אחרי הפסקה ארוכה עקב נגיף הקורונה, מנכ"ל מתחמי סינמה סיטי אבי אדרי הודיע רשמית כי בתי הקולנוע יפתחו ב-9 ביולי עם סרט האנימציה "סקובי דו". כזכור, שר התרבות חילי טרופר אישר בחמישי שעבר לפתוח את בתי הקולנוע אולם הם נשארו סגורים, בין השאר כי המפיצים תלויים בסרטים מהוליווד, שגם נמצאת בהקפאה בחודשים האחרונים. "הקהל לא בא לראות סרטים ישנים, הקהל רוצה סרטים חדשים ובלוקבסטרים וזה יגיע בתחילת יולי, אז נפתח את בתי הקולנוע ונעשה חגיגה", הוא אמר בריאיון הבוקר (ב') לאולפן ynet.
הסרט הראשון שייצא בישראל הוא כאמור "סקובי דו", שמעבר לים עבר ישירות לשירותי הסטרימינג. עם זאת, בישראל הוחלט להקרין אותו על המסך הגדול ולפתוח איתו את עונת הקיץ הקולנועית. בעקבות ההכרזה גם בתי קולנוע לב הודיעו כי יפתחו את אולמותיהם ב-9 ביולי.
1 צפייה בגלריה
אולם בסינמה סיטי
אולם בסינמה סיטי
אולם בסינמה סיטי
(צילום: רפי דלויה)
מבחינת סידורי הישיבה אדרי מבטיח מרחבים בין הכיסאות וביטול התורים. "כרגע התו הסגול לבתי הקולנוע זה מרווח של כיסא כן כיסא לא. אנחנו מדברים גם על קפסולות צפייה. הקנייה תהיה באינטרנט - המשימה היא שלא יהיו תורים ולא יהיו התקהליות". גם המתחם עצמו יפעל כרגיל, בהתאים להנחיות של משרד הבריאות: "סינמה סיטי זה לא בית קולנוע, זה מרכז בילוי. אנחנו רוצים לייצר לאנשים סביבה בטוחה ובריאה לבוא ולבלות. יש מסעדות ובתי קפה שיעבדו עם התו הסגול".
אתם תאכפו את העניין של המסכות? "בוודאי, אם לא נייצר סביבה בטוחה הקהל לא יבוא. אנחנו רוצים שהקהל ירגיש בטוח. כמו שאנחנו רוצים שבתי הקולנוע יהיו מושלמים והמסך יהיה גדול אנחנו רוצים גם לדאוג שהסביבה תהיה בטוחה".
ומה לגבי שאר התוצרים הקולנועים? למרות שסרטים רבים נדחו לשנה הבאה, עדיין יש כמה להיטים שאפשר לצפות להם. בתחילת יולי מיועד לצאת הסרט Unhinges עם ראסל קרואו וגם "בובספוג". ב-24 ביולי הלייב אקשן המצופה של "מולאן" וב-30 ביולי Tenet, מותחן מדע בדיוני של כריסטופר נולאן. סרטים נוספים שיעלו באקרנים בישראל בשלב זה הם: "הכפר של ברברה" (29 ביוני בסינמטק תל אביב ובקולנוע כוכב רמת השרון וב-9 ביולי בשאר בתי הקולנוע), "לגעת בכוכבים" (6 באוגוסט), "הוילה" (13 באוגוסט) ו"געגועים מתוקים" (20 באוגוסט). בנוסף, עם פתיחת בתי הקולנוע יחזור למסכים הסרט "דוליטל" עם רוברט דאוני ג'וניור שיצא בתחילת מרץ לאקרנים. לדברי אדרי, את הכרטיסים אפשר יהיה לרכוש עוד שבועיים.