אשר טללים הלך היום (ו') לעולמו בביתו שבלונדון אחרי שהתמודד עם מחלת הסרטן בשנה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
אשר טללים
אשר טללים
אשר טללים
(באדיבות המשפחה)
טללים ידוע רבות בשל עשייתו הדוקומנטרית שעסקה בנושאים רבים ומגוונים כמו שואה, מוזיקה, מלחמת יום כיפור ועוד. רבים מסרטיו יצאו כחלק מטרילוגיות או קבוצות סרטים. "צפייה מרוכזת בעשייתו העשירה של טללים מעלה דוקומנטריסט מגוון, שנוכח ביצירה לא רק באמצעות מבטו כי אם גם באופן שבו הוא אורג אליה את הביוגרפיה הפרטית שלו", כתב עליו שמוליק דובדבני בעבר. "כך נהפכת היצירה לכללית ואישית, פומבית ופרטית, והחוויה היהודית והישראלית כל כך שסרטיו מתארים למסע מרתק שעורך הקולנוען בתחנות חייו השונות".
בין יצירותיו נמנית טרילוגיית הרוק וההתבגרות "כל האנשים הבודדים" (1990), שפרקיה עוקבים אחר המוזיקאים ארקדי דוכין, אלברט עמר ואהוד בנאי. "אל תגעו לי בשואה" (1994), שזכה בפרס אופיר ועוקב אחר ההכנות להעלאת ההצגה "ארבייט מאכט פריי" על ידי קבוצת התיאטרון של עכו. "יום ביומן אישי" (הוסרט ב-1984) במהלכו הוא עוקב אחר יום אחד בצילומי "יומן" של דוד פרלוב ז"ל, שנחשבת לאחת מיצירות הקולנוע הדוקומנטרי החשובות בישראל. וכן הסרט "גלות" (2003) על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
בנוסף, ביים טללים קלטות ילדים בולטות, המרכזיות בהן הן שלושת קלטות "דיג דיג דוג" ו"אפרוחים" בהשתתפות ענת אלימלך, אסי לוי ושרון צור.
טללים נולד במרוקו ועלה לישראל בשנות ה-60. במהלך חייו, מלבד עבודתו כבמאי, הרבה לעסוק בעריכת סרטים, בהוראה ובקידום הוראת הקולנוע בארץ ובכלל. הוא פעל בין היתר בסינמטק ירושלים, סם שפיגל, בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב ובבית הספר לקולנוע National Film and Television School (NFTS), באנגליה שם התגורר. הוא הותיר אחריו אישה, 4 ילדים ונכדים.