את התפקיד של ויקטוריה בסדרה "מלכת היופי של ירושלים" מלי לוי השתוקקה לקבל. לא בשבילה, אלא עבור אימא שלה. בסדרה, המבוססת על רב המכר של שרית ישי-לוי, מוזכרת משפחת ארמוזה, שאימה של לוי הכירה מירושלים. "היא הייתה מאוד מחוברת לסיפור", אומרת לוי בריאיון ל-ynet, "אימא שלי מלווה אותי שנים בקריירה שלי, וכשאמרתי לה שאני הולכת להיבחן לסדרה הזאת היא ממש התרגשה, ובעקבות ההתרגשות שלה רציתי לקבל את התפקיד".
4 צפייה בגלריה
מלי לוי
מלי לוי
מלי לוי
(צילום: אנחלה גרסיה, איפור: שחף ביטון, שיער: רן קריסי, סטיילינג: בר פרידמן, שמלות: m like mali)
לוי אכן קיבלה את התפקיד המשלב את שפת הלדינו, וכך חיבר את השחקנית בת ה-41 לאימה ולשורשים שלה. אולם למרבה הצער, אימה של לוי לא הספיקה לראות את בתה בתפקיד שכל כך רצתה. "אימא שלי סבלה ממחלת ריאות, כמו זו שנחמה ריבלין סבלה ממנה. גילינו את זה לפני חמש שנים ועברנו איתה מסע. היינו איתה בצפון קרוליינה כי הבנו שמצב ההשתלות פה הוא לא משהו, בלשון המעטה, וגם שם דחו אותנו". המאמצים הרפואיים לא צלחו, ואימה של לוי הלכה לעולמה לפני כחצי שנה - חודשים בודדים לפני שהסדרה עלתה לשידור ב-yes. את התפקיד היא מקדישה לה. "היום מאוד קשה לי לראות את הסדרה בגלל שזה מזכיר לי את השנה הקשה שעברנו. בדרך כלל אני צופה בסדרות שלי, אבל היום כשאני רואה את הסדרה אני חוזרת לימים מאוד קשים".
מאיפה אוספים כוחות גם להצטלם לסדרה וגם לטפל באימא ובמשפחה הגרעינית? "אני אגיד לך משהו שאולי נתקלתי בו בפעם הראשונה בחיים שלי - אף פעם לא הבנתי אנשים מנותקים. אני בן אדם נורא חם, אוהב ומחובר לרגע שאני נמצאת בו. אבל יש אנשים שהם בניתוק מסוים מהחברה, מהסביבה ומדברים שמפריעים להם, או אולי מדברים שהם חוו בחיים שלהם. ופתאום ניתוק הפך להיות משהו הישרדותי מבחינתי. הייתי בריצות ונסיעות כמו על אוטומט".
4 צפייה בגלריה
מלי לוי מתוך "מלכת היופי של ירושלים"
מלי לוי מתוך "מלכת היופי של ירושלים"
מלי לוי מתוך "מלכת היופי של ירושלים"
(צילום: דני שוורצמן)
היה רגע שנשברת? "הייתה פעם שהייתי בדרך לאימא ושוטר עצר אותי ופשוט התחלתי לבכות. אני זוכרת שממש מיהרתי והייתי צריכה לנסוע לירושלים ואמרתי לו שאני חייבת לנסוע. ביקשתי ממנו שישלח לי את הדוח בדואר. אמרתי לו, 'בבקשה, תן לי לנסוע, רק תשחרר אותי'. הוא לא היה מוכן לשמוע ועיכב אותי 25 דקות. ישבתי באוטו ובכיתי את נשמתי".

"חפרתי לעצמי בתוך הנפש"

לוי, כאמור, כבר בת 41, נשואה לכדורגלן העבר שמעון גרשון ואימא לנועם, הילי ודניאל. היא החלה את הקריירה שלה בתור דוגמנית, במקביל הנחתה בטלוויזיה וכשהחלה את דרכה בעולם המשחק עשתה סטופ לקריירת הדוגמנות וביקשה להתמקצע וללמוד משחק. "רציתי להיות שחקנית ואף אחד לא נתן לי את ההזדמנות. אנשים מאוד אהבו למסגר ולשים בתוך משבצת, ואני תמיד הייתי במקום שאני רוצה להתפתח", היא אומרת בנחרצות.
"אמרתי שאני חייבת למצוא בעצמי עוד רבדים, והמזל שלי היה שבגיל מאוד צעיר הבנתי שהדוגמנות זה מקצוע מגניב אבל לא מספיק לי, ובגלל שזה לא הספיק לי הגעתי למשחק ורציתי לגלות בעצמי דברים. ידעתי שיש לי את הכישרון הזה בתוך תוכי ואני מקריבה. חפרתי לעצמי בתוך הנפש, ממש הרגשתי שעשיתי לעצמי טיפול בכל דמות ששיחקתי. הבנתי את זה רק אחר כך. אשכרה השלמתי עם חלקים בעצמי שלא אהבתי דרך הדמויות שלי. עברתי תהליך מטורף".
זה אמיץ לעזוב משהו מצליח כדי לנסות משהו חדש שלא בטוח שתצליחי בו. "באמת רציתי ללמוד, זה בא ממקום שאתה רוצה להוכיח לעצמך. נכון שהיה את הטריגר הזה שכולם אמרו לי לא, אז אני אמרתי, 'בואי נראה להם'. השינוי הזה לא בא מהמקום הזה, אבל אמרתי שאני רוצה להוכיח לעצמי שאני באמת יכולה לעשות את זה".
4 צפייה בגלריה
מלי לוי
מלי לוי
"אנשים אוהבים לשים אותך בתוך משבצת"
(צילום: אנחלה גרסיה, איפור: שחף ביטון, שיער: רן קריסי, סטיילינג: בר פרידמן, שמלות: m like mali)
אם אשאל אותך מה מלי לוי היום, מה תגידי? "אפשר להגיד שאני אמנית. אני מציירת, אני משחקת ואני שרה. בקרוב אני הולכת להוציא שיר שלי לבד אחרי הרבה זמן שלא עשיתי זאת. בגדול, אני אוהבת לאתגר את עצמי ולעשות הרבה דברים. ככה תמיד הייתי. ואני יכולה להגיד לך שהיום אני מרגישה שבניתי משהו טוב שאני מאוד-מאוד שלמה איתו. בגלל זה יש לי את הכוח ואת הרצון ואת הידיעה שאני יכולה להתפתח, כמו שעשיתי עם האתר M like Mali שפתחתי. אני חושבת שבאיזשהו מקום הדברים מצליחים בגלל השלמות הזאת בתוך העשייה שלי.
"אני יכולה להגיד לך שפחדתי מאוד ממשבר גיל ה-40. אני מבינה שזה משבר אישי וזה לא קונצנזוס. זה מאוד תלוי אם אתה מרוצה ושלם במקום שאליו הגעת בחיים. אני יכולה להגיד בפה מלא שאני מרוצה ושלמה במקום שאני נמצאת בו היום. כמובן שאני רוצה לעשות עוד דברים, אבל אני מרגישה שיש לי מקצוע ואני מאוד אוהבת את זה. אני לא שבעה, אבל אני טופחת לעצמי על השכם. אם תשאל אותי במה אני הכי טובה, אני אענה שבמשחק, ברמה שאני מרגישה שאני יכולה להעביר מעצמי הלאה. פעם לא חשבתי שאני יכולה ללמד משחק. היום אני יודעת שכן, אבל אני לא רוצה".
מאז שכוכבי רשת וריאליטי מככבים בעולם הבידור, עולות הטענות על שילובם בסדרות ובסרטים על חשבון שחקנים שלמדו והתמקצעו. איפה זה פוגש אותך? "בגלל שידעתי שיש לי את הכישרון, זו הייתה בחירה שלי ללמוד ולעשות את זה כמו שצריך. אבל זה לא אומר שדרכים אחרות נכונות יותר או פחות. כל אחד והדרך שלו. לכולם יש מקום בכל דבר".
אבל בסוף יש נגיסה בתפקידים, לא? ״לא. מה שלא שלי, לא שלי. אתה יודע כמה פעמים היו דמויות שלא קיבלתי והיה לי שיברון לב? ואז ראיתי את זה על המסך ואמרתי לעצמי, 'זה באמת לא שלי'".
4 צפייה בגלריה
דלית
דלית
שמעון גרשון ולוי
(צילום: ענת מוסברג)
עבור לוי, תקופת הקורונה היוותה שינוי בחייה כמו אצל רובנו. אלא שלוי מצאה את עצמה עסוקה יותר ויותר. מלבד חשבון טיקטוק שתפח בעוקבים וסרטונים משעשעים לצד בני משפחתה, היא גם פתחה יחד עם בעלה בית קפה, שני במספר, והקימה אתר אופנה. "בקורונה פתאום הבנתי את כוחה של הרשת", היא אומרת, "התחיל להיות לנו משעמם, היינו הרבה בבית ופתאום ראיתי את הכוח של המקום הזה. העליתי שמלה לאינסטגרם וקיבלתי המון תגובות. פעם היה דיסטנס בתקשורת, היום אני ממש בקשר עם העוקבים שלי".
נהיית גם כוכבת טיקטוק. "הקורונה שמה אותנו בבית, אז היה לנו המון זמן משפחה ומשם זה הגיע. זה מאוד קירב אותי לילדים ועשה משהו מאוד מבורך בבית. הילי היא אשפית טיקטוק. זה התחיל עם שטויות שעשיתי איתה ואז אמרתי לשמעון לעשות יחד וקיבלנו תגובות כיפיות".
הילי מככבת איתך הרבה. היית רוצה שהיא תהיה בעולם הבידור? "היא בת 12 עוד מעט ואם תראה אותה, היא כל כך בוגרת שאתה תחשוב שאתה מדבר עם אישה בת 30. אז זאת שאלה שצריך להפנות אליה. היא כן רוצה את עולם הבידור, אבל אני חושבת שיותר נכון להתמקצע וללמוד כמו שצריך. היא לומדת בבית ספר לאמנויות וברגע שזה יהיה נכון ואם היא תרצה, היא תוכל להצליח. בדיוק אתמול הייתה לי שיחה עם חברה אם אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילכו בדרכנו. הילי רוצה להיות שחקנית ונועם רוצה להיות כדורגלן".
וזמן המשפחה הזה בקורונה פתח לך ולשמעון את התיאבון להרחבת הקן? "זו שאלה מאוד טריקית (צוחקת). אני חושבת שצריך עוד ילד, כלומר ילדה. אני רוצה ילדה, אבל שמעון נראה לי פחות בעניין".