פעילות למען איכות הסביבה ריססו ספריי צבע כחול על יצירת "פחיות המרק של קמפבל" של אנדי וורהול, שהוצגה בגלריה הלאומית של אוסטרליה בקנברה, ולאחר מכן הדביקו את ידיהן ליצירה. על פי הדיווחים, לא נגרם נזק ליצירה בשל זכוכית המגן שהייתה עליה.
הקבוצה Stop Fossil Fuel Subsidies ("הפסיקו את סיבסוד דלק המאובנים"), שגם פרסמה תיעודים של מקרים דומים אחרים שקרו בשבועות האחרונים, שיתפה סרטון של האירוע באוסטרליה ברשתות החברתיות ובו ניתן לראות את שתי הנשים נכנסות למוזיאון ומרססות את הציורים התחתונים של היצירה.
בהמשך התיעוד נראית אחת הפעילות כשהיא צועקת: "אנחנו במצב חירום אקלימי, הממשלה משלמת 22,000 דולר לדקה, כל יום, כדי לסבסד דלקים מאובנים". הקבוצה אף הוסיפה בטוויטר כי "תרבות הצריכה השתגעה" וכי "הממשלה עושה זאת בזמן שאזרחים אוסטרלים גוועים ברעב". המחאה הסתיימה במהירות כשהפעילות פונו מהיצירה טרם התייבש הדבק בו השתמשו.
1 צפייה בגלריה
אנדי וורהול, :פחיות המרק של קמפבל"
אנדי וורהול, :פחיות המרק של קמפבל"
יצירתו של אנדי וורהול, "פחיות המרק של קמפבל"
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
מהמוזיאון נמסר לתקשורת: "בגלריה הלאומית של אוסטרליה התקיימה מחאה דומה למקרים שהתרחשו במקומות אחרים באוסטרליה ומחוץ לה. הגלריה הלאומית אינה מעוניינת לקדם את הפעולות הללו ואין לה הערות נוספות". דובר מטעם המשטרה אמר כי היא הגיבה לאירוע שבו היו מעורבים שני אנשים, אולם לא בוצעו מעצרים.
זוהי התקרית האחרונה בסדרת פעילויות מחאה על מצב האקלים שהתקיימו בעולם, בהן זריקת פירה על ציור של מונה במוזיאון בפוטסדאם, זריקת מרק עגבניות על ציור החמניות של ואן גוך בגלריה הלאומית בלונדון, וכן פעילים שהדביקו עצמם לציור "נערה עם עגיל פנינה" שצייר ורמיר, במוזיאון בהאג.