באמצע מרץ עלה בקבוצת הפייסבוק "בוורלי הילס 90210 ישראל" פוסט אנונימי. חברה בקבוצה ביקשה לדעת איך אפשר ליצור קשר עם איאן זירינג, השחקן שגילם בסדרה המיתולוגית את סטיב סנדרס, וממש בימים אלה מככב בעונה החדשה של "גולסטאר". הפוסט לא נמנה על ההודעות הרגילות שמופיעות בקבוצה, הכוללות ניתוחים של הדמויות, רכילות נוסטלגית מאחורי הקלעים או דיווחים על מעלליהם הנוכחיים של הכוכבים. "רציתי להגיד לו תודה", התוודתה הכותבת שסיפרה שבנה עבר התעללות מינית בבית הספר, "כי אם לא הם והסדרה שצפיתי בעונות שלה בלופים, בעיקר בלילות שבהם לא הצלחתי לישון והדמיון צייר לי את כל הסיוטים, לא הייתי שורדת, לא הייתי מצליחה לנשום".
7 צפייה בגלריה
תודה. פשוט תודה. חבורת "בוורלי הילס 90210" המקורית
תודה. פשוט תודה. חבורת "בוורלי הילס 90210" המקורית
תודה. פשוט תודה. חבורת "בוורלי הילס 90210" המקורית
(צילום: AFP)
"הייתה לנו התלבטות אם לאשר את הפוסט", מודה דניאל בצלאל-כהן, אחת ממנהלות הקבוצה, "כי זה היה נורא רציני פתאום ואנחנו כולה קבוצה קלילה של פאן. אבל החלטנו לאשר אותו כי זה נגע לליבנו, והיא כתבה שזה עזר לה בתקופה קשה. מדהים שלסדרה יש השפעה כזאת על אנשים, אבל אני שומעת את זה לא מעט. גם בתקופה הקשה שאנחנו עוברים פה במדינה אתה מחפש משהו לברוח אליו וכשאתה יושב וצופה בחיים של 'בוורלי' זה עושה לך נעים".
34 שנים אחרי שעלתה לאוויר לראשונה בארצות הברית, "בוורלי הילס 90210" עדיין מושכת אליה לא מעט אוהדים. חלק צפו בה כששודרה לראשונה וחלק מאוחר יותר, הודות לפלאי הסטרימינג והאינטרנט, אבל חלק לא קטן מהצופים מושקעים בה כאילו היא מתרחשת ממש היום. בואו של זירינג לארץ במסגרת הקידום של "גולסטאר" היה תקופה מרגשת במיוחד עבור קבוצת המעריצים הישראלים של "90210", שמונה כ-3,500 איש - ובשבוע שעבר נרשמה נקודת שיא נוספת: שיחת זום בהשתתפות השחקנים ג'ייסון פריסטלי, הלא הוא ברנדון וולש; גבריאל קרטריס, שגילמה את אנדריאה צוקרמן, נציגת האומה היהודית; מארק אספינוזה שגילם את בן הזוג שלה, ג'סי; המפיק לארי מולין ואחד התסריטאים, צ'רלס רוזין. הנכונות, החיוניות ושמחת החיים שהפגינו מושאי הזום המחישו מעבר לכל ספק ש"בוורלי הילס 90210" חיה לא רק בליבם של המעריצים אלא נוכחת גם בחייהם של האנשים שעשו אותה.
"90210" אומנם החלה כסדרת תיכון מפונפנת של המפיק הוותיק אהרון ספלינג על תאומים מתבגרים ממשפחה ממוצעת, ברנדה (שאנון דוהרטי) וברנדון, שמוצנחים לקהילה הנהנתנית ורודפת הבצע של הוליווד. אבל ככל שהתקדמה התבלטה "בוורלי" כסדרה שלא חוששת לעסוק בכל הנושאים השנויים במחלוקת, לפחות בתחילת הניינטיז, שמעסיקים בני נוער. הכוכבים שלה היו עדיין מלוטשים, עשירים ויפים אבל בו זמנית התמודדו עם משפחות לא מתפקדות, משיכה מינית ולחץ חברתי. התכונה הזאת הפכה אותה, אחרי עונה ראשונה צולעת וסכנת ביטול, לאחת מסדרות הנוער פורצות הדרך שהתוותה את דרכן של סדרות נוער רבות שהגיעו אחריה. היא ירדה בתום 10 עונות, בשנת 2000, וב-2019 חזרה לסוג של עונת איחוד קצרה ופארודית, שבה השחקנים מגלמים את עצמם.
שיחת הזום הכילה לא מעט רגעים מסקרנים - מולין הכה על חטא על שלא ניסה להשאיר את דוהרטי בסדרה, כשעזבה במה שנחשב בדיעבד לקו השבר של "90210" בסוף העונה הרביעית. קרטריס סיפרה על הביקור הטראומטי שלה בארץ בתקופת השיא של הסדרה ועל החוויה המאתגרת של צילום עונת האיחוד. רוזין עקץ את העונה החדשה של "אויבות" של ראיין מרפי שעוסקת בטרומן קפוטה, ופריסטלי הודה שהעונה האהובה עליו היא זאת שבמהלכה ביים את דילן וקלי (לוק פרי עליו השלום וג'ני גארת תיבדל"א) כשהם מידרדרים לסמים ומסניפים קוקאין תחת כל גבעה רעננה.
"עבדנו על הזום הזה יותר מחודש", מספרת בצלאל-כהן, 38, "אנחנו בקשר עם לארי וצ'רלס וביקשנו מהם לנסות להביא גם את ג'ייסון ובראיין אוסטין גרין (שגילם את דייויד - ס"ש), כדי למשוך אנשים לשיחה. חשבנו שהגזמנו אבל הם הסכימו. אוסטין גרין נשר ברגע האחרון אבל גבריאלה ומארק הצטרפו ברגע האחרון, והאמת היא שלא ידענו איך לאכול את זה. היינו בהלם. גבריאל סיפרה שיש לה משפחה פה בישראל והפגינה המון אמפתיה למצב בארץ. מעבר לזה הרגשתי שלא פחות משאנחנו רצינו לשמוע אותם הם רצו את המפגש הזה, לראות אחד את השני ולהחליף זיכרונות. הם דיברו ביניהם המון. אולי באיזשהו מקום הם מחפשים שוב להרגיש את ההערצה והאהבה, ואנחנו הישראלים נותנים את זה בגדול. אני בטוחה שגם הם נוסטלגיים, עברו 34 שנה מאז וזאת תהילת עולם שחלפה לה, אבל אצלנו היא עוד חיה לגמרי".
היית בת ארבע כשהסדרה עלתה. מתי התחלת לצפות בה? "יש לי אחים גדולים שראו את זה בבית אז ראיתי איתם, ובמשך השנים המשכתי לצפות, השלמתי את העונות הראשונות וצפיתי בה עד שהיא ירדה. לפני שלוש שנים בערך הצטרפתי לענבל יער, שהקימה את הקבוצה וחיפשה מישהו שיעזור לה בניהול. מאז אנחנו עובדות בזה, מעלות תכנים, מחפשות את כל הראיונות ויוזמות שיחות זום. אנחנו מקדישות לזה המון זמן. אני עובדת במשרה מלאה ואמא לשני ילדים, וכולם צוחקים עליי קצת על זה שאני מתעסקת בסדרה מלפני 30 שנה. אבל זה נוסטלגי, זה מזכיר לי את הילדות ואני גם מבינה כמה הסדרה הזאת הקדימה את זמנה".
עדיין מוצאת זמן לצפות בפרקים? "כן, בעיקר בארבע העונות הראשונות, שזה מבחינתי 'בוורלי' האמיתית. אחת לכמה זמן אני חוזרת לפרקים שאני הכי אוהבת. אלה שדילן וברנדה הכירו והתחילו לצאת, ואלה הקשים כשהם נפרדו והיא גילתה שהוא וקלי בגדו בה. אלו הפרקים של העונה השנייה, ששודרו בעונת הקיץ כשלא היה שום דבר אחר לראות והצילו את הסדרה מביטול. הדמות שתמיד הכי אהבתי היא דילן, אין מה לעשות. כשלוק פרי נפטר זה היה שברון לב אמיתי".
אצלך זו נוסטלגיה אבל מה מושך צופים צעירים ל"בוורלי"? "שאלה טובה. היו אנשים בקבוצה שכתבו שגם הילדים שלהם צופים וזה די הפליא אותי, הסדרות הישנות מאוד איטיות לעומת הסדרות של היום וזה פחות מושך אותם. מצד שני, סדרה כמו 'חברים' שאני מאוד אוהבת, אחיינים שלי בני 14-13 עפים עליה, אז אולי יש ב'בוורלי' משהו על-זמני".
יש קו עלילה שהיית משנה? "אני רואה שעד היום בקבוצות של מעריצים אנשים כועסים על הבגידה של קלי ודילן בברנדה, אנשים מקללים את קלי ולוקחים את זה קשה ואני יכולה להבין את זה. דילן וברנדה היו הזוג האהוב על כולם, הם היו אייקונים".
7 צפייה בגלריה
לוק פרי
לוק פרי
כשהוא הלך לעולמו היה זה שיברון לב אמיתי. לוק פרי
(צילום: Ap)

"הדמויות של 'בוורלי' לא פחות מעניינות מאלו של 'הסופרנוס'"

בחודש הקרוב תצא ענת בר ארז קרסנר, חברת קבוצה אחרת, לקרוז חגיגי עם בעלה לרגל ציון 25 שנות נישואים. קרסנר, שציינה לא מזמן 53 שנים, זוכרת איך צפתה בסדרה בלייב וחיכתה, שבוע אחרי שבוע, לפרקים החדשים שעלו אז בערוץ 3. "הייתי בת 19 בערך", היא משחזרת, "גרתי אצל ההורים שלי ואני זוכרת שהיה מאוד מעניין לראות את ההתנהגות האמריקאית שהייתה מאוד שונה משלנו. החיים בישראל נראו אחרת, ביגוד מסוים ואיפור ושיער. בראייה לאחור אני מבינה מה משך אותי - זה מדבר על הכול, אבל הכול. ואולי מבחינת הסגנון זה נראה קצת מיושן, אבל מבחינת התוכן זה תואם גם לזמננו. מדברים שם על מערכות יחסים עם בני משפחה, בין חברים, בין בני זוג רומנטיים, מורים, סמים ואלכוהול, דיאטה, סרטן, בגידה, מה לא? אני לא חושבת שאי-פעם יצרו סדרה שנוגעת בכל האספקטים האלה ושהשתמרה לאורך השנים".
הייתה עלילה שאכזבה אותך? "היה לי מאוד עצוב בזמנו כשקלי נפרדה מברנדון וכשברנדה עזבה לאוניברסיטה בפריז, זה היה אחד הפרקים העצובים, הכול יצא עקום כזה. היה לי מאוד קשה להבין שבעצם ברנדון לא יהיה שם יותר, עד שהתחלתי לראות בקרדיטים שהוא המפיק, ואמרתי 'אוקיי, הוא עדיין בסדרה, הוא לא נעלם מהנוף לגמרי'. אני מבינה שאני די פסיכית שאני אומרת את הדברים האלה, אני יודעת שהם בני אדם והם שחקנים שמגלמים דמויות, אבל באותו רגע זה עזר לי".
באיזו תדירות את צופה? "עד לפני חצי שנה בערך ראיתי את כל העונות מחדש. חלק מהפרקים אני מכירה בעל פה, אני צופה פרק פה פרק שם, בלי רצף. אבל זה תמיד ליווה אותי ברקע בקונסטלציה מסוימת, כשזה היה אפשרי. צריך לזכור שרוב הזמן לא היו פרקים באינטרנט, רק שידורים חוזרים, ולא היו לי קלטות וידאו".
7 צפייה בגלריה
מתוך "בוורלי הילס 90210"
מתוך "בוורלי הילס 90210"
"חלק מהפרקים אני מכירה בעל פה". מתוך "בוורלי הילס 90210"
(צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes)
קרסנר הצטרפה לקבוצת הפייסבוק לפני ארבע שנים, וכמו חברים אחרים לקבוצה היא מוצאת שם פרטנרים לשיחה שאולי פחות מקובלת בקרב המעגלים החברתיים האחרים שלה. "מחוץ לקבוצה אין לי שיח על הסדרה עם אף אחד", היא מודה. "פעם ניסיתי אבל זה לא הלך לי. יכול להיות שזה קשור לקבוצת גיל שלי. בעלי גם לא שותף לזה וגם לא הבנות שלי, בנות העשרים פלוס. בעיקר צוחקים עליי, יש הומור ביתי סביב זה. מניאקים כולם פה", היא צוחקת.
איזה סוג של דיונים על הסדרה מעניינים אותך? "החשיבה שמאחורי הדמויות, מה מניע אותן. החלק הנפשי מאחורי כל דמות. 'הסופרנוס', למשל, זאת סדרה שראיתי את כולה לפחות חמש-שש פעמים. ראיתי לאורך השנים המון ראיונות עם השחקנים וכל דמות שם מרתקת בצורה בלתי רגילה. יש מאחורי כל דמות, כל ניואנס, כל מבט ומילה עולם שלם. אולי ההשוואה נשמעת מופרכת, אבל בעיני הדמויות של 'בוורלי' לא פחות מעניינות".
את עוקבת אחרי השחקנים? "כן, הבנתי שאיאן זירינג בארץ, ראיתי קטע של שתי דקות שלו עם שחקן ישראלי, ובעיקר מחרידה אותי המחשבה שהוא חושב שכל הישראלים כאלה. אני ממש מקווה שהוא מבין שזה לא מייצג, ושהוא מרוויח מספיק כסף בשביל מה שהוא עושה. לדעתי הוא לא הבין למה הוא נכנס והוא חוטף הלם תרבות ישר לווריד".
7 צפייה בגלריה
איאן זירינג מתוך "גולסטאר"
איאן זירינג מתוך "גולסטאר"
רק שלא יחשוב שכולנו כאלה. איאן זירינג, מתוך "גולסטאר"
(צילום מסך: באדיבות: HOT ו-ADD)
השנה היא שנת 1990, עם פרוץ מלחמת המפרץ הראשונה. הלימודים מושבתים ומיטל קליין, אז בת 12, התנחמה בתיכון אחר, קצת יותר יוקרתי וקצת פחות שגרתי - התיכון של 90210. "התאהבתי בסדרה", היא מספרת, "וביקשתי מאמא שלי שתחבר אותנו לכבלים. אני זוכרת שממש התמכרתי, היה לי פוסטר של ברנדון בחדר, היו לי כל המרצ'נדייז שלהם. היה לי מורה למתמטיקה שהיה דומה לברנדון והייתי מאוהבת בו. אני זוכרת שהרגשתי שאני ממש מתבגרת עם הדמויות".
מה מושך אותך היום לסדרה? "האמת היא שהיום אני מסתכלת על זה וחושבת, 'למה אין גברים כאלה?'. הם היו ממש ג'נטלמנים. ניקח לדוגמה את דונה, שהייתה בתולה עד סוף הקולג'. בגיל 24 היא הייתה בתולה! וכל החברים שהיו לה, חוץ מריי שהרביץ לה ובגד בה, חברים כמו הכבאי או דייויד וג'ו, הם היו נורא ג'נטלמנים. סוללה של גברים שהיום הלוואי עליי להכיר כאלה, חתיכים ונדיבים. איפה הם? גם החברים של קלי, עם המחוות הרומנטיות שלהם, והגבר הזה שהיה לברנדה מפריז, דין קיין, שאחר כך היה סופרמן? אמא'לה".
מה היית משנה? "אני חושבת שברנדון פספס את אמילי, בגדול. הוא לא נתן צ'אנס למערכת יחסים שלהם. אמילי עזבה לצרפת וברנדון ביקר אותה שם כשהם היו בני 18, ואחרי כמה שנים כשהיא חזרה לבקר הוא כבר היה עם קלי. הפספוס השני זה למה ברנדון וקלי ביטלו את החתונה? אם הוא כבר החליט לוותר על אמילי ולהגיד שקלי היא אהבת חייו, זה דבילי בעיניי שהם לא התחתנו. כולם כבר הוזמנו, למה לבטל? אתם לא מכירים מהיום, מהתיכון, מגיל 16. אתם בני 20 ומשהו, איזה בזבוז.
"גם היה לי עצוב שההורים של דילן לא היו שם בשבילו. בחור בן 17 שנשאר לבד בלי פיקוח של ההורים, הזניחו אותו ממש. אמא שלו בהוואי ואבא שלו פושע, נכנס ויוצא מהכלא, איזו דוגמה הוא קיבל? ודבר אחרון זו דונה, ששמרה על הבתולים שלה אבל - סליחה על השפה - התלבשה כמו יצאנית. מה הקטע, גברת? כמובן שאני לא מצדיקה התנהגות לא הולמת כלפיה, אבל אני לא מבינה את הפער".
7 צפייה בגלריה
מתוך "בוורלי הילס 90210"
מתוך "בוורלי הילס 90210"
דווקא לבושה בסדר פה, לא? טורי ספלינג, מתוך העונה התשיעית של "בוורלי הילס 90210"
(צילום: Getty Images)
האבל הכללי עם מותו בטרם עת של לוק פרי, שגילם את דילן מקיי, הדיווחים על חבורת אופנוענים שתקפו את זירינג, המעקב אחרי התמודדותה של דוהרטי עם מחלת הסרטן והתמונות של טורי ספלינג, שמרמזות שהיא העתיקה את מגוריה עם חמשת ילדיה לשכונת קרוואנים - כל אלו ועוד מעידים כי העניין בכוכבים של "90210" לא פג גם שניים וחצי עשורים לאחר ירידת הסדרה. את המסקנה הזאת מאששת גם הפופולריות של הפודקאסטים שעוסקים בה, הבולטים שבהם הם ההסכתים של פיט פריירו שמארח את רוזין ומולין, הסכת הריקאפ של ג'ני גארת וטורי ספלינג, וזה שמגישה דוהרטי. גם בקרב השחקנים עצמם, מסתבר, היחסים נותרו משמעותיים וקרובים. בשיחת הזום סיפרה קרטריס שההשתתפות בפרקי האיחוד היוו עבורה סגירת מעגל מבחינת היחסים הלא פתורים בין השחקנים.
"זה לא שאני חושבת על '90210' כל הזמן", היא הדגישה, "יש לי חיים די מלאים. בעלי, הילדים, העבודה. אבל כשעשינו את הסדרה המקורית היו כל כך הרבה דברים חדשים שנכנסו לחיים שלנו, וגם אחרי שהסדרה ירדה לא הרגשתי שהכול נסגר. אז להיפגש שוב היה מדהים עבורי, כולם היו הורים, כולם התקדמו במסע החיים והיו פחות או יותר באותו המקום. דיברנו על דברים. בשנים הראשונות של '90210' ניסו לוודא שנופרד אחד מהשני, אלה משחקי כוח שאולפנים עושים, בעיקר בסדרות כל כך גדולות, כדי שיהיה יותר קל לשלוט בשחקנים. הפעם הייתה הרבה יותר תקשורת, היינו צוות ודיברנו על האתגרים ועל איך נישאר מלוכדים, תחושה שלא הייתה לנו בשנים הראשונות כי אז פשוט שרדנו. הפעם הגענו כבוגרים וידענו שאנחנו שומרים אחד על השני".
7 צפייה בגלריה
מתוך "בוורלי הילס 90210"
מתוך "בוורלי הילס 90210"
סגירת מעגל. מתוך "בוורלי הילס 90210"
(צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes)
יקיר צדוק, 40, החל לצפות ב"90210" כשהיה בן שבע. "לא בדיוק הקהל הדמוגרפי של הסדרה אבל תמיד הייתי קצת בוגר לגילי אז צפיתי בזה בזמן אמת", הוא מסביר. "זה שודר בכבלים בערוץ הילדים, פינקו אותי כי אני בן יחיד אז נתנו לי לראות מה שאני רוצה. לא הבנתי מזה הרבה בגיל שבע, וייאמר לזכות היוצרים שהחלק המיני לא היה מפותח בסדרה, זה קרה יותר ב'מלרוז פלייס' שהגיעה אחר כך. אבל כן התחברתי לאווירה התיכוניסטית של צעירים ודמויות שיכולתי להסתכל עליהם מלמטה, כמו על האחים הגדולים שלא היו לי.
"אני זוכר שלפני זה צפיתי ב'דגראסי', וזה היה נראה לי כמו 'דגראסי' עם כסף. אז הבנתי את הדינמיקה הבינאישית ואולי קצת את הרומנטי, אבל בעיקר נמשכתי לנושאים שהם התעסקו בהם. למשל אנדריאה שהגיעה משכונה פחות טובה לבית ספר יוקרתי, או מלכת הכתה שהייתה סנובית, דברים שיכולתי לזהות אותם עם הכיתה ובית הספר שלי. בגלל שהמשפחה שלי עברה דירה והגעתי לבית ספר חדש בכיתה ב', מאוד דיבר אלי העניין של שני נערים שמגיעים לבית ספר חדש, פחות ההבדלים הסוציואקונומיים".
אחרי העזיבה של דוהרטי, כש"90210" לקחה פנייה קצת יותר חדה לכיוון אופרת הסבון, צדוק זוכר את התרופפות משמעת הצפייה בפרקים, עד הגמילה המוחלטת. המצב השתנה ב-2016, כשהסדרה עלתה לשידורים חוזרים בערוץ CBS דרמה בישראל. "אני זוכר ששמעתי את אות הפתיחה של הסדרה ואני זוכר איזה חיוך התפרש לי על הפנים", הוא צוחק.
אז חזרת לצפייה נוסטלגית? "לא בדיוק. הרכילות על מה שקרה מאחורי הקלעים לא הפסיקה אף פעם אז הפעם התרכזתי יותר במימיקות של השחקנים כדי להבין מה קורה ביניהם שהוא לא חלק מהתסריט. ובאמת שמתי לב לדברים שלא הבחנתי בהם אז, מבחינת היחסים בין השחקנים ולא רק בין הדמויות. בעונה הרביעית למשל לא הסתדרו עם שאנון, אז הרבה סצנות היו שיחות טלפון שלה עם דמויות אחרות, וצ'אק אמר בפודקאסט שהם היו צריכים לנתק אותה קצת כדי לאוורר את הקאסט ממנה, אבל גם זה לא עבד".
7 צפייה בגלריה
טראבלמייקרית. שאנן דוהרטי
טראבלמייקרית. שאנן דוהרטי
טראבלמייקרית. שאנן דוהרטי
(צילום: Getty Images/Paramount Pictures/Newsmakers)
זאת ראייה הרבה יותר ביקורתית, מבחוץ. לא התמסרת לסדרה. "עדיין התעניינתי בעלילה. אני נהנה מעונות 3-1, מהחברות של דילן וברנדון - עם הסצנה שהוא מציל אותו מהצוק, זה בפרק האהוב עליי, פרק הקמפינג, כשכולם היו בפרק אחד. התבאסתי מאוד שדילן לא היה באיחוד, בסוף הפרק של האיחוד יש אזכור שלו ושם דמעתי, אני מודה. הייתי קצת עצוב. אבל אחורי הקלעים עניינו אותי יותר"
צדוק מספר שהוא גם מאזין לפודקאסטים, "למשל של ג'ני וטורי. שאלוהים יברך את טורי, כמה שהיא אמיתית וכנה, בניגוד לג'ני שאחרי 30 שנה, ראבאק, דברי. היה מה שהיה והגיע הזמן לדבר. טורי היא לא שחקנית טובה, בואי נודה באמת, והיא פנתה יותר לסדרות ריאליטי ששירתו אותה ובעיקר הניבו פירות למפיקים, אבל היא אותנטית. היום אני רוצה לדעת למשל מה הביא את התסריטאים לזווג את קלי ודילן - וזה לא קרה כי זה שירת את האמנות שלהם, אלא כי לוק אמר שהוא רוצה לעבוד עם הבלונדה. זה גם עלול להיות מבאס כצופה, כי אני מושקע בברנדה ודילן והנה הוא מבאס אותי, ובגלל גחמה של שחקן התסריט השתנה".
אחד מקווי העלילה שמולין ורוזין נאבקו להשאיר בסדרה היה מותו של סקוט, החבר של דייויד, מתאונת נשק ביום ההולדת שלו. האירוע סיים את מערכת היחסים של השניים, לאחר שדייויד ניסה לפלס את דרכו אל חבורת הפיץ' פיט והותיר את סקוט מאחור. בשיחת הזום סיפר מולין שתקרית הנשק הייתה אחת העלילות שרשת CBS לא רצתה שייכללו בסדרה. "בדרך כלל הרשת או מר ספלינג לא רצו משהו, ואני השתמשתי באחד כדי לשכנע את השני", הוא משחזר, "אבל פה שניהם לא רצו. זה היה בתקופה בה הייתה תקרית ירי בדיסנילנד, בליל נשף הסיום של התיכונים, ואנחנו התמודדנו בסדרה עם אירועים שקרו באמת בבתי ספר תיכון. אגב, יש 56 פרקים ש-CBS לא העלתה לשרת הסטרימינג שלה, רובם מהעונות המאוחרות אבל כמה מהם הם מהעונה השנייה - וזה אחד מהם".
תומר חן, 36, מצא שקו העלילה הזה היה אחד מגורמי המשיכה שלו לסדרה בתור ילד. "כשדייויד הפך להיות בשלב מסוים מקובל והתנער מהחבר שלו, זה משהו שיכולתי להזדהות איתו כי זה קרה גם לי בבית ספר", הוא מודה. "אצלי, בניגוד לסדרה, זה הסתיים בסוף טוב, למזלי, אבל תוך כדי מאוד הרגשתי חלק מהסיפור הזה".
יהיה נכון להגיד ששאבת כוח מהצפייה בסדרה? "כן, מאוד. בעיקר בבית הספר, אני זוכר את עצמי רואה בלופ את הפרק עם החבר ומתגבר. הייתי אומר לעצמי מראש שאני אנסה שאצלי זה יקרה אחרת. יש המון כוח לסדרת טלוויזיה שאתה יכול להרגיש חלק ממנה. גם הפרק שבו בת הדוד של ברנדון, ואלרי, מגיעה ועוזרת לדילן להחזיר את הכסף שאמא שלו ואחותו גנבו לו, זה פרק שאני אוהב. כי נעשה צדק".