העיתונאי, המגיש והסופר הצרפתי ברנאר פיבו, הלך לעולמו היום (ב') בפריז והוא בן 89 - כך אישרה משפחתו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.
1 צפייה בגלריה
ברנאר פיבו
ברנאר פיבו
ברנאר פיבו
(צילום: Getty Images)
פיבו היה מוכר ביותר בזכות התוכנית "אפוסטרוף" שעסקה בתחום הספרות, והפכה לאחת מתוכניות הטלוויזיה הנצפות ביותר בצרפת מאז ומעולם. כמו כן הוא הגיש גם את התוכנית Bouillon de culture (מילולית "מרק תרבות") במטרה להתרחב לתחומי תרבות נוספים, אך גם בה מצא עצמו מתעסק בעיקר בתחום הספרות.
פיבו נולד בליון ב-1935 ובמהלך מלחמת העולם השנייה, אביו, שארל פיבו, נפל בשבי ואימו העבירה את המשפחה לכפר, שם החל את לימודיו. כשאביו שוחרר המשפחה שבה לליון. כשבגר החל ללמוד משפטים בעיר, ולאחר מכן למד עיתונות בפריז וסיים בהצטיינות. במהלך הלימודים הכיר את אשתו לעתיד, מוניק.
את דרכו בעולם הטלוויזיה החל ב-1973 עם הגשת תוכנית בשם Ouvrez les Guillemets ברשת הטלוויזיה הראשונה של צרפת. שנה לאחר מכן הגיעה הפריצה הגדולה שלו כשהחל להנחות את "אפוסטרוף" ששודרה עד 1990.
פרט לפועלו בטלוויזיה וברדיו פיבו ייסד יחד עם הבלשנית מישלין סומנט, ב-1985 את ה-Dicos d'or - אליפות איות שהפכה במהירות לבינלאומית. ב-2008 הוא זכה לאות כבוד על פועלו התרבותי כשהוכתר כחבר במסדר קנדה.
גם למי שאולי לא יצא להיתקל בפיבו או ב"אפסטרוף", ייתכן שיצא להכיר את עבודתו בעקיפין באמצעות התוכנית "סטודיו למשחק" של ג'יימס ליפטון. ליפטון קיבל השראה ליצור את התוכנית כשצפה בתוכניתו של פיבו בכבלים. ליפטון התאים את השימוש שעשה פיבו בשאלון פרוסט לתוכניתו האמריקאית וסיים איתו כל פרק. עם זאת, השאלה ששאל במקור המנחה הצרפתי "אם אלוהים קיים, מה היית רוצה שהוא יגיד לך כשתמות?", נחשבה בעלת פוטנציאל פוגעני לקהל בארצות הברית והוחלפה בגרסה מתונה יותר: "אם גן עדן קיים, מה היית רוצה לשמוע את אלוהים אומר כשאתה מגיע לשערי הפנינה?". פיבו אף אירח את ליפטון בתוכנית של Bouillon de culture.