הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה ה-17, TLVFest, יתקיים בתל אביב בין התאריכים 27 באוקטובר ו-5 בנובמבר, וייפתח עם בכורה עולמית לסרטו החדש של ניצן גלעדי "כאילו אין מחר".
2 צפייה בגלריה
מתוך "כאילו אין מחר"
מתוך "כאילו אין מחר"
מתוך "כאילו אין מחר"
(צילום: מתוך סרטו של ניצן גלעדי)
בטקס הפתיחה יוענק פרס אות ההוקרה של הפסטיבל לדי-ג'יי והמפיק המוזיקלי המצליח עופר ניסים, שכתב את הפסקול לסרט, עבורו זוהי הפעם הראשונה שהוא עושה זאת.
בסרטו של ניצן גלעדי ("חתונה מנייר") מככבים ישראל אוגלבו - בתפקידו הקולנועי הראשון, כמו גם דין מירושניקוב ומורן רוזנבלט, שזכו על תפקידיהם במועמדות לפרס אופיר.
אירוע חשיפה חגיגי צפוי לפרויקט הקולנוע התיעודי "הזמן הוורוד - סיפורן של הקהילות הגאות", שאמור לשפוך אור חדש על פינות חשוכות בעבר של הקהילה הלהטב"קית בישראל.
עוד צפויה הקרנת בכורה ל"כמו שאת" - פיילוט לסדרת טלוויזיה לסבית חדשה, כשעל הבימוי והתסריט חתומה אסתר אלקיים ובין היתר משחקות חן יאני, דנה עדיני ודניאלה וירצר.
2 צפייה בגלריה
מתוך "כמו שאת"
מתוך "כמו שאת"
מתוך "כמו שאת"
(צילום: מתוך סרטם של אסתר אלקיים)
"כמו שאת" היא דרמה קומית על אודות חייהן של חבורת נשים תל אביביות בנות שלושים שמנסות להגשים את עצמן מול השעון הביולוגי, הנורמות החברתיות ומעמד האישה. הן הולכות עם החלומות והאהבות שלהן בכל מחיר ואף מציעות אלטרנטיבה לסגנון החיים המקובל.
כמו כן יוקרן סרט הביכורים של אייל קנטור, "קבלו אותי" בכיכובם של יואב קרן. עוד משתתפים: גל אמיתי, מנדי ברששת ודני גבע. לאחר שאביו סילק אותו מהבית, תיכוניסט שעובד כשליח בפיצרייה מקומית, מפתח מערכת יחסים עם צלם מפורסם המבוגר ממנו, אבל בסתר מאוהב בחבר שלו מהתיכון.
במקביל יוקרנו 26 סרטים ישראלים קצרים בחמישה מקבצים שונים ויתחרו על הפרס הראשון בשווי 1,000 דולר.
יאיר הוכנר, מייסד ומנהל פסטיבל הקולנוע הגאה: "השנה בחרנו לפתוח את הפסטיבל עם בכורה עולמית ליצירה ישראלית גאה. אחד הגיבורים של הסרט הוא הפסקול המסחרר שהלחין עופר ניסים, שהמוזיקה שלו היא הפסקול של הקהילה הגאה כבר עשרות שנים. לבחור דווקא ב'כאילו אין מחר' כפרויקט הקולנועי הראשון שלו זאת אמירה חשובה והכרחית. החלטנו להעניק את פרס ההוקרה לעופר ניסים על תרומתו לחיי התרבות של הקהילה".