בוקר מצוין, פתיתי שלג בעיצומו של משבר אקלים שכמוכם. זה נראה כאילו עבר כבר נצח, אבל אמש (ה') נפרדנו מהמודח הראשון לעונה החמימה של "האח הגדול", הלא הוא רועי לולו, שעזב את הבניין ולקח איתו את הדבר הכי חשוב בבית, הידע והכישורים לעצב שיער. והעניין המוזר הוא שמי שאחראית לתעופה של לולו מהעונה היא האישה עם הכי הרבה שיער בבית, כך שהייתם מצפים שהיא תעשה חשבון פשוט ותבחר את הקרבות שלה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
(צילום מסך, רשת)
מירי, מסיבות שאינן ברורות לי, בחרה לנעוץ את השיניים שלה דווקא בלולו עוד לפני שאפילו פגשה אותו, כשנפל בלשונו ודיבר סרה על "הנשים הפשוטות" משל היו הצ'חצ'חים של דודו טופז. הוא הוזכר במילותיה בכל פעם שהתפנה לה בפה מקום מדיבורים על אוכל, בישול והבת שלה. מילא אם מישהו היה מבטיח לנו שהיציאה של לולו תגרום למירי להפסיק לדבר על חוויית "הנשים הפשוטות" שלה, אבל למרבה הזוועה נראה לי שיש עוד הרבה במקום ממנו זה הגיע.
לפני ההדחה, האח עוד ניסה להציל את לולו עם סשן ארוך בחדר האח, שם למדנו שלולו ומירי קיימו שיחות עומק(?) ארוכות ורבות ושלאמירה שהם אוהבים אחד את השני(?) יש כנראה בסיס. היכן ומתי התקיימו שיחות העומק הנ"ל? אין לי מושג. כנראה מחוץ למרקם הזמן-חלל הידועים לנו. בכל מקרה, זה לא הפריע למירי להמשיך לסחוב את עגלת "הנשים הפשוטות" ולנקום את נקמתן, לא משנה איזה הסברים לולו סיפק או כמה פעמים הוא התנצל. נשגב מבינתי איך לולו, נכון, דייר נטול הבעות אבל עדיין בעל פוטנציאל כלשהוא לעניין בהמשך, נופה מהבית לפני דמויות כמו ציפי קבאללה, אור שפיץ או למען השם, מירי עצמה. אבל העונה הזאת היא ממילא חידה. לולו ירשם בספרי ההיסטוריה כמי שביצע את טופס הטיולים הקצר ביותר בתולדות האח ואני מקווה שבחוץ מחכה לו לפחות קמפיין אחד לכרעיים.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
(צילום מסך, רשת)
אם הייתי "האח הגדול" (רשת) הייתי מתחילה לדאוג: בזמן שהוא עסוק באירוח משפחתי בבוידעם (מיון ג'וקים? זה הכול? איש הארט בטח מתוסכל), בית האח נע בעצלתיים בין אנקדוטות אקראיות ותלושות. מזעם קדוש על גל גדות לשידור חוזר של פרק הריאליטי האהוב, "הקידוש", הפעם מנקודת מבטם של האפיקורסים, לתסכול היומולדת של מאיה, שבחרה להתמקד משום מה בקופסת אגוזים (כמו שילדים מנסים להבעיר נמלה עם זכוכית מגדלת). אני לא מאשימה אותה. אי אפשר לחגוג יומולדת בתשעה באב בלי קצת שנאת חינם, זה חלק בלתי נפרד מהמסורת. ומי שלא יבכה על חורבן בית המקדש יבכה על חורבן הטארט אגוזים שנפל מהמקרר.
מאיה, תודה לאל, קיבלה זמן מסך מכובד בפרק הזה אם כי לא בהכרח לטובתה. בצלאל היא בחורה מצחיקה, רהוטה ובעלת פרופורציות בריאות אבל היא כנראה בעיצומה של הפאזה שכל דייר חדש בבית האח חייב לעבור דרכה - חישוק האש שאחריו אתה יוצא מחושל יותר ועליז פחות. אחרי ה"היי" הראשוני הקושי מתחיל לבצבץ, וכל אירוע קטן תופס תאוצה ונפח מפלצתיים. היא עוד תתאזן, יש לקוות, כי אלוהים יודע שהיא אחת הנשים המעניינות בעונה הזו, אבל כרגע היא נמצאת בנקודה הבלתי אפשרית שבה דנה רון אומרת לה ש"הדרמה לא הייתה במקומה". דנה, שסיפרה לטיטי שהיא "עמדה במטבח ושטפה כלים כמו ניגר" (אבל אחר כך התנצלה יפה). דנה, היחידה שמצליחה להשתיק את אורן חזן. דנה רון, האישה שמנשנשת צל הרים עוד לפני הקפה של הבוקר.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
(צילום מסך, רשת)
תאמיני לי מאיה, את לא רוצה לקחת את מה שדנה רון לקחה. דנה רון היא ישו, היא מקריבה את עצמה כדי של"האח הגדול" יהיה פרק ביד בסופו של יום עריכה. נכון, היא קצת שינתה את הפורמט ובמקום לעלות על הצלב בעצמה היא צולבת אחרים, אבל היא סופגת את כל השבבים שעפים כ"שהאח הגדול" חוטב את העצים בנווה אילן. את יכולה לתפוס לעצמך נישה הרבה יותר שפויה ולהיות התקווה גדעון הבאה. בסוף לא תהיה לאח ברירה והוא יאלץ להעניק לך את מתת העריכה החיובית.
במונחים של עונה רגילה אולי קצת מוקדם לאבחן, אבל בהתחשב בתוחלת החיים הקצרה מלכתחילה של העונה הזאת, מישהו צריך לעשות כאן סדר. כרגע הפרקים מורכבים מיותר מדי קצוות של סיפורים, התחלות בלי המשכים וקווי עלילה שמתחילים מהאמצע. העונה הזאת זקוקה לקוהרנטיות, מחשבה קדימה, בניית שלד סיפורי יציב. רומי ואיל, למשל: מה קורה איתם חוץ מהעצות הרומנטיות המלחיצות של עומר לדובדבן הפרואני שמחפש רומן בנרות כדי שיוכל כבר לשלוף את הנשק האישי שלו? ומה עם אור שפיץ? יש שם מצב למשולש רומנטי או שעכשיו אור ואיל הם ביצ'ז? למה שלא תתנו לנו עוד קצת מג'קו וטיטי, החיבור המקסים והבלתי צפוי של העונה?
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
מתוך "האח הגדול VIP"
(צילום מסך, רשת)
משימת החתן-כלה נועדה כמובן לשסות את דיירי הבית אחד בשני. זה הכלי הכי נגיש ואפקטיבי כדי לייצר חיכוכים בבית, אבל הכלי הזה צריך להיות מונח בתחתית ארגז הכלים. אישית, אני מאמינה בתפיסת הגלים הטבעיים בבית וגלישה עליהם, בחיפוש אחרי מה שנמצא מתחת לפני השטח לפני שעוברים לייצור סכסוכים עם מחולל ריבים מלאכותי. אני מבינה את הפיתוי להכניס פנימה כל סצנה שבה מישהו משחרר קוף על מישהו אחר, אבל אם זה מגיע על חשבון הסיפור אז מה יש לי לחפש שם כצופה? בשביל לראות אנשים שצורחים אחד על השני כדי לקבל צומי יש לי את ערוץ הכנסת. יש לך אנשים חמודים כמו ג'קו, עומר, תמיר, טיטי, בוא תתן להם גם קצת אוויר. אם האח הגדול לימדה אותנו משהו זה שבשביל להרים את הבית אתה ממש לא חייב מנוף. בברכת "בן אנד ג'ריז" לכולם, אילליקה!