ההיסטוריון יובל נח הררי מותח היום (ה') ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו - ומזהיר מפני אובדן הדמוקרטיה בישראל.
2 צפייה בגלריה
יובל נח הררי
יובל נח הררי
יובל נח הררי
(צילום: עמית שעל)
"הקורונה הרגה את הדמוקרטיה. ביבי הפסיד את הבחירות, אז הוא סגר את הכנסת, הורה לאזרחים להישאר בבתים ומוציא איזה צווי חירום שבא לו. לזה קוראים דיקטטורה", כתב נח הררי, מחבר הספר "קיצור תולדות האנושות", בציוץ בעברית בטוויטר.
בציוצים נוספים שפירסם מיד לאחר מכן באנגלית, כינה את המתרחש בימים אלו במדינת ישראל "הדיקטטורה הראשונה של נגיף הקורונה". ההיסטוריון ציין כי "באיטליה, בספרד ובצרפת צווי חירום מתקבלים על ידי ממשלה שנבחרה על ידי האנשים. זה לגיטימי. בישראל, צווי חירום מתקבלים על ידי מישהו שאין לו מנדט מהאנשים. זוהי דיקטטורה".
בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הגיב לציוצים באופן נחרץ, גם הוא באנגלית. "אתה שקרן ושונא את המדינה שלך! הוא ניצח!", השיב לנח הררי. "הוא קיבל 36 מושבים בעוד שהמפלגה היריבה קיבלה 33! הגוש של המפלגות השמרניות קיבל 58 מנדטים, בזמן שגוש השמאל קיבל 47, כולל ליברמן, שאני מניח שהחשבת כפשיסט עד לאחרונה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו טקס השבעה השבעת הכנסת 23 מליאה מליאת הכנסת
בנימין נתניהו טקס השבעה השבעת הכנסת 23 מליאה מליאת הכנסת
נתניהו וגנץ בהשבעת הכנסת, השבוע
(צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון)
"הכנסת פתוחה והשמאל יכול לשלוט בה יחד עם המפלגה האנטישמית והאיסלאמיסטית, ברגע שהם יקימו ממשלת מיעוט (הם יכולים לעשות את זה כבר מחר אם הם רוצים). אתה משקר בנוגע למדינה שלך, שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, בזמן שאתה מחניף לדיקטטורות נוראיות".
חילופי הדברים בין השניים נרשמו במקביל לקיום מפגן מחאה בירושלים, במהלכו נעצרו מפגינים. המוחים יצאו נגד דחיית הקמת ועדות הכנסת ונגד החלטתו של יושב ראש הכנסת יולי אלדשטיין לעכב את בחירת מחליפו. היום אדלטשיין הודיע כי יקיים ביום שני הקרוב הצבעה במליאה על הקמת הוועדות, לאחר שגם היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קבע כי יש לקיימה בהקדם האפשרי.