בקומדיה החדשה "שחקי אותה בוסית", סלמה הייק מגלמת מנהלת קשוחה בתחום היופי, שמעוניינת לקנות עסק של שתי יזמיות צעירות בתחום האיפור. תפקיד הבוסית לא זר לשחקנית המנוסה, ובריאיון וידאו ל-ynet שהתקיים בניו יורק, היא מודה שגם בחיים האמיתיים היא חולת שליטה. "באופן טבעי אני מאוד בוסית, אבל במציאות אני צריכה לשלוט בעצמי. אז זה כיף לגלם את התפקידים האלה", היא אומרת.
היית רוצה להיות בוסית במציאות, לנהל חברה משלך? "עשיתי את זה! זה הרבה עבודה. זה מתיש. האמת שהייתה לי חברת קוסמטיקה במשך עשר שנים. אהבתי את החלק היצירתי של זה. אני גם חושבת שאנשים יצירתיים הם אנשי העסקים הכי טובים כי הם יודעים לפתור בעיות מחוץ לקופסה. זה משהו שאבא שלי לימד אותי, הוא גם היה איש עסקים. אבל זה המון אחריות, המון".
1 צפייה בגלריה
שחקי אותה בוסית
שחקי אותה בוסית
סלמה הייק. מתוך "שחקי אותה בוסית"
הסרט, שעולה מחר (ה') לאקרנים, מספר על שתי חברות, בגילומן של טיפאני האדיש ורוז ביירן. הן מייצרות איפור ודמותה של הייק מעוניינת לרכוש את החברה שלהן, מה שמעמיד את החברות שלהן במבחן. להבדיל מסרטים אחרים על עסקים וכסף, ב"שחקי אותה בוסית" כמעט ואין נוכחות גברית, ואם הם כבר שם - אז הייצוג שלהם רחוק מזה של אנשי עסקים, והם הרבה יותר חלשים ורכרוכיים מהנשים סביבם.
"אין כמעט ייצוג לגברים בסרט כי הוא מתמקד בחברות בין שתי נשים", אומרת הייק ומרחיבה, "הדמות שלי היא אשת עסקים שמנסה בכל כוחה להתנהג כמו גבר. והיא כל כך אובססיבית לגבי הצלחה שהיא סובלת מבדידות רבה, כי זה הגורל של אנשים שמתעדפים הצלחה מקצועית לפני הכל".
לאורך קריירת המשחק הענפה שלה, הייק לקחה על עצמה תפקידים שונים שכללו שינויים במראה החיצוני. הזכור שבהם הוא כמובן "פרידה", עליו הייתה מועמדת לאוסקר, וגם בסרט הנוכחי היא נראית שונה, עם תוספות שיער ועדשות צבעוניות. בסרט הבא שלה, שייצא בהמשך השנה, היא מבטיחה שכבר לא נצליח לזהות אותה.
כשחקנית את נוטה לשחק עם המראה שלך. "או, חכה ותראה. בסרט שצילמתי אחרי זה עם סאלי פוטר (The Roads Not Taken) אני נראית הכי גרוע. סביר להניח שלא תזהה אותי בכלל".
מה את מעדיפה כשחקנית - לגלם תפקידים "יפים" או "מכוערים"? "אני אוהבת את האתגר של השינוי. בסרט הזה יש לי שיער אדום, עיניים כחולות, שיניים מזויפות ובסרט האחר זה שינוי פנימי. זה על אישה שחווה הרבה כאב, בעקבות טרגדיה שקרתה בחיים שלה וזה לגמרי ריסק אותה. היה לי איפור שגרם לי להיראות רע, אבל הייתי צריכה לעבוד הרבה מבפנים וזה הרבה יותר קשה. זה לא כיף כמו בסרט הזה, אבל זה מספק". לריאיון המלא צפו בווידאו שבתחילת הכתבה