יותר כמשהיא מעניינת בפני עצמה, "קווין סונו", סדרת הריגול שעלתה בסוף השבוע האחרון בנטפליקס, מעניינת הודות לטייטל שלה - סדרת המקור הראשונה של נטפליקס בדרום אפריקה במסגרת מסע ההשתלטות הגלובלי שלה, שיש מי שיכנה אותו "קולוניאליזם". "קווין סונו" נוצרה, תוסרטה ובוימה על ידי התסריטאי הדרום אפריקאי, קגיסו לדיגה, כל צוות ההפקה שלה הוא דרום אפריקאי וגם מרבית השחקנים. היא צולמה ב-37 לוקיישנים שונים ברחבי אפריקה הדרומית, כולל ניגריה, קניה וזנזיבר, ומדוברות בה יותר מחמש שפות. כל אלה הופכים את דרום אפריקה לכוכבת האמיתית של "קווין סונו", שחוגגת את ההווי והקצב הדרום אפריקני השחור בכל פריים כמעט.
לאניני הטעם הקטנוניים שבינינו מוצעת גם עלילה: קווין סונו (פרל טוסי) היא מעין ג'יימס בונד מזן נקבה, מרגלת מרדנית ביחידת מודיעין מובחרת בדרום אפריקה, שאמורה להגן על המדינה מול כל האיומים הקיימים, כולל טרור, שחיתות וניאו-קולוניאליזם אירופאי. כיאה לטייפקאסט, סונו היא נועזת ושנונה, בלתי מנוצחת בקרב מגע, נמשכת למשימות מסוכנות ומעצבנת את המפעילים שלה שגם לא יכולים לוותר עליה, כי מה לעשות, אף אחד לא מציל את האומה הדרום אפריקאית טוב כמוה.
כמובן שאי אפשר לקבל הכל ובחיים הפרטיים שלה סונו מתמודדת עם כל מיני אישיוז, אחד מהם הוא הרצח של אמא שלה כשסונו היתה ילדה - אמא סונו הייתה לוחמת חופש שנרצחה לנגד עיניה, וסונו מתקשה להתמודד עם הזיכרון. הסיפור האישי שלה מתווך את הסיפור העצוב של דרום אפריקה, שלושים שנה אחרי סוף האפרטהייד, כשהיא רחוקה מאוד מהחזון של נלסון מנדלה.
2 צפייה בגלריה
קווין סונו
קווין סונו
יש לה כמה אישיוז. "קווין סונו"
(באדיבות נטפליקס)
לא הייתי מניחה את הכסף שלי על עלילת הריגול של "קווין סונו" כעל האטרקציה המרכזית שלה. בסופו של יום מדובר בסדרה של נטפליקס והאלגוריתם חזק מכולנו. "קווין סונו" היא דוגמה מצוינת איך הווייב המקומי של מדינה שנטפליקס חודרת אליה נמזג לתוך התבניות המוכרות של ענקית הסטרימינג ונבלע בתוכן - יש לנו את קרבות הירי, המרדפים, המאבקים והדיאלוגים הרגילים כמצופה מהז'אנר, וכמובן הנמסיס הרוסיה שהעימות בינה ובין סונו יהווה את פסגת העונה - שלל קלישאות ז'אנר נטולות מעוף.
היתרון המסקרן של "קווין סונו", מעבר לכריזמה של הכוכבת הראשית שלה, הוא האווירה והחיבור האנושי לאוכלוסיה הדרום אפריקנית, שמתבטא בין היתר ביחסים של קווין סונו עם סבתא שלה, במוזיקה, בנופים וכן, גם באמירה האידיאולוגית של לדיגה, אותה לא תוכלו לפספס - היא מופיעה בנאומים אקראיים של הדמויות השונות על ההיסטוריה של דרום אפריקה, הפוליטיקה, השחיתות, השמצות אמיצות של הנשיא הנוכחי וקריאות למיגור הקולוניאליזם.
2 צפייה בגלריה
קווין סונו
קווין סונו
נועדה לאנשים עם המון זמן פנוי. "קווין סונו"
(באדיבות נטפליקס)
בניגוד ל"פאודה", נניח, שנוצרה בארץ עבור ישראלים ורק אז זכתה לתהילת עולם והעניקה לזרים הצצה לסכסוך המקומי, "קווין סונו" נוצרה מלכתחילה עבור נטפליקס ונועדה לסמן עוד וי על חגורת הטריטוריות שלה. אם אתם אנשים עם המון המון זמן פנוי, יש סיכוי שהקסם הזה יחזיק אתכם מול כל ששת הפרקים של העונה הראשונה.