על רקע הברקזיט, התקיים הערב (א') טקס הבאפט"א (פרסי האקדמיה הבריטית לקולנוע), או בשמו העממי יותר - האוסקר הבריטי. המנצח הגדול של הערב הוא "1917" שזכה בשבעה פרסים, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבימוי לסם מנדס, פרס הצילום לרוג'ר דיקינס והסרט הבריטי הטוב ביותר. הסרט מתרחש במלחמת העולם הראשונה ועוקב אחרי שני חיילים שנשלחים למשימה בשטח האויב. הוא צולם בטכנולוגיה ייחודית שמדמה שוט רציף ומסתמן כאחד המועמדים המובילים לזכות גם בטקס האוסקר שיתקיים בעוד שבוע בדיוק.
2 צפייה בגלריה
1917 באפט"א
1917 באפט"א
סם מנדס, השחקנים ואנשי הצוות של "1917"
(צילום: AP)
חואקין פיניקס זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"ג'וקר". את נאומו הוא ניצל כדי למחות על חוסר הגיוון האתני בטקס. "אני ברגשות מעורבים כי כל כך הרבה עמיתים ראויים שלי לא זוכים לאותן הפריבלגיות. אני חושב שכולנו שלחנו מסר לאנשים עם צבע שהם לא מוזמנים לכאן", אמר והתייחס לכך שכל המועמדים בקטגוריות המובילות לבנים.
רנה זלווגר זכתה על תפקידה הראשי כג'ודי גרלנד בסרט "ג'ודי - מעבר לקשת". לורה דרן זכתה בפרס שחקנית המשנה על "סיפור נישואים" ובראד פיט על "היו זמנים בהוליווד". למרות שפיט לא נכח בטקס, ומרגו רובי קיבלה את הפרס בשמו, הוא המשיך את מסורת הנאומים המצטיינת שלו בעונת הפרסים הנוכחית. במסר שהיא הקריאה בשמו הוא כתב: "היי בריטניה, שמעתי שבדיוק הפכת לרווקה. ברוכה הבאה למועדון". עוד מסר כי הוא מתכוון לקרוא לפרס הארי ושהוא ממש שמח להביא אותו חזרה לארה"ב.
2 צפייה בגלריה
רנה זלווגר באפט"א
רנה זלווגר באפט"א
ממשיכה לגרוף פרסים. רנה זלווגר בטקס הבאפט"א
(צילום: AP)
"פרזיטים" הקוראיני של בונג ג'ון הו המשיך להראות נוכחות מרשימה בעונת הפרסים והוא זכה בפרס התסריט המקורי ובפרס הסרט הטוב ביותר שאינו דובר אנגלית. טייקה וואיטיטי זכה בפרס התסריט המעובד על "ג'וג'ו ראביט" וניצח את גרטה גרוויג עם העיבוד שלה ל"נשים קטנות", המתחרה הבולטת שלו בעונה הנוכחית.

רשימת הזוכים בקטגוריות המרכזיות:

הסרט הטוב ביותר: 1917
בימוי: סם מנדס, 1917
שחקן ראשי: חואקין פיניקס, ג'וקר
שחקנית ראשית: רנה זלווגר, ג'ודי - מעבר לקשת
שחקן משנה: בראד פיט, היו זמנים בהוליווד
שחקנית משנה: לורה דרן, סיפור נישואים
תסריט מקורי: בונג ג'ון הו, פרזיטים
תסריט מעובד: טייקה וואיטיטי, ג'וג'ו ראביט
הסרט הטוב ביותר שלא בשפה אנגלית: פרזיטים
הסרט התיעודי: For Sama