בחודש שעבר קייט בלאנשט זכתה בשני פרסים יוקרתיים תוך שבוע, כששמה הוכרז בטקסי גלובוס הזהב ופרסי המבקרים ובכך חיזקה את מעמדה כפייבוריטית לזכות גם בפרס האוסקר בטקס שייערך ב-12 במרץ. את הפסלונים היא קיבלה על תפקידה ב"טאר המנצחת", סרטו החדש של הבמאי המוערך טוד פילד, שחזר לעמוד מאחורי המצלמה, 16 שנים אחרי סרטו הקודם "ילדים קטנים".
אם אכן תעשה זאת, בלאנשט תזכה באוסקר שלישי בקריירה, אחד פחות משיאנית כל הזמנים, קתרין הפבורן. וגם אלו שהם לא מעריציה המושבעים כבר הספיקו להודות כי היא מספקת את אחת מתצוגות המשחק הטובות של השנים האחרונות בתור המנצחת לידיה טאר, ואין ספק שזהו אחד משיאיה המקצועיים של האוסטרלית בת ה-53. צפו בריאיון המלא.
"זה קל מאוד להלל ולשבח את קייט בלאנשט", אומר הבמאי טוד פילד ל-ynet. "זה תמיד עניין מאוד מורכב כשמקדמים סרט וכל הקאסט אומר כמה כולם נהדרים אחד על השני, ואתה תמיד מגלגל עיניים ואומר לעצמך 'כן, בטח. נו, באמת'. אבל היא באמת כזו. היא אחת בדור, היא אומנית ייחודית ואחת השחקניות הכי טובות שאי פעם הילכו בעולם הזה".
2 צפייה בגלריה
קייט בלאנשט
קייט בלאנשט
קייט בלאנשט
(צילום: gettyimages)
ואם היא הייתה מסרבת לשחק בסרט שלך? "אם היא הייתה מסרבת, לא הייתי עושה את הסרט. זאת אומרת, כתבתי אותו עבורה, חשבתי עליה בכל יום, ואני לא כותב עבור שחקנים, משהו קרה והיא... פוף, הופיעה לי. חשבתי עליה במשך חודשים והרעיון של ללהק כל שחקנית אחרת מלבדה לתפקיד הזה היה משהו בלתי מתקבל על הדעת".
בלאנשט, שהתכוננה במשך כשנה לתפקיד במהלכה למדה גרמנית וקיבלה שיעורים בניצוח על תזמורות, מגלמת מלחינה מהוללת ורבת הישגים והאישה הראשונה שמנצחת על תזמורת סימפונית גרמנית נחשבת. במקביל היא נמצאת מרחק נגיעה מהשלמת הישג חסר תקדים, שהוא חלומה הגדול, הקלטת כל הסימפוניות של מאהלר. אך מתחת לפני השטח טאר מסתירה סודות אפלים שמאיימים על מפעל חייה וכל מה שהשיגה עד כה.
"לי בהחלט הייתה חוויה דומה לדמות שלי לידיה על הבמה ולפעמים גם על המסך - כשאת בזרימה ואז כל הטכניקות שסיגלת לעצמך לאורך השנים הופכות ללא רלוונטיות, זה כמו לעוף וזו הרגשה מאוד ממכרת", בלאנשט אומרת בריאיון מיוחד ל-ynet. "לא הייתי קוראת לזה אושר, זו יותר תחושה של התעלות. וזה לא קורה כל הזמן. זה קצת כמו מנה של הרואין במובן שאת מחפשת את זה שוב ושוב ושוב. והפחד הוא שזה לא הולך לקרות פעם נוספת".
2 צפייה בגלריה
מתוך "טאר המנצחת"
מתוך "טאר המנצחת"
מתוך "טאר המנצחת"
הדמות שלך לידיה מאוד טוטאלית ומתמסרת לחלוטין לאמנות שלה. האם לדעתך ניתן להפריד את האמנות מהאמן? "כן, אנשים מדברים הרבה על זהות, ואני חושבת שאלו אנשים שהיו בלתי נראים במיין סטרים במשך זמן רב. השיחה הזו חשובה מאין כמוה, וברור שעבור לידיה, שהיא מנצחת, העובדה שיש לה זהות ואופי מחזקים את הקריירה שלה. אבל בהמשך מגלים שהיא מאוד מרוחקת מעצמה, היא לא יודעת מי היא. היא יודעת מה היא אוהבת, היא יודעת מה היא עושה, אבל היא איבדה את דרכה באופן אישי, ואני חושבת שזה עניין חשוב בהרבה מההחלטות וההתנהגויות שלה".