זה היה צפוי, וכולם חיכו לזה: כריס רוק סיפק את הסחורה והתייחס לתקרית הסטירה שחטף לפני כשנה מוויל סמית'. הוא עשה זאת במסגרת ספיישל הסטנד-אפ הטלוויזיוני בכיכובו, Chris Rock: Selective Outrage, ששודר לפנות בוקר (בין שבת לראשון) בשידור חי בנטפליקס.
3 צפייה בגלריה
וויל סמית' כריס רוק
וויל סמית' כריס רוק
וויל סמית' וכריס רוק
(צילום: AP, באדיבות נטפליקס)
רוק פתח את המופע וטען שהוא ככל הנראה יאלץ להיזהר עם הבדיחות שלו כדי "לא לפגוע באף אחד, כי אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה. אני חייב לשים לב למה שאני אומר. כל מי שאי פעם אמר שמילים יכולות לפגוע - מעולם לא חטף אגרוף לפנים".
ההקשר היה כמובן ברור, כשלפני כשנה, בטקס האוסקר של 2022 בעת שרוק הגיש את אחד הפרסים, הוא סיפר בדיחה על המראה של ג'יידה פינקט סמית', ובתגובה בן זוגה וויל סמית' עלה לבמה וסטר לו בשידור חי. האחרון התנצל מספר ימים לאחר מכן, וקרא להתנהגות שלו "לא מקובלת ובלתי נסלחת". מאז רבים התייחסו למקרה החריג הזה, כולל בנאום של אדי מרפי בטקס פרסי גלובוס הזהב האחרון, אולם רוק שמר על שתיקה כמעט מוחלטת - עד הלילה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "selective outrage"
מתוך "selective outrage"
מתוך "Chris Rock: Selective Outrage"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
לקראת סיום המופע, הוא סיפר את הצד שלו במקרה הכל כך מתוקשר הזה, כמו שרק הוא יכול לעשות. "אנשים שאלו אותי אם זה כאב", רוק אמר. "כן, החרא הזה כאב! הוא סטר לי כל כך חזק ש-Summertime [שיר של וויל סמית'] החל להדהד לי בראש".
בהמשך הוא השווה את מבנה הגוף שלו לזה של סמית' ואמר: "הוא עם חולצה פתוחה בסרטים שלו. אם אני משחק בסרט, אני עובר ניתוח לב פתוח, ויש לי סוודר. הוא התאמן וגילם את מוחמד עלי, אני שיחקתי את פוקי ב'עיר החטאים', זה לא כוחות!", הוא המשיך. "אפילו בסרטי אנימציה אני זברה, הוא פאקינג כריש".
"לוויל סמית' יש זעם סלקטיבי", המשיך הקומיקאי עם קריצה לשם הספיישל שלו (Selective Rage) ועקץ את סמית' על השמועות שלפיהן פינקט סמית' בגדה בו עם חבר של בנם ג'יידן. הוא אמר: "לי לא היו שום הסתבכויות כאלו. אני בדרך כלל לא מדבר על דברים כאלו, אבל מסיבה מסוימת הם מדברים על החרא הזה באינטרנט", הוסיף והתייחס בכך לריאיון של פינקט סמית' עם בעלה, כשהשניים דיברו על הרומן שניהלה לכאורה בתוכנית הרשת שלה. "אין לי מושג למה שני אנשים מוכשרים יעשו דבר כל כך משפיל, למה לעזאזל?".
3 צפייה בגלריה
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית מחטיף סטירה לכריס רוק
וויל סמית' סוטר לכריס רוק על במת האוסקר
(צילום: AFP)
"היא פגעה בו הרבה יותר ממה שהוא פגע בי", אמר רוק והתייחס גם לכל מי שקרא לסמית' "סמרטוט" אחרי אותו ריאיון. "כולם קוראים לו סמרטוט ואת מי הוא מכה? אותי".
"אני אוהב את וויל סמית', כל חיי אהבתי אותו", המשיך רוק. "הייתי בעדו כל חיי, תמיד הערצתי אותו. ועכשיו אני צופה ב'שחרור' [סרטו של סמית'] רק כדי לראות אותו חוטף מכות".
"הרבה אנשים אומרים לי, 'כריס, למה לא החזרת לו? למה לא עשית שום דבר באותו לילה?'", הוא חתם את המערכון. "כי יש לי הורים, זה למה. כי הם גידלו אותי ככה. יש לי הורים ואתם יודעים מה ההורים שלי לימדו אותי? אל תלך מכות מול אנשים לבנים!".