אחרי שנים רבות, ערוץ הטלוויזיה החינוכית צפוי בקרוב להיפרד מאחד הסממנים המזוהים ביותר שלו - אפיק 23 - ולהחליפו באפיק 80. לפי הודעת כאן חינוכית, המעבר צפוי לקרות כבר בינואר, אולם במועצת הכבלים והלווין טרם אישרו באופן סופי את המהלך.
3 צפייה בגלריה
ילדי בית העץ
ילדי בית העץ
תיפרד מהאפיק המיתולוגי. "ילדי בית העץ" מתוך חינוכית כאן
(באדיבות כאן 11)
הרעיון, כך לפי גורמים בערוץ הטלוויזיה, הוא כי אפיק 23 היה "נדל"ן" טלוויזיוני יוקרתי כשערוץ 22 עוד היה באוויר, אולם עם פיצולו - אפיק 23 הותיר למעשה את החינוכית "בודדה" באפיק שמרוחק משאר ערוצי הילדים.
מעבר האפיק צפוי לקרב את ילדי ישראל יותר ויותר אל התכנים המקוריים שמציגה כאן חינוכית, משום שבאפיקי 80 ומעלה בפלטפורמות השידור השונות משודרים ערוצי הילדים. בנוסף, משיקים בכאן חינוכית גם אפליקציה שתכלול את כל תכני הערוץ בחינם, ולמעשה מקימה תחרות ל"ביגי" של ערוץ הילדים.
בתוך כך, בכאן חינוכית, חושפים היום (ג') גם את לוח השידורים החדש והעשיר שלהם, הכולל עונה רביעית לסדרת הדגל "ילדי בית העץ" עם שחקן החיזוק אסי ישראלוף שיצטרף אל השחקנים יניב ביטון ורוני הדר, סדרת מתח חדשה בשם "הבאר", שבה ישחקו נועה קולר, שלומי קוריאט, זהר שטראוס ואמה אלפי-אהרון, בתו של השחקן גורי אלפי.
עוד נציג מהדור הבא של התרבות הישראלית שיככב בלוח השידורים של כאן חינוכית הוא לא אחר מאשר לירי קירשנבאום, נכדו של אחד מאנשי הטלוויזיה הבכירים ביותר שהיו כאן, מוטי קירשנבאום ז״ל. התוכנית תיקרא "חיות שטח" והיא תעסוק, איך לא, בטבע.
3 צפייה בגלריה
נכדו ימשיך את מורשת סרטי הטבע. מוטי קירשנבאום ז"ל
נכדו ימשיך את מורשת סרטי הטבע. מוטי קירשנבאום ז"ל
נכדו ימשיך את מורשת סרטי הטבע. מוטי קירשנבאום ז"ל
(באדיבות ערוץ 10)
נציג נוסף הוא בנו של השחקן נורמן עיסא, שון עיסא, יככב בלוח השידורים החדש עם השתתפותו בסדרה החדשה "לבד בבית", לצידם של עדי אשכנזי, יוסי מרשק, אבי דנגור, לוסי איוב, נטע רוט, אופק בן מאיר ועוד.
גאולה אבן מצטרפת גם היא ללוח השידורים של כאן חינוכית, עם הנחיית תוכנית המדע "גלילאו", ובכך תחליף את הילה קורח, שעזבה לטובת הגשת המהדורה המרכזית בחדשות רשת.
סדרה מעניינת נוספת שצפויה לעלות היא "מקיף מילאנו", בהשתתפות אקי אבני, משה אשכנזי, נאיה בינשטוק, קים אור אזולאי, בת-אל פאפורה-בורנשטיין ועוד. מדובר בדרמת נוער, ז'אנר שאליו לא נדרשו בכאן חינוכית זמן רב.
3 צפייה בגלריה
תגיש את "גלילאו". גאולה אבן סער
תגיש את "גלילאו". גאולה אבן סער
תגיש את "גלילאו". גאולה אבן סער
תוכניות נוספות שיעלו: "והילד הזה הוא אני", "עיר המספרים 2", "שקשוקה", "קפה עמליה 2". ישנן תוכניות נוספות שעליהן החלו את העבודה, בהן הגרסה החדשה של "פרפר נחמד" (שעל חזרתה למסך דווח ב"ידיעות אחרונות"), "שוסטר ושוסטר", "להציל את חיות הבר" ועוד.