סקנדל בעולם המחול: האקדמיה לבלט בווינה מואשמת בכך שעודדה את החניכים שלה - חלקם ילדים - לעשן כדי שיישארו רזים. כך נחשף בדו"ח מטעם ועדה שחקרה את המוסד על רקע האשמות על התעללות.
הדו"ח פורסם אתמול (ג'), אבל הסקנדל פרץ כבר בחודש אפריל האחרון בעקבות תחקיר בעיתון מקומי, שחשף את שיטות החינוך הבעייתיות במוסד. אלו כוללות התעללות בחניכים, טקסי השפלה ואף תקיפות מיניות. בתחקיר נטען כי האקדמיה מנוהלת לפי "שיטות של המאה ה-19. רקדנים הוכו עד כדי דימום, סבלו ממשיכות בשיער והושפלו בגלל מבנה גופם. חלקם פיתחו אנורקסיה בגלל זה".
בעקבות התחקיר, החליטה הממשלה האוסטרית לפתוח בחקירה מיוחדת של האקדמיה, במהלכה רואיינו 24 אנשים ובוצעו 16 שימועים. תוצאות הבדיקה לא הותירו מקום לספק בנוגע לתלאות שעברו החניכים באחד ממוסדות החינוך היוקרתיים במדינה. לפי הוועדה, לא רק שהאקדמיה עודדה את החניכים לעשן, אלא שהיא פנתה לתלמידים בשמם הפרטי ובצירוף מידת הבגדים שלהם. בנוסף הם קיבלו טיפול רפואי לקוי במהלך שהותם במוסד, והתאמנו במשך פרקי זמן ארוכים ובלתי סבירים, של שעות רצופות.
בעקבות הממצאים המטרידים, הנהלת הבלט הודיעה כי צמצמה את מספר ההופעות של החניכים, וכי תלמד את הדו"ח לפני שתגיב באופן נרחב יותר. האקדמיה לבלט בווינה הוקמה ב-1771, והיא נחשבת למוסד יוקרתי במיוחד. תלמידים מכל העולם מנסים להתקבל אליה, וחלק מבוגריה רוקדים בלהקות המחול הנחשבות בעולם.