דקה דומייה להתייחדות עם הרוגי האסון במירון: הערב (שבת) לפני התחלת ההצגה ״בוסתן ספרדי״ בתיאטרון הבימה, עמד הקהל דקת דומייה לזכר הרוגי האסון הכבד.
"רגע לפני שנתחיל בהצגה", אמר השחקן טל מוסרי לקהל, "משפחת התיאטרון הלאומי הבימה רוצים מכאן לשלוח את תנחומינו למשפחות הנפגעים באסון הקשה בל"ג בעומר בהר מירון. אני מבקש מכולכם שתצטרפו אלי ותעמדו לדקה דומייה לזכר ההרוגים, ובתקווה ובתפילה גדולה להחלמה מהירה של כל הפצועים וחיבוק גדול למשפחותיהם".
במקביל, במהלך הופעתו בפסטיבל הגיטרה באילת הודיע הזמר אמיר דדון כי הוא יתרום את הכנסות הכרטיסים מהערב למגן דוד אדום. "מאז אתמול עברו לי הרבה מחשבות בראש", אמר דדון על הבמה, והוסיף: "הלב של כולנו עם המשפחות והפצועים. והבנתי שיש לנו הזדמנות הערב לנסות ולעשות ביחד קצת טוב, אז החלטתי לתרום את כל ההכנסות מהכרטיסים שלכם מהמופע הזה למד"א. שכל אחד מאיתנו יעשה מעט טוב למי שאנחנו יכולים למען מי שעושה כל כך הרבה טוב, כל כך הרבה זמן".
מעבר לדקת הדומייה בתיאטרון הבימה, עולם התרבות כולו הרכין ראש בשל האסון כבד כשהופעות רבות בוטלו ברחבי הארץ עוד מאתמול. מחר, כידוע, הוכרז יום אבל לאומי, כששר התרבות והספורט חילי טרופר ביקש שלא לקיים הופעות תרבות ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
עשרות בני אדם נפגעו בדוחק הכבד באחד ממתחמי ההדלקה במתחם ההילולה בהר מירון
עשרות בני אדם נפגעו בדוחק הכבד באחד ממתחמי ההדלקה במתחם ההילולה בהר מירון
רגעי האסון בהר מירון
(צילום: משה מזרחי)