הלך לעולמו איש התיאטרון והמשורר דוד לוין, אחיו הבכור של המחזאי חנוך לוין. היה בן 87 במותו. מועד הלווייתו טרם נקבע. בשני העשורים האחרונים לוין חי יחד עם אשתו אליסון ריאך לסירוגין בלונדון, אדינבורו ותל אביב והותיר אחריו שני בנים ושישה נכדים.
1 צפייה בגלריה
דוד לוין
דוד לוין
דוד לוין
(צילום: באדיבות המשפחה)
לוין היה איש תיאטרון ותיק, שביים עשרות הצגות ובמהלך השנים שיתף פעולה עם מיטב האמנים, היוצרים והשחקנים בישראל. בין היתר ביים את "הכיסאות", "אמא קוראז'", "ווייצק", "מדיאה", "איפגניה באאוליס" ו"ריצ'ארד השלישי", אך ההצגה הזכורה ביותר שביים הייתה זו שכתב אחיו חנוך, "מלכת אמבטיה".
ההצגה, בכיכובם של תיקי דיין, יוסי גרבר, ז'רמן אוניקובסקי, ישראל גוריון ונחום שליט, עלתה ב-1970 ועוררה ביקורת עזה, כמו גם שיח פוליטי ותקשורתי, שאילצו את הנהלת תיאטרון הקאמרי להוריד אותה לאחר 19 מופעים בלבד ולפסול את העלאתה מחדש.
הסאטירה "מלכת אמבטיה" נכתבה כתגובה למה שלוין ראה כזחיחות שאפיינה את הימים לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים והייתה בנויה מ-21 קטעים אשר הציגו את המצב הפוליטי והמדיניות של אותם ימים שלאחר המלחמה כחסרי כיוון.
מעבר לכך, דוד לוין שימש כמנהל האמנותי של תיאטרון הבימה בין השנים 1985-1978 והוביל בהן שינוי של הצגת מחזאות ישראלית מקורית על בימת התיאטרון הלאומי. שינוי שהשפיע על כל התיאטראות בארץ.
במסגרת הקריירה הבינלאומית שלו הוזמן לביים הצגות רבות בבימות מרכזיות ותיאטראות שונים באירופה - בגרמניה, דנמרק ואנגליה.
עבודותיו האחרונות כבמאי היו בפסטיבל התיאטרון הבינלאומי באדינבורו, שם ביים עיבוד מקורי שכתב לפואמה הסקוטית "העדות של קרסיד" (The Testament of Cresseid). כמו כן ביים בפסטיבל אדינבורו מחזה מוזיקלי פרי עטו שהולחן בין השאר על ידי ריק וונטוורת, המעבד המוזיקלי של פול מקרטני ורוג'ר ווטרס.
מעבר לכך, היה משורר פורה מאד ובמהלך השנים פירסם 12 ספרי שירה.