בימים האחרונים עלו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת טענות כנגד אולפן הסרטים, השייך לדיסני, באשר לתנאי העבודה שנכפים על צוותי האפקטים הממחושבים שעובדים עבורם.
"כשעבדתי על אחד מהסרטים, היו כמעט שישה חודשים של שעות נוספות מדי יום", האשים אחד מאנשי האפקטים בריאיון לאתר Vulture. "עבדתי שבעה ימים בשבוע, עם ממוצע של 64 שעות עבודה בשבוע טוב. מארוול מעבידה אותך קשה מאוד. קולגות שלי ישבו לידי, נשברו והחלו לבכות. היו אנשים שחטפו התקפי חרדה בטלפון".
2 צפייה בגלריה
מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
מתוך "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף"
"העבודה על הסדרות של מארוול גרמה לי לעזוב את תעשיית האפקטים הממוחשבים", טען בטוויטר איש אפקטים אחר, דרוב גוביל, שעבד על סרטים כמו "שומרי הגלקסיה". "הם לקוח נוראי, וראיתי הרבה יותר מדי קולגות שנשברו לאחר שהעבידו אותם יותר מדי, בעוד שמארוול הידקו את אחיזתם בארנק. הבעיה היא שמארוול גדולים מדי, ויכולים לדרוש מה שהם רוצים. זוהי מערכת יחסים רעילה".
מאז 2008 מתחזקת מארוול את מותג ה-MCU - היקום הקולנועי של מארוול - על המסך הגדול והקטן, והמותג הפך לגדול והרווחי ביותר בהוליווד. לפי הטענות נגד החברה, העובדה שפרויקטים רבים נעשים במקביל - ושמארוול נוהגת לדרוש שינויים מפליגים ברגע האחרון, ומשתמשת בכוחה בתעשייה כדי לכופף את חברות האפקטים שעובדות עבורה בכל הנוגע לתקציב שהיא מפנה לעברם - יוצרת תנאי עבודה בלתי אפשריים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "שומרי הגלקסיה"
מתוך "שומרי הגלקסיה"
מתוך "שומרי הגלקסיה"
"זה היה בלגן, זה היה מטורף" העיד בריאיון ל"גארדיאן" איש האפקטים ג'ו פבלו, שעבד גם הוא על "שומרי הגלקסיה". "תעשיית האפקטים הוויזואליים מלאה באנשים מצוינים עם הרבה רצון טוב שבאמת אכפת להם. אבל בסופו של יום, שום דבר איננו במקומו כשהגב שלהם נדחק לקיר והדרישות של דיסני מטורפות... אפשר לאפיין זאת כבריונות, דרך הפילטר של שכבות מרובות של הנהלה ופיקוח והיררכיה. בריונות היא בעיה עצומה בתעשייה שלנו מכיוון שכולם כל כך נואשים לעיתים".
הטענות של אנשי האפקטים הממוחשבים החלו להופיע אחרי גל של ביקורת ולעג כלפי האפקטים בסדרה "שי-האלק: עורכת דין בשירות החוק", שעתידה לעלות בשירות הסטרימינג דיסני+ ב-17 לאוגוסט. אחרי שעלה הטריילר של הסדרה, גולשים רבים פנו לרשתות על מנת לציין את האיכות הירודה של חלק מהאפקטים. אתמול (ד') התייחסה לכך כוכבת הסדרה, טטיאנה מסלאני: "אני חושבת שאנחנו צריכים להיות סופר-מודעים לאיך שתנאי העבודה אינם תמיד אופטימליים... אני חשה יראה כלפי מה שהם עושים ומאוד אסירת תודה שאנו בנקודה שאנחנו יכולים לעבוד עם האמנים המדהימים האלה".
ב"גארדיאן" דיברו גם עם האסטרטג הקליפורני דרקסל הרד, שקבע: "זה ייקח הרבה כוח סלבריטאי, הרבה נוקמים, כדי לבוא ולומר 'היי, לאנשים שעשו את הסרטים שלנו מגיעים תנאי עבודה טובים יותר, ואנחנו רוצים לתמוך במי שגורם לסרטים שלנו להיראות טוב'".