המפיק ואיש הקולנוע והטלוויזיה מיכאל (מיכה) שרפשטיין הלך לעולמו היום (שבת) בבית החולים בילינסון והוא בן 74. הלוויתו של שפרשטיין תיערך מחר (א') בשעה 14:30 בבית העלמין ירקון, שער פתח תקווה.
1 צפייה בגלריה
מיכאל (מיכה) שרפשטיין
מיכאל (מיכה) שרפשטיין
מיכאל (מיכה) שרפשטיין
(באדיבות המשפחה)
לשרפשטיין הייתה קריירה ארוכה ומצליחה כמפיק קולנוע וטלוויזיה, כשבין הפרויקטים הבולטים שלו ניתן למצוא את הסרטים "לילסדה", "גמר גביע", "זהר" ו"עד סוף הלילה" ובין הסדרות "טירונות" ו"תמונות יפואיות".
הוא נולד בגרמניה אחרי מלחמת העולם השנייה, בשנת 1949 הוריו עלו לישראל והשתכנו ביפו. בהמשך המשפחה עברה לרמת גן ושרפשטיין גדל בעיר עד גיוסו לצה"ל. את שירותו הצבאי העביר כחבר בגרעין נח"ל.
במהלך חופשת השחרור שלו מהצבא עבר שרפשטיין להתגורר בתל אביב ועבודתו הראשונה בתחום הקולנוע, שחשפה אותו למקצוע שילווה אותו לשארית חייו, הייתה כשחקן. אחרי מספר סרטים בהם שיחק בתפקידים קטנים בהם "קרלוס" (1971), "שוד הטלפונים הגדול" (1972) שביים מנחם גולן ו"עיניים גדולות" (1974) שביים אורי זוהר, הוא עבד במספר פרויקטים כעוזר תאורן, וכן עבד עם אורי זוהר וצבי סישל כעוזר הפקה בערוץ הראשון. משנת 1974 החל לעבוד כמפיק.
הפרויקט הראשון אותו הפיק היה הסרט "לנה" בבימויו של איתן גרין, שיצא בשנת 1981. השניים שיתפו פעולה גם בסרט "עד סוף הלילה" שיצא בשנת 1985, הוגש כמועמד לאוסקר בפרס הסרט הזר וייצג את ישראל בפסטיבל קאן.
בין הפרויקטים הבולטים אותם הפיק לקולנוע נמצאים כאמור "לילסדה" (1997) שהיה סרט הביכורים של שמי זרחין והוצג בפסטיבלים רבים בחו"ל בהם פסטיבל הקולנוע של מונטריאול בשנת 1995 ואף גרף את פרס התסריט הטוב ביותר, שלושה פרויקטים בבימויו של ערן ריקליס, "גמר גביע" (1990), "זהר" (1993) אודות חייו של זוהר ארגוב ו"פלייאוף" (2011) שהתבסס על סיפור חייו של רלף קליין. בין הפרויקטים בהם עבד לטלוויזיה נמצאים "תמונות יפואיות" (1996) שהתבססה על סדרת סיפורים קצרים שכתב מנחם תלמי על הווי החיים התחתיים ביפו ו"טירונות" (1998), הדרמה המצליחה שיצרו אורי ובני ברבש שעקבה אחרי חיילי חטיבת גבעתי, מפקדים, טירונים ובני משפחותיהם ומערכות היחסים שליוו את חייהם הצבאיים והאזרחיים.
שרפשטיין הפיק גם סרטי תעודה, ומלבד זאת היה שחקן, במאי ויוצר.
הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.