פסטיבל סאנדנס התקיים השנה במתכונת מקוונת, וגם מצומצמת, אבל כמו שההצגה חייבת להימשך על המסך הקטן, כך גם טקס הפרסים שהתקיים אמש (ג') בשידור חי ברשת. למרות שאין ישראלים בין הזוכים השנה, שירה האס ייצגה את הקולנוע מתוצרת כחול-לבן כאחת משלושת האורחים שהתכבדו בהענקת פרס בטקס (ביחד עם השחקנית אליסון ברי והשחקן המקסיקני דייגו לונה). זוהי עוד נקודת ציון לכוכבת העולה, שביקרה בפארק סיטי ב-2015 עם סרטה הראשון "פרינסס" שהוקרן במסגרת סאנדנס. היום היא חוזרת וירטואלית לפסטיבל כשמאחוריה הופעה בסדרה "המורדת". רק במקרה, האס העניקה את פרס חביב הקהל במסגרת NEXT הנסיונות לסרט היחיד שבו נרשמה נציגות ישראלית משמעותית בסאנדנס - Ma Belle, My Beauty של מריון היל בהשתתפות השחקנית הישראלית סיון נעם שמעון.
3 צפייה בגלריה
שירה האס, סיון נועם שמעון
שירה האס, סיון נועם שמעון
שירה האס וסיון נועם שמעון בטקס הפרסים של סאנדנס
(צילום מסך)
הזוכה הגדול בפסטיבל כולו הוא CODA שיוצג בהמשך השנה בשירות הסטרימינג אפל טי.וי פלוס. הסרט גרף שלל פרסים בראשם הסרט הטוב ביותר בתחרות העלילתית, פרס חביב הקהל, פרס הבימוי שניתן לשיאן הדר ופרס האנסמבל הטוב ביותר לצוות השחקנים בהובלת אמילי ג'ונס והשחקנית זוכת האוסקר מרלי מטלין. הדרמה הקומית מוזיקלית על נערה שומעת ומזמרת ממשפחה של חירשים (התסריט מבוסס על הקומדיה הצרפתית "משפחת בלייה"), אולי אינו מאתגר או מקורי או פורץ דרך, אך הוא עשוי טוב ולוחץ על כפתורי הרגש והצחוק בתזמון הנכון וזה עשה את העבודה בקרב הקהל, השופטים וגם ראשי אפל ט.וי. שהעניקו להפקה את התגמול החשוב ביותר: עסקת רכישת הזכויות על בתמורה לסכום חסר תקדים של 25 מיליון דולר. בפרס המשחק זכה קליפטון קולינס ג'וניור על הופעתו המדודה והמרשימה כרוכב מרוצים מתבגר בדרמה Jockey של קלינט בנטלי, ובפרס התסריט זכו ארי קטצ'ר וריאן וולץ' על On The Count of Three שביים ג'ארד קארמייקל.
3 צפייה בגלריה
CODA סאנדנס
CODA סאנדנס
CODA סאנדנס
בפרס הסרט הטוב וגם חביב הקהל במסגרת התיעודית האמריקנית, זכה אמיר תומפסון המוכר כדי.ג'יי קווסטלאב אשר שזר חומרי ארכיון אבודים על פסטיבל המוזיקה הקיצי שהתקיים בהארלם בשנות ה-60, לתוך סרט דוקו מרנין בשם Summer of Soul (...Or, When the Revolution Could Not Be Televised). בפרס הבימוי זכתה נטלי אלמיידה על Users, ובפרס העריכה זכו קריסטינה מוטוואני ורבקה אדורנו על Homeroom. אמילי בטנקורט ופארקר היל זכו בפרס התגלית במסגרת הדוקו על Cusp, והיצירה המורכבת All Light, Everywhere של תיאו אנתוני העוסקת בחוש הראייה והתפיסה האנושית זכה בפרס הקולנוע האקספרימנטלי.
הזוכה הגדולה במסגרת הבינלאומית היא הקולנוענית מקוסובו בלרטה בשולי שסרטה Hive זכה בפרס הראשון בתחרות הדרמטית, וכן בפרס חביב הקהל במסגרת זו. היא עצמה זכתה בפרס הבימוי במסגרת זו. בפרס המשחק זכה יסמארק סקיקלונה על הופעתו בדרמה "לוזו" ממלטה. בפרס על חזון יצירתי זכה הבמאי התאילנדי באז פונפורייה על One for the Road. בפרס הראשון על התחרות המקבילה לסרטים תיעודים זכה Flee של הבמאי הדני יונאס פוהר ראסמוסון שמגולל סיפורו של פליט אפגני באנימציה, תוך השראה ברורה של "ואלס עם באשיר". הבמאית הדנית קמיליה נילסן זכתה גם היא בפרס הצילום על סרטה "נשיא" המתרחש במהלך הבחירות בזימבבווה רינטו תומאס וסושמיט גוש זכו בפרס על שינוי חברתי בגין Writing With Fire שמוציא לאור מערכת חדשות כל נשית בהודו. סרט זה זכה גם בפרס חביב הקהל במסגרת זו. חוגיר חורירי הכורדי זכה בפרס הבימוי על "סבאיה", המתרחש במחנה אל-חול בסוריה.
3 צפייה בגלריה
מתוך: Ma Belle, My Beauty
מתוך: Ma Belle, My Beauty
מתוך: Ma Belle, My Beauty
(צילום מסך)
מלבד זכיית My Belle, My Beauty עם סיון נועם שמעון בפרס חביב הקהל, הבמאי דאש שואו גרף את פרס היזמות במסגרת זו על סרט האנימציה "קריפטוזו". Son of Monarchs של אלכסיס גמביס המקסיקני זכה בפרס על שם אלפרד פ. סלואן לקולנוע העוסק במדע.