השחקן והקומיקאי היהודי-אמריקני גילברט גוטפריד הלך לעולמו בגיל 67 אחרי מאבק במחלה.
2 צפייה בגלריה
גילברט גוטפריד
גילברט גוטפריד
גילברט גוטפריד
(AP)
"שבורי לב אנו מודיעים על פטירתו של גילברט גוטפריד האהוב שלנו אחרי מחלה ארוכה", כך הודיעה משפחתו של גוטפריד היום (ג') בטוויטר, "בנוסף להיותו אחד מהקולות האיקוניים בקומדיה, גילברט היה בעל, אח, חבר ואב נפלא, לשני ילדיו הצעירים. למרות שהיום הוא יום עצוב עבור כולנו, אנא המשיכו לצחוק בקול כמה שיותר רם לכבוד גילברט".
לפי הדיווחים, גוטפריד סבל מהפרעות בקצב הלב, וסבל במשך שנים ממחלת שרירים כרונית אשר סיבכה את מצבו.
גילברט גוטפריד נולד בברוקלין, ניו יורק ב-1955. מגיל 15 החל לבנות לעצמו מוניטין כסטנדאפיסט, וב-1980 התקבל לקאסט של "סאטרדיי נייט לייב", שם החזיק מעמד פחות מעונה אחת. אחרי שעזב את התוכנית המשיך גוטפריד להופיע על הבמות, ובמקביל החל גם להפציע בתוכניות טלוויזיה, בסרטי קולנוע ובתוכנית הרדיו של האוורד סטרן, שם היה אורח קבוע. הוא נודע בקולו הצווחני הייחודי, שלא היה קולו האמיתי מחוץ לבמות, ובסגנון הקומי המובהק שלו, ששם דגש רב על ההכנה לפאנץ' ליין והיה עוקצני, נועז ופרובוקטיבי. אפילו לפני שהתפרסם ברבים כבר היה נערץ על עמיתיו, הקומיקאים והסטנדאפיסטים.
2 צפייה בגלריה
גילברט גוטפריד
גילברט גוטפריד
גילברט גוטפריד
(AP)
לפרסומו הציבורי הרב ביותר זכה גוטפריד כמדבב מבוקש בתעשיית האנימציה. בין היתר דיבב את יאגו, התוכי המרושע מ"אלאדין" המצליח של דיסני, ואת דמותו של קרנג ב"צבי הנינג'ה".
גוטפריד הותיר אחריו אישה, דרה קרביץ, ושני ילדים.