קרינה שטוטלנד, העורכת הראשית של שבועון "לאשה" מבית "ידיעות אחרונות", היא כלת פרס סוקולוב לעיתונות כתובה לשנת 2021. זו הפעם הראשונה שעיתונאית או עורכת ממגזין נשים זוכה בפרס סוקולוב, מאז נוסד בשנת 1956.
4 צפייה בגלריה
קרינה שטוטלנד
קרינה שטוטלנד
קרינה שטוטלנד
(צילום: יניב אדרי)
"קרינה שטוטלנד הרחיבה את תחומי עיסוקו של השבועון 'לאשה' לדיון בחסמים המקשים על נשים בהשתלבות ובהתקדמות בחברה הישראלית ובביתן", נכתב בנימוקי ועדת השופטים, שבראשם אשת התקשורת נורית קנטי. "בכך היא תורמת תרומה מהותית להתפתחות העיתון שהוגדר בעבר כייעודי לנשים, אל שיח מעצים ודיון במכשולים הניצבים בעיקר בפני נשים. שילוב תכנים אלה בשבועון הפונה לנשים מכל שכבות האוכלוסייה הוא אמירה צלולה ופורצת דרך בסוגה המגזינית בעברית".
שטוטלנד (44) משמשת בשש וחצי השנים האחרונות כעורכת הראשית של "לאשה", שיציין השנה 75 שנים להיווסדו. בין הפרויקטים הבולטים שהובילה - "לא תאנסו אותנו לשתוק" ממרץ 2016, שהציג 22 נשים שסיפרו בשמן ובתמונתן על האונס או התקיפה המינית החמורה שעברו - בהשראת "ניו יורק מגזין", שפרסם חצי שנה לפני כן שער שהציג את נפגעות ביל קוסבי. במסגרת תפקידה, שטוטלנד עוסקת רבות גם במודל היופי ובתפיסת הנשיות, כדוגמת שער "לאשה" מאוקטובר 2020 עם היוצרת אילון נופר, מייסדת מיומנה, שהצטלמה ימים ספורים לאחר ניתוח כריתת שדיים כפול שעברה, וכמו כן, דורון גנון המרותקת לכיסא גלגלים, שהפכה למשותקת כשבליין נפל עליה במהלך מסיבה בפורום בבאר שבע.
4 צפייה בגלריה
שער "לאשה"
שער "לאשה"
שער "לאשה"
4 צפייה בגלריה
שער "לאשה"
שער "לאשה"
שער "לאשה"
זוכה נוסף בקטגוריית העיתונות הכתובה הוא גדעון לוי, עיתונאי "הארץ". בפרס סוקולוב לתקשורת האלקטרונית זכו יפעת גליק, תחקירנית תאגיד השידור הציבורי ואוהד חמו כתב שטחים ופלסטינים של חדשות 12.
פרס דוש לקריקטורה ליוצרים מצטיינים הוענק לקריקטוריסט "ידיעות אחרונות" גיא מורד. בנימוקי ועדת השופטים צוין כי "גיא מורד הוא קריקטוריסט בעל רגישות גבוהה ומבט אישי על מורכבותה של החברה בישראל. גיא מצליח לשקף בעבודתו את המציאות הישראלית וחיי היום יום, מנקודת מבט כנה תוך שהוא מוצא אנושיות גם במצבים טעונים. מורד מתאר את המרחב הישראלי בפורמט של קריקטורה פוליטית ומצליח לספר סיפור רב שכבתי בדימוי אחד. הוא נע מבחינה סגנונית בין קריקטורה קלאסית למבט קולנועי עכשווי ומעורר הזדהות. מורד חידש והרחיב את פורמט הקריקטורה הפוליטית ומצליח לצקת לתוכו אמירה משמעותית לאורך שנים".
4 צפייה בגלריה
גיא מורד
גיא מורד
גיא מורד
(צילום: שחף דקל מתוך סדרת הרשת י(ו)צרים)
את הפרס על שמו של נחום סוקולוב מעניקה עיריית תל אביב כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם על העיתונות הכתובה. הפרסים מציינים תחקירים וכתבות עומק שנעשו בשנתיים שקדמו להענקת הפרס והתאפיינו בחשיבות ציבורית מיוחדת ובמצוינות עיתונאית. הפרס, בסך 18 אלף שקלים, יוענק לכל אחד מהזוכים בטקס חגיגי שייערך בחודש נובמבר במעמד ראש העיר רון חולדאי, ובהשתתפות חבר השופטים, הזוכים בפרס השנה וזוכי הפרס בשנים קודמות.