לאחר שהובטח כי ארבעת חברי להקת בי-2 הישראלים יגורשו לישראל במקום לרוסיה - בתאילנד הוחלט להעביר את הנושא לבדיקה נוספת, ובשלב זה שלושה מתוכם יישארו במעצר ולא יטוסו הלילה (ג') לארץ. כמו כן, נודע כי הדבר אירע בשל מעורבות רוסית כלשהי ביממה האחרונה, שמעכבת את התהליך.
2 צפייה בגלריה
בי-2
בי-2
להקת בי-2
(צילום: Horacio Villalobos#Corbis/Corbis via GettyImages)
מפקד משטרת ההגירה עדכן כי היום יוכל לצאת לישראל רק איגור בורטניק, אחד ממנהיגי הלהקה שנכנס לתאילנד עם דרכון ישראלי. השאר יישארו כאמור במעצר עד לדיון נוסף בנושא, שיתקיים בראשות סגן ראש המל"ל התאילנדי. שגרירת ישראל בתאילנד, אורנה שגיב, שוחחה עימו וביקשה כי שלושת הנותרים יצאו לישראל לכל המאוחר מחר.
כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע, שבעת חברי הלהקה הרוסית, שידועים בהתנגדותם למשטר פוטין, נעצרו במהלך השבוע שעבר בפוקט בגין הופעה ללא רישיון. לאחר מכן הם שוחררו, אולם בעקבות פנייה רוסית לתאילנד, הם נעצרו פעם נוספת והובלו למעצר בבנגקוק. לכל חברי הלהקה אזרחות רוסית - אך ארבעה מתוכם כאמור בעלי אזרחות ישראלית, חבר להקה נוסף הוא אוסטרלי ועוד אחד אמריקאי. על פי הנוהל, אמורים לגרש אותם למדינה שעם הדרכון שלה נכנסו לתאילנד - ובשל כך רוסיה הפעילה לחץ שתוסגר אליהם, בעוד חברי הלהקה ביקשו להיות מגורשים לישראל. ישראל, מצידה, הפעילה גם היא לחצים על תאילנד בטענה שיש למנוע את גירוש חברי הלהקה לרוסיה מחשש לביטחונם.
בשיחה עם שגיב, אמר סגן ראש המל"ל כי עליו לבחון לעומק את כלל המסמכים המעידים על אזרחותם הישראלית של הארבעה, והוסיף כי "הם לא יישלחו למקום שאינו בטוח עבורם", ובשלב זה יישארו במרכז המעצרים בתאילנד. כמו כן, הוסיף ואמר כי לרוב החלטה בעניין שכזה אורכת כשבוע, אך כיוון שהוא מבין את הדחיפות הרבה - הבטיח לקבל החלטה עד מחר בשעות אחר הצהריים. לדבריו, כל החלטה צריכה לעבור דרך ראש הממשלה התאילנדי.
2 צפייה בגלריה
בי-2
בי-2
אלכסנדר אומן מלהקת בי-2
(צילום: Horacio Villalobos#Corbis/Corbis via Getty Images)
בעקבות הדברים, שגיב עירבה בנושא גם את השגריר האמריקאי בבנגקוק, שהבטיח לעשות כל שביכולתו כדי לסייע. כמו כן, פנתה השגרירה לממונה האוסטרלית בבנגקוק שתדרוש את גירושו של חבר להקה ישראלי אחר, אלכסנדר אומן, לאוסטרליה מוקדם ככל האפשר. זו נענתה בחיוב ואמרה שלאור העובדה שלא ייצא הלילה לישראל כפי שציפו - יפעלו לשלוח אותו לאוסטרליה.