Justified: עיר ראשונית (Justified: City Primeval)

מתי ואיפה: 6 בספטמבר, דיסני+.
מה הסיפור: שמונה שנים מאז שירדה משידור, טימותי אוליפנט יחבוש שוב את הכובע של מרשל ריילן גיבנס בסדרת ההמשך לדרמת הפשע המצליחה "צדק פרטי", או במקור: Justified. סדרת האם זכתה לפופולריות עצומה הן בקרב הצופים והן בקרב המבקרים לאורך שש עונותיה, כשגם הסיקוול, "עיר ראשונית" שעלה מעבר לים ביולי האחרון, קיבל ביקורות חיוביות לרוב.
כמו העונות הראשונות, גם החידוש מבוסס על ספר של אלמור לנארד, City Primeval: High Noon in Detroit. הפעם, גיבנס עוזב את קנטקי למיאמי, שם הוא ממשיך בתפקידו כמרשל תוך כדי שהוא מתמודד עם גידול בתו. אך תוך זמן לא רב הוא מוצא עצמו בדטרויט במרדף אחר פושע המכונה The Oklahoma Wildman (או המופרע מאוקלהומה, בתרגום חופשי) שמצליח לחמוק מהמשטרה בדטרויט תקופה ארוכה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "ג'סטיפייד: עיר ראשונית"
מתוך "ג'סטיפייד: עיר ראשונית"
מתוך "עיר ראשונית"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: כאמור טימותי אוליפנט ("דדווד"), אונג'אנו אליס ("כשהם רואים אותנו"), ונדי קרטיס-הול ("דרדוויל") ועוד.

באפקיס (Bupkis)

מתי ואיפה: 7 בספטמבר, HOT ו-yes.
מה הסיפור: לאחר שהפציעה לאוויר העולם במאי האחרון, הסדרה הפרועה של פיט דייוידסון עושה עלייה. נראה שהסרט המקסים "המלך של סטטן איילנד", שהיה מבוסס על חייו ושבו כיכב דייוידסון, לא הספיק לו על מנת לנבור בעברו - וכך קיבלנו את "באפקיס", סדרה שבמסגרתה נצלול לדמותו של הקומיקאי וכוכב SNL, שהתפרסם בשנים האחרונות גם כבן זוגן של כוכבות כמו אריאנה גרנדה וקים קרדשיאן.
הפעם, מדובר בקומדיית אקשן שלא מהווה טייק ישיר על חייו של דייוידסון, אלא בגרסה מוקצנת שלהם המלווה ב"אלמנטים אבסורדיים" (כך לפי הסינופסיס הרשמי), בחסות שלושת יוצרי הסדרה: דייוידסון שגם מגלם את עצמו, דייב סירוס (שכתב עימו את "המלך של סטטן איילנד") וג'ודה מילר (ממפיקי "נופל וקם", בכיכובו של הקומיקאי פיט הולמס).
9 צפייה בגלריה
מתוך "באפקיס"
מתוך "באפקיס"
מתוך "באפקיס"
(צילום: באדיבות פיקוק)
מי בפנים: מלבד דייוידסון מככבים גם ג'ו פשי ("החבר'ה הטובים") ואידי פאלקו ("הסופרנוס"), כמו גם שלל אורחים, בהם צ'רלי דיי ("פילדלפיה זורחת"), ריי רומנו ("כולם אוהבים את ריימונד"), קינן תומפסון (SNL) ואחרים.

בעירה (Burning Body)

מתי ואיפה: 8 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: בשורה למתגעגעים ל"בית הנייר" - אורסולה קורברו (טוקיו) חוזרת למסך עם דרמת פשע ספרדית חדשה. הסדרה, שנכתבה בהשראת אירועים אמיתיים, לוקחת אותנו חזרה למאי 2017 כאשר גופתו החרוכה של אדם מתגלה ברכב בברצלונה. לאחר שמתגלה כי זהו פדרו, שוטר במקצועו, האירוע הופך במהרה למוקד עניין ציבורי, כשהחקירה חושפת רשת של מערכות יחסים רעילות, הונאה, אלימות ושערוריות מיניות שבהן מעורבים פדרו ושניים מחבריו השוטרים: בת זוגו רוזה והחבר לשעבר שלה, אלברט.
מי בפנים: פרט לקורברו שנמצאת פה בתפקיד הראשי, תוכלו לפגוש פנים מוכרות נוספות, בהן חוסה מנואל פוגה (גם הוא מ"בית הנייר") ואווה לוראץ ("אליטה").

הבחורה השחורה השנייה (The Other Black Girl)

מתי ואיפה: 13 בספטמבר, דיסני+.
מה הסיפור: מותחן פסיכולוגי מורט עצבים, לפחות על פי הטריילר, שמבוסס על ספר רב מכר באותו שם מאת הסופרת זאקיה דלילה האריס, שמשמשת גם כמפיקה בפועל בתוכנית. פרט להאריס ברשימת ה-EPs נמצאת גם השחקנית ראשידה ג'ונס ("מחלקת גנים ונוף"), ואליהן יצטרפו גם ג'ורדן רדאוט שמשמשת גם כשואו-ראנרית שותפה לצידו של גאס היקי - שניהם לקחו חלק בחידוש של "וויל וגרייס".
במרכז העלילה עומדת נלה רוג'רס, העובדת השחורה היחידה בהוצאה לאור בשם "וגנר", עד שנכנסת לתמונה הייזל-מיי מקול. תחילה, נלה מתרגשת שהייז מצטרפת לחברה ויושבת איתה במשרד, אולם במהרה נלה מגלה שהייזל לא מי שהיא חשבה שהיא, כאשר היא מתחילה לחתור תחתיה בזמן שנלה גם מקבלת פתקים מאיימים המפצירים בה לעזוב את מקום עבודתה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "הבחורה השחורה השנייה"
מתוך "הבחורה השחורה השנייה"
מתוך "הבחורה השחורה השנייה"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: סינקלר דניאל ("הרוע שבפנים: הדלת האדומה") ואשלי מארי ("ריברדייל").

תוכנית הבוקר - עונה 3 (The Morning Show)

מתי ואיפה: 13 בספטמבר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: קרוב לשנתיים אחרי שהסתיימה העונה השנייה, סוף-סוף אפשר להפסיק להתגעגע לג'ניפר אניסטון וריס ווית'רספון. "תוכנית הבוקר" היא התוכנית השנייה הנצפית ביותר בשירות הסטרימינג של אפל (אחרי "טד לאסו" כמובן), ולאורך השנים והעונות צברה לעצמה קהל מעריצים נאמן.
העונה הקרובה צפויה להיות אינטנסיבית במיוחד כשנדמה שהיוצרים לקחו דף מהעלילה של "יורשים" (זצ"ל), כאשר "עתיד הרשת מוטל בספק ונאמנויות נבחנות בזמן שטיטאן טכנולוגי מתעניין ב-UBA. נוצרות בריתות בלתי צפויות, סודות הופכים לכלי נשק, וכולם נאלצים להתעמת עם הערכים המנחים אותם - בחדשות ומחוץ להן", כך על פי התיאור הרשמי. על פי קרי ארין, שהייתה השואו-ראנרית בעונות 1 ו-2 ושתשוב בעונה הקרובה בתפקיד יועצת, ייתכן שהעונה לא תתחיל איפה שהסתיימה קודמתה - כך היא רמזה בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" עם תום העונה השנייה. אניסטון, מצידה, רמזה בריאיון באפריל האחרון כי "יש הרבה רומנטיקה השנה, והמון סודות שיתגלו".
9 צפייה בגלריה
מתוך "תוכנית הבוקר", עונה 3
מתוך "תוכנית הבוקר", עונה 3
מתוך "תוכנית הבוקר", עונה 3
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: פרט לאניסטון ולווית'רספון צפויים לשוב פרצופים מוכרים נוספים מהעונות הקודמות - בילי קרודופ ("כמעט מפורסמים"), נסטור קרבונלר ("אבודים") ועוד. מי שלא ייקח חלק בעונה הקרובה הוא סטיב קארל, אך ג'ון האם ("מד מן") יצטרף כשחקן חיזוק.

חינוך מיני - עונה 4 ואחרונה (Sex Education)

מתי ואיפה: 21 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: אחרי שאריק, אדם ומייב עשו קצת חלטורות בלהיט של הקיץ, הלוא הוא "ברבי", השלושה חוזרים לדרמת ההתבגרות האהובה בעונה אחרונה. הפעם, אוטיס מילבורן פותח מחדש את ה"קליניקה" שלו כמטפל מיני - בבית ספר חדש שאליו חויבו הוא וחבריו לעבור. כעת הוא ואימו ג'ין נאלצים להתמודד עם הסטטוס המשפחתי החדש, כאשר זו מוצאת עצמה אם חד הורית לניו-בורן. מייב מאידך נמצאת בתוכנית חילופי סטודנטים בארצות הברית, ואדם נאלץ להתמודד עם היציאה מהארון ועם הוריו הבעייתיים.
על אף שזוהי העונה האחרונה של הסדרה, היוצרת לורי נאן לא פוסלת את קיומם של ספין-אופים אפשריים. "אני לוקחת הפסקה לחשוב על דברים אחרים", שיתפה בריאיון לאתר "טודום" מבית נטפליקס, אך הוסיפה כי "מורדייל הוא עולם עשיר מאוד, ולכתוב על בני נוער זה תמיד כיף. אז יש פוטנציאל להתרחבות נוספת בעולם הזה".
9 צפייה בגלריה
מתוך "חינוך מיני", עונה 4
מתוך "חינוך מיני", עונה 4
מתוך "חינוך מיני", עונה 4
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: הדמויות הראשיות ישובו גם בעונה הזו - אייסה באטרפילד כאוטיס, שוטי גטווה כאריק, אמה מקי כמייב, ג'יליאן אנדרסון כג'ין ועוד, אולם אנו ניפרד מכמה מדמויות המשנה שליוו אותנו לאורך השנים בהן לילי (טניה ריינולדס) ואולה (פטרישיה אליסון).

ככה זה (בריטניה) (Significant Other)

מתי ואיפה: 21 בספטמבר, yes.
מה הסיפור: הדרמה המצליחה שיצרו דנה מודן, אסי כהן ורם נהרי - בתוספת מבטא בריטי כבד. כמו בגרסה הישראלית, הסיפור עוסק במפגש בין שתי דמויות במשבר אמצע החיים שנפגשות באופן לא שגרתי. אנה שחוותה אכזבות רבות בחיי האהבה שלה חוטפת התקף לב ודופקת על דלת ביתו של שכנה, סאם - שבדיוק בלע כמות גדולה של כדורים במטרה לסיים את חייו. מכאן מתחילה מערכת יחסים יוצאת דופן ונוגעת ללב, בין השניים וסביבתם.
"ככה זה" הישראלית עלתה לראשונה ב-2018 ושודרה במשך שתי עונות, והפכה במהרה לחביבת הקהל והמבקרים. הגרסה הבריטית הופקה ערוץ ITV, על ידי חברת Quay Street Productions שתחתיה יצאו גם "עמק האושר" ו"השנים".
9 צפייה בגלריה
מתוך "ככה זה (בריטניה)"
מתוך "ככה זה (בריטניה)"
מתוך "ככה זה (בריטניה)"
(צילום: ITV באדיבות yes)
מי בפנים: קתרין פרקינסון ("צוות איי.טי.") ויוסף קרקור ("בית גוצ'י").

הקונטיננטל (The Continental)

מתי ואיפה: 22 בספטמבר, פיקוק.
מה הסיפור: מיני-סדרה המהווה ספין-אוף ליקום הקולנועי המתהווה של סרטי "ג'ון וויק". החדשות הרעות הן שהסדרה לא תכלול את קיאנו ריבס, המגלם את גיבור סרטי הסדרה ומשמש פה על תקן מפיק בלבד, שכן העלילה מהווה פריקוול לסרטים ומגוללת את סיפורו של מלון "הקונטיננטל" האלגנטי והמסתורי - מקום מפגש נייטרלי למתנקשים. היא תעקוב אחר המתנקש ווינסטון סקוט (בסרטי "ג'ון וויק" מגלם אותו איאן מקשיין), שנסחף חזרה לחיי הפשע בניו יורק של שנות ה-70.
את הפרק הראשון מבין השלושה ביים צ'אד סטהלסקי, הבמאי של סרטי "ג'ון וויק". הטריילר המוקפד מבטיח אירוע טלוויזיוני בן שלושה חלקים ועם אקשן בועט, שחזור תקופתי מהפנט וקאסט נוצץ - נותר רק לקוות שב"פיקוק" יצליחו לשחזר את הצלחת הפרנצ'ייז הקולנועי.
9 צפייה בגלריה
מתוך "הקונטיננטל"
מתוך "הקונטיננטל"
מתוך "הקונטיננטל"
(צילום: פיקוק)
מי בפנים: קולין וודל ("המקוריים"), פיטר גרין ("ספרות זולה"), ג'רמי בוב ("חסרי אלוהים") ואחד, מל גיבסון ("לב אמיץ").

קראפופוליס (Krapopolis)

מתי ואיפה: 24 בספטמבר, פוקס.
מה הסיפור: בשורה נוספת לחובבי ההומור המטורלל של דן הרמון, יוצר "ריק ומורטי" (לצידו של ג'סטין רוילנד, עד שזה הואשם באלימות במשפחה) ו"קומיוניטי". בניגוד לסגנון העתידני של "ריק ומורטי", סדרת האנימציה החדשה דווקא לוקחת אותנו אחורה בזמן לימי יוון העתיקה. הרמון נותן לנו עוד ממה שהוא יודע לעשות הכי טוב - דינמיקה משפחתית קלוקלת ומלאה בדמויות הזויות. טיראניס הוא מלך צעיר שמנסה להנהיג את עירו להצלחה תוך שהוא מתמודד עם אימו האלה השיכורה, אביב הקנטאור חסר הטאקט ושלל יצורים מיתולוגיים שמהווים קרקע פורייה לאינספור סיפורים.
כשהסדרה חודשה לעונה שנייה ושלישית עוד לפני שכלל עלתה לאוויר, וכשג'ורדן יאנג - שברזומה שלו ניתן למצוא גם את סדרת האנימציה המעולה "בוג'ק הורסמן" - מצטרף לצד הרמון כמפיק בפועל ומשמש כשואור-ראנר, אפשר בכיף למקם את הציפיות בשמיים.
9 צפייה בגלריה
מתוך "קראפופוליס"
מתוך "קראפופוליס"
מתוך "קראפופוליס"
(צילום: פוקס)
מי בפנים: ריצ'רד איואדה ("צוות איי.טי."), האנה וודינגהאם ("טד לאסו") ומאט ברי ("מה שקורה בצללים") מדובבים את הדמויות הראשיות, אך בכנס קומיק-קון בסן דייגו, הרמון שיתף בפאנל כי יהיו לא מעט תפקידי אורח: איווט ניקול בראון ("קומיוניטי"), דייב פרנקו ("אפטר פארטי") וסוזן סרנדון (שניתן פה את "תלמה ולואיז", אבל באמת שאין צורך, היא סוזן פאקינג סרנדון).

דור ה-V

מתי ואיפה: 29 בספטמבר, אמזון פריים.
מה הסיפור: הספין-אוף המצופה של "הבנים" סוף-סוף יוצא לאוויר העולם. ההצלחה של סדרת המקור כבר הובילה ליצירת סדרת אנימציה קצרה, מדממת ומהנה (The Boys Present: Diabolical), והנה נולד לו פרק נוסף בהשראת סדרת הקומיקס מאת גארת' אניס ודריק רוברסטון. העלילה סובבת מספר צעירים בעלי כוחות מיוחדים ש"לומדים" באוניברסיטת גודולקין שבבעלות תאגיד ווט הדורסני - והגרשיים שם מפני שאותם צעירים לא בדיוק לומדים מתמטיקה או מדעי המדינה, אלא איך לשרוד במסגרת אירועים בסגנון "משחקי הרעב". בריאיון שקיים סת' רוגן, המפיק של "הבנים" ושל הסדרה החדשה, הוא הודה שגם הוא בהלם ממה שקורה בה: "זה מטורף לחלוטין... אלוהים אדירים, מה הם עושים שם?".
מי בפנים: הקאסט של "הרפתקאותיה המצמררות של סברינה" מפגין נוכחות מרשימה כשג'אז סינקלייר וצ'אנס פרדומו קיבלו שניים מהתפקידים הבולטים ביותר, ואליהם יצטרפו גם ליז ברודוויי ("הטירון"), פטריק שוורצנגר ("רשימת חיסול") וקלנסי בראון ("קרניבל").

אימה אמריקאית: רגישות גבוהה (American Horror Story: DELICATE)

מתי ואיפה: 27 בספטמבר, yes.
מה הסיפור: אנתולוגיית האימה המצמררת של ראיין מרפי ובראד פלצ'וק חוזרת לככב לנו בסיוטים, הפעם כשהיא חמושה בלא אחרת מקים קרדשיאן. העונה החדשה וה-12 במספר מבוססת על הספר Delicate Condition מאת הסופרת דניאל ולנטיין, והיא הייתה אמורה לעלות עוד במהלך הקיץ במקביל לפרסום הספר, אך מועד השידור נדחה בשל שלל השביתות שפוקדות את הוליווד בימים אלה.
אמה רוברטס, שהופיעה לראשונה בעונה השלישית ומאז הגיחה בתפקידים קטנים בעונות רבות, תשוב לככב גם ב"רגישות גבוהה" כשאליה תצטרף כאמור קרדשיאן בתפקיד משחק רציני ראשון. בניגוד לעונות קודמות, מרפי לא יישב בכיסא השואו-ראנר ומי שיורשת את מקומו היא היילי פייפר, שכבר שיתפה פעולה עם ראיין בעבר ב"סיפור פשע אמריקאי: מוניקה לוינסקי". כנהוג פרטי העלילה נותרים חסויים, אך הטריילר, המקריפ בצורה בלתי רגילה, מרמז על טייק מודרני ל"תינוקה של רוזמרי". היות שהפעם מדובר בעיבוד לרומן, תיאור ספרה של ולנטיין יכול לתת מושג כללי בנוגע לסיפור: "אנה היא שחקנית מוכשרת המשתכנעת שמישהו נחוש למנוע ממנה להרות. היא מצליחה להיכנס להיריון בעזרת הפריה חוץ גופית, אך חווה הפלה טרגית. אנה מאמינה שהתינוק שלה עדיין חי בתוכה, אך כמובן שאיש לא מאמין לטענותיה המטרידות". אנחנו כבר משקשקים.
9 צפייה בגלריה
מתוך "אימה אמריקאית: רגישות גבוהה"
מתוך "אימה אמריקאית: רגישות גבוהה"
מתוך "אימה אמריקאית: רגישות גבוהה"
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: אמה רוברטס, קים קרדשיאן, קארה דלווין ("רק רוצחים בבניין"), מאט זוקרי ("בנות גילמור") ועוד.

עוד סדרות ששווה לשים לב אליהן החודש

חלקה הראשון של העונה החמישית של הדרמה המרגשת "וירג'ין ריבר" יגיע לנטפליקס ב-7 בספטמבר; מותחן בשם The Changeling, בכיכובו של לקית' סטיינפלד (דריוס מ"אטלנטה" בשבילכם, ולאחרונה גם בן מ"טירה רדופה"), יעלה באפל TV פלוס ב-8 בספטמבר; "מבוסס על ערימת שקרים", דרמת מתח חדשה מבית ה-BBC שבה אישה יוצאת להגן על אישה אחרת מפני בעלה לשעבר שהונה אותה ולקח את כל כספה, תשודר ב-HOT וב-yes החל מה-14 בספטמבר; "הדיבר השישי", דרמת פשע-אמיתי שזכתה לשבחים מעבר לים על מרצה ערירי שמפתח קשר שמסתבך עם סטודנט צעיר, תעלה ב-yes ב-18 בספטמבר.