"מושיע העולם" – המחזמר: הקורונה סגרה את תיאטראות ברודוויי, אך המחזאים כבר נערכים לפתיחה המחודשת בבוא העת עם מחזות מקוריים וחדשים. סיפורו של הציור המפורסם של ליאונרדו דה וינצ'י, "מושיע העולם" ("סלבטור מונדי"), שנפרש על פני יותר מ-500 שנים, יזכה לעיבוד בימתי של המחזאית דבורה גרייס ויינר בשם "סלבטור מונדי! המחזמר", ויופק על ידי חברת קאיולה זוכת פרס הטוני, שהפיקה בין היתר את "טינה: המחזמר על טינה טרנר".
2 צפייה בגלריה
בקרוב המחזמר. "מושיע העולם"
בקרוב המחזמר. "מושיע העולם"
בקרוב המחזמר. "מושיע העולם"
(צילום: Getty Images)
הציור, בו נראה ישו מחזיק ביד שמאל כדור בדולח, הוזמן על ידי מלך צרפת לואי ה-12 בתחילת המאה ה-16, אך במהלך השנים אבדו עקבותיו והוא נחשב לחיקוי שיצר אמן אלמוני לציור של דה וינצ'י. ב-2005 הוא נמכר במכירה פומבית במחיר נמוך במיוחד - 10,000 דולר בלבד, אלא שאז חוקרים גילו כי מדובר בציור המקורי, מה שהקפיץ את ערכו במאות אחוזים.
2 צפייה בגלריה
"מושיע העולם" של לאונרדו דה וינצ'י
"מושיע העולם" של לאונרדו דה וינצ'י
"סיפור על כוח ועל סמלים". "מושיע העולם" של לאונרדו דה וינצ'י
משנת 2011 הציור הוצג בגלריה הלאומית של לונדון, וב-2017 נמכר לנסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן תמורת 450 מיליון דולר - המחיר הגבוה היותר ששולם עד היום לציור. בעקבות הרכישה, "מושיע העולם" היה אמור להיות מוצג במוזיאון הלובר באבו דאבי, אך הציור אבד והשמועות מדברות על הימצאותו כיום בשווייץ.
"יש לסיפור של 'מושיע העולם' איכויות אפיות שמתאימות למחזמר", אמרה ויינר ל-CNN על תכנונה להעלות את המחזמר בניו יורק ב-2022. "זה כמעט שייקספירי ואופראי. ממה נוצרת אמנות? מה נותן לה ערך? זה סיפור על כוח ועל סמלים. ב-450 מיליון דולר, אתה יכול לקנות את מושיע העולם".