הסופר, המשורר והפובליציסט מנחם בן הלך לעולמו הלילה (שישי) בגיל 71 בבית החולים בלינסון. בן הוציא 17 ספרים, בהם ספרי שירה וילדים והוא זוכה פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים פעמיים (1989, 2016) ופרס ברנשטיין לביקורת ספרותית.
הספר הכי מוכר שלו הוא "פלונטר" שהפך לרב מכר בסוף שנות ה-70 ועוסק בגירושיו הראשונים. ספר מוכר נוסף הוא "השירים הכי יפים בעברית" שערך עם דורון קורן. בן הרבה לכתוב בתקשורת המקומית, הן כמבקר ספרות והן כפובליציסט ונודע בדעותיו השנויות במחלוקת. הוא השתתף פעמיים בתוכנית הריאליטי "האח הגדול", בפעם הראשונה ב-2009 אז הגיע למקום השלישי ופעם השנייה ב-2014.
1 צפייה בגלריה
מנחם בן
מנחם בן
מנחם בן
(צילום: רונן אקרמן)
בן נולד בפולין בשנת 1948 ושנה אחרי משפחתו עלתה לישראל. את קריירת הכתיבה שלו החל בגיל צעיר מאוד, וכבר כשהיה בן 12 כתב ל"מעריב לנוער". בהמשך הקריירה שלו כתב לגופי תקשורת רבים בארץ בהם "ידיעות אחרונות", "וואלה", "הארץ" ובשנים האחרונות החזיק בטור קבוע בעיתון "מעריב". הוא הרבה לכתוב ביקורות ספרות וטורי דעה ותרבות.
פעמים רבות דעותיו של בן עוררו מחלוקת. כך למשל בטור שכתב בשנת 2014 בעקבות שורה של דיווחים על פדופיליה בישראל. בטור, שכותרתו הייתה "מול גל העבריינות ההומואית", הוא יצא נגד הקהילה הלהט"בית ואמר כי יש "טרור תרבותי הומוסקסואלי שהביא לכך שהמציאות ההומוסקסואלית הולכת ומתפשטת באין מפריע". בנוסף הרבה להעביר ביקורת על תיאורית האבולוציה של דארווין (היה ממתנגדיה הבולטים), קרא לרפורמה מקיפה בלימודי התנ"ך ותמך במתן אזרחות לעובדים זרים בישראל.
לאורך השנים בן הגיש תוכניות טלוויזיה שונות וגם עבד ברדיו. הוא ניסה להשפיע גם על הפוליטיקה ולקראת הבחירות לכנסת העשרים הודיע על כוונתו להתמודד בפריימריז של "הבית היהודי" אבל הדבר לא יצא לפועל. לאחר מכן הצטרף למפלגת "כלכלה" אבל פרש ממנה תוך זמן קצר.
בן היה נשוי פעמיים ונולדו לו שישה ילדים. בתו הצעירה כנרת התאבדה בגיל 19 בשנת 2012. שנתיים אחרי התאבדותה הוא הוציא את הספר "הוי, כנרת שלי", המאגד מכתבים ויומנים שהיא כתבה לפני שבחרה לשים קץ לחייה.