השחקנית האיטלקייה מוניקה ויטי הלכה לעולמה בגיל 90, בעקבות סיבוכים של מחלת האלצהיימר שממנה סבלה בשני העשורים האחרונים, כך דווח היום באיטליה (ד').
3 צפייה בגלריה
מוניקה ויטי
מוניקה ויטי
מוניקה ויטי בשנות ה-60
(צילום: Stephan C. Archetti/Keystone/GettyImagesIL)
את החדשות בישר הסופר, הבמאי והפוליטיקאי האיטלקי וולטר ולטרוני, בשם בעלה של ויטי: "רוברטו רוסו, בן זוגה בכל השנים הללו, ביקש ממני להודיע כי מוניקה ויטי כבר לא עמנו. אני עושה זאת עם הרבה כאב, חיבה וחרטה".
ויטי, ילידת רומא, התפרסמה בסוף שנות ה-50 ובתחילת שנות ה-60 כאשר כיכבה בסרטיו של הבמאי האייקוני מיכלאנג'לו אנטוניוני, בהם "אוונטורה", "הלילה" ו"המדבר האדום". עם זאת, במשך חלק הארי של הקריירה שלה התפרסמה ככוכבת בסרטי קומדיה, כמו הלהיט "קנאה נוסח איטליה" (1990), שם כיכבה לצד מרצ'לו מאסטרויאני.
3 צפייה בגלריה
מוניקה ויטי ומיכלאנג'לו אנטוניוני
מוניקה ויטי ומיכלאנג'לו אנטוניוני
מוניקה ויטי ומיכלאנג'לו אנטוניוני
(צילום: AFP)
במהלך הקריירה שלה, שנמשכה עד תחילת שנות ה-90, כיכבה ויטי ביותר מ-60 סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה, ואף שלחה ידה בככתיבה ובימוי - ב-1990 כתבה וביימה את הדרמה Scandalo Segreto, שבה שיחקה לצד השחקן האמריקני אליוט גולד. היא זכתה חמש פעמים בפרס דוד די דונטלו, האוסקר האיטלקי, וב-1984 הוענק לה בפסטיבל ונציה פרס דוב הכסף על הישגיה בתחום הקולנוע.
3 צפייה בגלריה
מוניקה ויטי
מוניקה ויטי
מוניקה ויטי בפסטיבל ונציה, 1984
(AP)
ויטי, שניהלה מערכת יחסים עם מיכלאנג'לו אנטוניוני בעת שעבדו יחד, נישאה כאמור לבמאי והצלם רוברטו רוסו בשנת 2000, אחרי 27 שנות זוגיות. הפעם האחרונה שנראתה בציבור הייתה ב-2002.