במשך שנים ארוכות, טיפקס נחשבה לנציגה מכובדת של שדרות - עיר שעברה לא מעט, אולם פניה השתנו לחלוטין לאחר מתקפת הפתע של 7 באוקטובר, עם פלישת מחבלי חמאס למקום וקרב שהתנהל על תחנת המשטרה שבה. כעת, יותר מארבעה חודשים לאחר מכן, תושביה - כמו גם תושבי שאר ישובי וקיבוצי הדרום והצפון - ממשיכים לאסוף את השברים ולנסות לשקם את הנפש והגוף.
בוועידת התקומה והחוסן הלאומי של ynet ו"ידיעות אחרונות" שנערכה הבוקר (ג'), הלהקה פתחה את המשדר עם ביצוע השיר "הימים האחרים" של להקת פיקוד מרכז, ולאחר מכן סיפר מנהיגה, קובי אוז, על הביקור האחרון שלו בשדרות. "זה היה ביקור די עצוב", שחזר, "שדרות שביקרתי הייתה עיר סגורה, חלונות מוגפים, חנויות סגורות עדיין, עדיין היו סוכות. זה היה מצמרר, זה היה קצת כמו לפגוש אמא שלא מתעוררת.
2 צפייה בגלריה
ועידת תקומה וחוסן לאומי
ועידת תקומה וחוסן לאומי
להקת טיפקס בוועידת התקומה והחוסן הלאומי
(צילום: יריב כץ)
"זה מן עיר כזאת שאנשים נוסעים באוטו ומאיטים כדי להגיד לך שלום. פתאום זה כבר אחרת, ולראות את בניין המשטרה, את הריק שנמצא שם במקום בניין המשטרה, זה היה כואב. יצא לי להופיע לפני כמה זמן בפני שוטרים אמיצים וכששרנו להם על התחנה הישנה - בשבילם זאת התחנה הישנה של שדרות. זה תקופה מאוד מאתגרת בשבילנו כלהקה".
2 צפייה בגלריה
ועידת תקומה וחוסן לאומי
ועידת תקומה וחוסן לאומי
ועידת תקומה וחוסן לאומי
(צילום: יריב כץ)
איך שומרים על אופטימיות בתקופה כזו? "יש לנו אתגר, השיבה הביתה. גם החטופים, החיילים, המפונים - השיבה הביתה עבורם זה משהו נורא עדין, צריך לטפל בו בכפפות של משי. לראות שאנשים לא יחזרו למציאות מפחידה, שלא יהיה טפטופים ודברים כאלה. צריך להחזיר את הביטחון של האנשים... אחד הדברים שהכי מפחידים אותי זה מה שיהיה אחרי שיגמרו המלונות, כשאנשים יצטרכו לחזור ולא תהיה להם ברירה. יש פה עניין של טיפול עם הלב, המדינה צריכה להראות שיש לה לב גדול". צפו בריאיון המלא